Fredrik 90 Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Jeg vil ikke krangle. Min far har selv en 06 Hilux 2.5L diesel 103hk.. Den har vi dratt opp båten med i glatt og bratt bakke uten problem. Jeg har selv rattet ut 20meter i en halvmeter med snø og dratt opp matsrh(her inne) som stod bom fast. Alt dette uten problem, lavgir selvsagt. Dratt tunge hengerlass og fraktet flere båter over lengre strekker uten antydning til problem(vanlig gir nå ja) .. Han skal liksom ikke frakte en stridsvogn heller... I rest my case. Joda, som jeg sa så virker sikkert en Hilux fint til sitt bruk, men jeg skal vedde underbuksa mi på at en Silverado hadde gjort det dobblet så godt. Ikke glem at dette er biler som i USA har lov å trekk 5 tonn langs veien, prøv det med en Hilux med 103 dieselhester. Er bare Norske mongoregler som setter begrensninger på disse US Pickupene Har flere kamerater med Tahoe og en fetter med en Dodge RAM 5,9 Cummins diesel, og jeg har sett selv hva disse bilene kan være gode for. Tro meg! en Hilux rekker dem ikke til knæra en gang Å kalle Hilux og Navara for jallapickuper må være det dummeste jeg har hørt. Da har du ikke hørt mye dumt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Sant, det har gått voldsomt opp etter jeg har lest innlegg fra deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Får Hilux med 3.0L diesel 170-ish hk også om du skal snakke større motor, Navara har sikkert også et større motoralternativ vil jeg tro. Men jeg er ferdig å diskutere. Trådstarter spurte om noe, jeg svarte på spørsmålet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 For å være helt ærlig, så tror jeg du har en "fetish" for de pickup'ene, og skjønner ikke hvorfor du heller kjøper en slik, Fredrik90. Hawkon88; Jeg ville nok gått for en Hilux, Navara, Pajero osv. Skulle JEG valgt, ville det nok blitt det. Kan legge til at VW Amarok er knallgode å kjøre, men vet ikke hvordan dem er som trekkbiler, + at dem overstiger nok hva du vil bruke. Navara fikk jeg veldig... billig følelse av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2012 Jeg har også på følelsen av at navara er for billig. Det er for få plasser å fylle gass på til at det er aktuelt. Jeg gidder ikke å kjøre rundt med bilhenger for å leite.. Det heller mer og mer mot japansk, men en tahoe etc. er selvsagt ganske fristende. Jeg tror også det kan være greit å ha muligheten til å overnatte i bilen med madrass osv. Hvilke biler har/har ikke stivaksel og bakfjærer? Jeg har lest litt på offroad, men det står lite om de tingene jeg er interessert i. Forumet er bygd opp på en helt annen måte også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwfahreren Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Jeg har en 2001 Suburban, og kan bekrefte at det er en meget sterk og bra trekkbil. Eneste aberet er at man trenger C1 førerkort for å kjøre den. I tillegg er den glad i drivstoff. Å kalle japsepickupene for jallapickuper er ikke særlig pent gjort, men det er et hav av forskjell mellom en chevrolet og dodge kontra en navara etc, og det mener jeg det burde være lov å hevde uten å bli kalt amcarfetisjist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Helt klart at det er stor forskjell på dem. Hva med en nyere VW Transporter? Ser mange bruker dem som trekkbiler, og da har du i tillegg massevis av plass baki bilen til madrass, deler, dekk osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Far i huset hadde tidligere en 2002 Dodge Ram 5,7 Hemi Den trakk en samlet last på rundt 6.5 Tonn opp en bratt hyttevei uten å ha nevneverdige problemer! Transporter'n(2.5tdi 4motion) og Navara'n(3,0 liters V6 diesel på 235 hk og 550 nm) vi har nå, begge utstyrt med største motor og 4x4 rekker ikke dodgen opp til knærne engang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 For å være helt ærlig, så tror jeg du har en "fetish" for de pickup'ene, og skjønner ikke hvorfor du heller kjøper en slik, Fredrik90. Jeg digger Amcars jeg, det er jeg ikke redd for å innrømme! Og jeg har spesiellt sansen for de store SUVene og Pickupene så ved første fornuftige påskudd så kjøpere jeg en. Blir nok en Tahoe, Expedition eller Suburban når det blir på tale om familiebil Forøvrig Marius2002 så fåes nå Navara med 3,0 liters V6 diesel på 235 hk og 550 nm. Den er nok sikkert ganske gøyal og brukanes til å dra tungt med, men så er den 300 000 over budsjettet til trådstarter også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2012 Jeg tror man er ganske glad den dagen man plutselig må kjøre kolonne med bil bakpå,- og man kjører en amcar. I tillegg bor jo jeg på vestlandet og har mye opp/ned uansett hvor jeg skal. At bilen bør ha gode bremser merker man godt når man kjører tungt,- selvom hengeren er utstyrt med brems. Dette merket jeg meget godt da jeg kjørte pappa sin 07mod a6 med e30en bakpå hjem fra en ufrivillig tur i grøften og skulle ned til aurland.. Da var jeg ikke mye imponert over bremsene lengre.. (at jeg ikke var innforbi vektbegrensningene på bilen er en annen sak, men poenget er det samme) Etter en del søking fram og tilbake, står jeg egentlig igjen med suburban (disse kan man vel få som b-klasse? og Landcruiser/4runner. sistnevnte ligger jo en del høyere i pris med tanke på årsmodell, kmstand og utstyr enn suburban, men det er vel gjerne en grunn til det også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Hvilke biler har/har ikke stivaksel og bakfjærer? Jeg har lest litt på offroad, men det står lite om de tingene jeg er interessert i. Forumet er bygd opp på en helt annen måte også. Selv om det sikkert svir litt for "enkelte" her inne, du skal vel slite med å finne en amerikansk kreasjon som ikke har stiv foraksling og bladfjærer og strengt tatt er oppbygd som en jernbanevogn. Og hvis man så ser for seg at holdbarhet og pålitelighet er viktige faktorer, er stort sett Toyota det går på i resten av verden når man er i litt ugjestmilde strøk. Både offroad.no og pirate4x4.no har underforum for de enkelte bilmerkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2012 Både offroad.no og pirate4x4.no har underforum for de enkelte bilmerkene. Det vet jeg, men det er få/ingen av trådene som er relevante til meg syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Tenkte på de som en kilde til info om feks svakheter på de enkelte. Er bakseter en faktor btw? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32763935 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33026440 Lett lastebil ja, men går vel an å registrere ned til varebil..? Sterk som en okse og faktisk overraskende god kjørekomfort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Srt10 er jo fet da:) he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå