Fredrik 90 Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Jeg sier som min Chevykjørende kompis sikkert ville sagt om Toyota og Transporter tilhengerne "Amatører! Skal man ha jobben gjort ordentlig så kjører man Amerikansk. Alt annet er for kvinnfolk uten peiling" (ment humoristisk altså, før dere i hylekoret angriper meg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Transporter, Navara og Hiace funker til det meste og holder for folk flest.. Jeg personlig foretrekker Amerikansk pick-up.. Fin lyd, godt drag, masse moment samt silkemyke automatkasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2012 Guttungen i meg har jo egentlig lyst på amcar,- fordi de er mest macho (og kaffen smaker nok meget godt i dem) Men tingen er at jeg tenker også å bruke denne bilen som en vinterbil, og ikke bare trekkbil slik at e91 ikke har rullet 250 000km når jeg skal selge. Et noen lunde ok forbruk (ønsker ikke lpg) er derfor også viktig. Hvordan varmeapparatet er plassert, og hvordan bilen ser ut innvendig har ikke så mye å si for min del for hva jeg ønsker å få ut av bilen. Egentlig er det mest mulig komfort og fremkommelighet pr krone.. Sånnsett så må vel am-cars se seg slått av juksepickupene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingB Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Greit med litt comfort også da. Min opinion om Hiace er - det er en forferdelig bil å kjøre! Makan til blikkboks! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Kan ikke si at Hiluxen jeg bruker mye på jobb byr på så veldig mye komfort den heller. Litt traktorfølelse med stiv aksling og bladfjærer bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Kan ikke si at Hiluxen jeg bruker mye på jobb byr på så veldig mye komfort den heller. Litt traktorfølelse med stiv aksling og bladfjærer bak. Jepp! Kjører Hilux nå jeg. Har den på lån hjemanifra i en måneds tid. Stiv som pokker med 4x4 innkoblet. Jeg kjører mest i RWD jeg da, er mer behagelig da. Men 4x4 blir selvfølgelig brukt når jeg trenger dette. Komforten er ikke den beste, men den er helt grei. Kjører Molde - Trondheim (4 timers kjøretur ca.) og det er ikke noe problem. Jeg aldri spunnet meg fast, kommet meg opp der jeg vil, dratt opp biler fra grøfta og motoren surrer og går, samt er motorrommet helt tørt. En eldre familievenn har en Suburban. Han har hatt denne i mange mange år og har dratt opp båten vår før vi fikk Hilux. Så ingenting å si på dette, V8 diesel stod i den. Morsom bil for all del og ikke minst godt drag. Men han hadde mye problemer med denne. Alltid noe klur med motoren og rust dukket opp like ofte som man skifter sokker. Heldigvis hadde han greie på biler og fikk ordnet underveis, men han var passe lei til slutt... Alt er vel smak og behag, men amerikansk er ikke noe for meg. Store amerikanere blir litt slik: http://rangelife.typepad.com/photos/unc ... hummer.jpg Det gjelder ikke offroad-rigget jeeper og arctictrucks osv. da dette har mening... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3n Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Kjører selv en Chevrolet Silverado Duramax 2005 modell og er stor fornøyd. Kan trekke 5700kg hvis jeg husker riktig og det skal holde til det meste. Ingenting å klage på komfort messig eller trekkekraft. Forbruket er ikkje så ille hvis du chipper den, eksos og luftinntak så er du langt på vei. Bruker rundt 1,1-1,3mila avhengig av kjøring og tyngde på hengeren, skal ikkje bruke gassen for mye heller. Har vært nede i 0,9 også, men dette må ha vært perfekte forhold... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Denne diskusjonen tar sldri slutt ser jeg. Ja jeg har mine meninger om div 4x4 biler, feks amcar som nevnt tidligere, greit nok at det kryr av comfort, solid osv, MEN drivstoff forbruket på dieselen er også ganske drøy, sånn prismessig kommer du til og tape penga dine før du setter deg inn i bilen omtrent, ruster gjør dem også (VELDIG). Hopper vi litt til andre siden og sikter på Nissan, Toyota o.l, er fremkommeligheten første stikk når det kommer til 4x4, Feks sammenligner vi f modellene til Ford, Dodge RAM og de flaka, og litt nyere Hilux, land cruiser, så holder de seg bedre pris for det første, forbruket er minimalt i forhold med tanke på hvis du har noe tungt bakpå. Så min konkulsjon er gå for en bil som koster litt mer (hilux, navara, land cruiser osv), så for du faktisk igjen litt, isteden for og tape drøss med penger, lurt og tenke den veien også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Denne diskusjonen tar sldri slutt ser jeg. Hehe, jeg har vel vært "over normalen" påståelig selv så jeg legger ut en liten til Egentlig er det mest mulig komfort og fremkommelighet pr krone Det blir vel enten eller? Du kommer et stykke med en transporter men ikke så langt som en grovbygd 4x4 men til gjengjeld får du komfort på veien. Kjørebudsjettet blir vel noelunde likt? Jeg kikket litt på de forskjelige og kom frem til at jeg får kaste inn cowboy-hatten å si meg enig med sofaking Transporter/Hiace type til hawkon88. Du sier du skal dra mye etter veien og om ikke oppkjørselen din er som min trenger du neppe skumpe rundt i en AM-bil (Les Pup, jeg vet både Suburban og Durango byr på mer SUV-komfort). Jeg tenker også 2biler når det blir "ny" pickup men det sier seg selv at veifølelsen ChevPup gir må kompenseres for i en BMW innimellom Guttungen i meg har jo egentlig lyst på amcar, ment humoristisk altså, før dere i hylekoret angriper meg Selv er jeg ikke i tvil men så er det Hillbilly følelsen for meg Men en tanke, jeg er sløv med vekter men merket meg at hengerene veier rundt 650-700kg, stemmer det? En e39 veier rundt 1600 (usikker på e30) så da må vel hawkon88 tenke totalvekt på 2200-2300. Jeg har ingen aning om åssen det havner ut på førerkortet og gidder heller ikke sjekke, bare en tanke Men det ble kanskje forklart under "førerkort-seksjonen"................... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå