Gå til innhold

Sonora metallic 1 Serie E87 2006 Mye utstyr++ Luftes for eventuelt salg!


 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått til ny lysmodul på min 1 serie!! :D

 

Jeg har jo en preface 1 serie med FRM1 lysmodul originalt, og nå har jeg byttet til en FRM3 lysmodul fra en 2010 1 serie!

 

Da har jeg blant annet fått velkomstlys, dobbel blink på nødblink, cornering light, og følg meg hjem lys som aktiveres med fjernkontrollen!! :D

 

 

Ble veldig tøft og funker super bra!

 

Var ikke like uproblematisk å bytte over denne enheten som jeg har lest på nettet og trodde selv..

Veldig mange som har byttet FRM til nyere versjoner på bilene sine uten problemer, men det var ikke mitt tilfelle.

Byttet til denne FRM3 modulen forrige vinter, og da fungerte alt bortsett fra bremselysa på høyre og venstre side bak.. Det midterste bremselyset fungerte, men kun høyre og venstre bremselys som var defekt, og fikk også feilmelding i instrumentpanelet.

 

Leita lenge etter en løsning men verken BMW eller diverse forum kunne hjelpe meg så da måtte jeg ta saken i egne hender!

Fant fra ledningsdiagram for både FRM1, FRM2 og FRM3 for å sammenligne og da fant jeg fort ut hvorfor ikke bremselysa mine fungerte!! :o

Alle ledninger i kontaktene på FRM enheten var på samme plass i forhold til den originale FRM1 enheten min, bortsett fra bremselys høyre og bremselys venstre......

 

Så jeg flyttet rett og slett to ledninger til nye pinner i FRM kontaktene, og da fungerte endelig bremselysa mine :D

Men så oppstod det flere problemer.. Siden jeg har en bil uten xenon og derfor en FRM enhet som ikke er laget for xenon og heller ikke laget for facelift LED ("high" versjonen) av baklyktene til 1 serien, så var bremselyset laget slik at det egentlig var ment for "low" lyktene, altså de uten LED stripene og da skulle det være et kombinert park/bremselys som altså lyser svakt som parklys og sterkt når man bremser!

 

Dette gjorde det jo da selvfølgelig på mine led lykter og da lyste jo både led stripene, samt at bremselyset nederst var svakt opplyst hele tiden og det så bare teit ut.. Så måtte fram med datan, og kode mange forskjellige ting for å få det til å fungere, men til slutt fant jeg en løsning og det fungerte glimrende :D

 

Måtte kode vekk parklys bak slik at det ikke var opplyst der. Og siden jeg har LED stripene mine koblet til strøm fra skiltlysene så lyser jo de uansett og da har jeg jo allerede parklys bak.

 

Så etter mange timer med koding og bytting av ledninger så fungerte FRM3 enheten perfekt og alle lysene funker :D

Veldig fornøyd med denne oppgradering, ble meget bra!

 

Har også nettopp kjøpt meg hvite angel eyes led pærer, så nå blir jeg kvitt de gule angel eyes ringene mine til fordel for sterkere hvite angel eyes :D

 

Gleder meg til å se hvordan det blir! :D

 

Bilder og video kommer så fort jeg får tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du fikk det til, slik ting kan være litt styr å kode iblandt, selv så sliter jeg med å få kodet combox nå, uten at jeg helt har en løsning på det.

 

Uansett så er det morsomme funksjoner du har fått deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du fikk det til, slik ting kan være litt styr å kode iblandt, selv så sliter jeg med å få kodet combox nå, uten at jeg helt har en løsning på det.

 

Uansett så er det morsomme funksjoner du har fått deg. :)

 

Ja mye styr med denna kodinga iblant, men etter litt knoting så pleier det å gå tilslutt! :)

Ahaa, spennende da! :) Hva gjør den? :) lykke til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, ordnet seg for meg også. :)

Det et en bluetooth-modul som foruten vanlig handsfree også støtter streaming av musikk, internett, utvidet iPod-funksjonalitet og slikt dill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt jo på M-Sport fangere for en stund siden men så oppdaget jeg at det gikk ann å få kjøpt 1M fangeren som er tilpasset E87!! :o
Og den synes jeg ser så sykt kul ut!! :D

 

Hvem burde jeg gå for???

 

BMW E87 M-Sport frontfanger:

post-67554-0-35572700-1383042019.jpg

 

 

eller

BMW E87 1M frontfanger:

Første bildet er av den ekte bredda 1M fangeren mens bildet under er av den som er tilpasset E87 og tilogmed har den tåkelys også :D

 

BMW-1M-Coupe-70.jpgimage_5111293JOM_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen etter? :D

Jeg liker også veldig godt 1M-fangeren, på 1M. :)

På vanlig 1-serie uten bredding og det det synes jeg den blir hakket for "ekstrem" rett og slett. Fronten harmonerer ikke helt med resten av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, ordnet seg for meg også. :)

Det et en bluetooth-modul som foruten vanlig handsfree også støtter streaming av musikk, internett, utvidet iPod-funksjonalitet og slikt dill.

Så bra! :)

Tøft da :D fått til internet og sånt da? :P

 

 

Velkommen etter? :D

Jeg liker også veldig godt 1M-fangeren, på 1M. :)

På vanlig 1-serie uten bredding og det det synes jeg sen blir hakket for "ekstrem" rett og slett. Fronten harmonerer ikke helt med resten av bilen.

Haha ja tydeligvis :D

Har rett og slett fulgt litt dårlig med tror jeg :P

Har ikke fått med meg det jeg, har heller ikke søkt veldig mye på det for trodde ikke det var noe sånt jeg hehe

Hehe ja du sier noe der, kan hende den blir litt for voldsom ja.

På 1M ser den jo veldig bra ut, så kan jo hende det blir kult på en E87 også, gjør den jo veldig sint foran hvertfall! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schmiedmann har denne. Synes den er ganske fin. Tror du kan montere tåkelys og PDC på den også. 

 

image_51029_big.jpg

 

Ellers så passer M-fangeren fra E82 også, med litt modding.

2007%20BMW%201%20Series%20E82%20135i%20C

 

Jeg ville gått for 1M-kopien eller CSR-spoileren. Artig med noe som skiller seg ut fra M-sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har sett den schmiedmann har men synes det er gøy med noe som ligner på originalt bmw! :)
Syntes M-Sport fangerene til 1 serien er veldig kul den, og synes E82 er hakket kulere enn E81/E87 sin m-sport fanger, men får man den med tåkelys?

 

Men nå nok si at jeg synes den 1M fangerer er i en klasse for seg selv! Den ser sykt kul ut og gir et veldig sint og aggresivt look på bilen!

Synd man ikke får den fangeren med tåkelys for synes tåkelys løfter utseendet på bmw'er :)

 

Og den 1M kopien som er laget for 1 serien med tåkelys tror jeg kan bli veldig tøff!

 

E81 med custombygget 1M front. Da han parkerte ved siden av meg, ble carbonleppa mi veldig kjip, så jeg reiste fra treffet...

 

Oioi! :o Det blei sykt tøft :D

 

Synes det gjorde seg veldig på E81/E87 jeg!! :D

Får jeg tak i en slik en til en rimelig penge så blir nok min M-Sport frontfanger byttet ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at du får E82-fangeren med feste for tåkelys, og at du kan flytte over tåkelysene du har nå.

Og hvis du er litt fingernem burde det være mulig å lage egne fester til tåkelys hvis ikke fangeren har det. Plastgitter i originallook til å fylle rundt lykta kan du kjøpe hos Schmiedmann og kutte til selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo sant! :) Har aldri sett E82 med tåkelys men går sikkert ann å lage til noe ja! :) å få det fint er jo en annen sak men går nok! :)

 

Forresten er det noen som vet om noe sted hvor man kan få lakkert fangere til en bra pris? 

Om jeg skulle fått tak i en fanger så er det så kjipt å bruke mange tusen på lakkering, noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man fikk tåkelys på alle e82, unntatt 135i (som er avbildet over her). Fangerene er like uavhengig av dette.

 

Åjaa okei! :) Ja da bør det jo være mulig å få til tåkelys i den fangeren ja hehe :)

Men tror ikke det blir noe E82 M fanger egentlig, synes ikke det er så stor forskjell fra min M fanger men klarer jeg å få tak i 1M fangeren så blir det nok den kanskje om jeg finner noen til å lakkere den til en bra pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått montert hvite angeleyes led pærer!! :D

Jeg har jo DEPO ettermonterte lykter og de er jo laget slik at de har 4 pærer per angel eye, noe som gjør at du får fire slike "punkter" hvor det lyser ekstra bra og lyset i ringene blir ikke så jevnt fordelt! :)

 

Nå har jeg derimot fått tak i slike hvite led pærer som er spesiallaget for nettopp disse lyktene med to led pærer per pære som er plassert slik at man får et mye sterkere lys og en mye jevnere fin angel eye ring :D

 

Mye jobb siden jeg måtte bytte 16 pærer, og fy å trangt det var...

Men resultatet blei meget bra og gjorde seg med hvite ringer!!

 

Forskjellen mellom gammel og ny:

post-67554-0-62754300-1386186655_thumb.j

 

Nye led pærene på plass:

post-67554-0-49311200-1386186742_thumb.j

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...