hertz Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Er på utkikk etter nytt verktøysett siden det gamle ligger over alle hauger etterkvert. Sett litt på setta dei har på biltema, men er det bra kvalitet på det dei selger der? Skal ha eit sett som har det meste ein trenger til generell bilskruing.
Hansh Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Ut fra egen erfaring og hva jeg har hørt fra flere mekanikkere så er spesielt Biltema sine sett med 10 års garanti normalt mer enn bra nok for vanlig hobbybruk.
DannyRS Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Dette er et godt utgangspunkt: 10 år garanti, som funker fett. Bare å dukke opp med kvittering og ødelagt del, så får du ny. Så er det bare å supplere etterhvert som du trenger ting i andre ymse utførelser og størrelser..
hertz Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Skrevet Februar 20, 2012 Ja har sett litt på det settet der fra biltema, men vert usikker på kvaliteten. Men er ikkje so mykje eg skrur å når der er 10 års garanti so må det vel funke.
flonoen Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Helt ok kvalitet, skrallene i det settet til biltema er noe tull eneste. Men funker fint til mitt bruk. Trenger du noe bedre er det jo bare å supplere med skrallesett fra tengtools eller lignende. Edit: ser at de skrallene i det settet ikke er like de jeg har, ser mye bedre ut de som er linka over her. Jeg har et grått sett, mye billigere. Sikkert mye dårligere også.
Tore_S Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Ja har sett litt på det settet der fra biltema, men vert usikker på kvaliteten. Men er ikkje so mykje eg skrur å når der er 10 års garanti so må det vel funke. Det der er et meget bra sett, har hatt det selv i 5-6 år nå! Brukte en gang 2,5 meter forlenger på den største skralla da jeg skulle løstne en bolt på ei gravemaskin skuff, skralla holdt men koppen sprakk, tok den med til biltema og fikk ny eneste som er dårlig er den største latmansarmen som er i settet, den blir bøyd om man trer et rør utenpå og tar i litt... Men skralla holder og det at det er 10års garanti er jo genialt! Billig er det også sammenlignet med verktøy av kjente merker!
rekorden Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Helt ok kvalitet, skrallene i det settet til biltema er noe tull eneste. Men funker fint til mitt bruk. Trenger du noe bedre er det jo bare å supplere med skrallesett fra tengtools eller lignende.Edit: ser at de skrallene i det settet ikke er like de jeg har, ser mye bedre ut de som er linka over her. Jeg har et grått sett, mye billigere. Sikkert mye dårligere også. Du har det samme settet som meg, der skrallene har ett hjul istedet for flippen å stille strammeretning med. De ned hjulet er søppen mens de med flippen er rimelig bra. Biltema har også noen skraller med hjul som faktisk holder god kvalitet, mens alle skrallene som er i grå kofferter (vet ikke om de selger disse lenger) er søppel.
Hansh Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Jeg bruker mest en skralle fra Biltema med leddet hode og hjul som jeg har vært veldig fornøyd med veldig grei å komme til med og ikke ødelagt den enda.
OTffs Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Biltema sitt verktøy er mer enn godt nok til hobby bruk! Er god kvalitet, og med 10 års garanti, har jeg ingenting å utsette på det
*MrB* Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Edit: ser at de skrallene i det settet ikke er like de jeg har, ser mye bedre ut de som er linka over her. Jeg har et grått sett, mye billigere. Sikkert mye dårligere også. Jeg har også grå koffert, men skrallene mine er helt like de som er i settet som vist over. Jeg er godt fornøyd med det settet. Jeg ødela en 17mm pipe, og det var etter mye herjing, med latmannsarm og rør. Totalt sett mer enn godt nok til mitt bruk.
Marius2002 Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Har et skrallesett og fastnøkkelsett fra Bacho, er meget fornøyd
hao Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Ut fra egen erfaring og hva jeg har hørt fra flere mekanikkere så er spesielt Biltema sine sett med 10 års garanti normalt mer enn bra nok for vanlig hobbybruk. +1
hsd Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 akkurat angåendes fastnøkler etc er det ikke ofte man virkelig trenger grove saker. Beste kjøpet jeg har gjort var fastnøkkel sett fra 6-32 fra clash ohlson for 299 5-6 år siden. dem har fått MYE, vert i bruk både som slagnøkkler og andre neinei metoder Slike verktøysett som biltema sitt er godt over middels det verktøyet jeg legger i noen lapper er verktøy som tenger, skrutrekkere, unbrako, bits, momentnøkler etc.
hao Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Hvis du kjøper Biltema sitt så er det viktig at det med 10 års garanti. Tror de har noe jalla i tillegg.
MortenK Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Jeg bruker fast og skift nøkklene til Biltema, er fornøyd med dem. Jeg er uansett ikke sterknok til å bøye dem. Har ikke prøvd skrallene deres, men fikk sponset ett skallesett av mor og far av en merke som heter King Tony (1/2" som torshov solgte før) kostet ca 600kr, det er det beste skrallesettet jeg har brukt, låner det aldri bort siden det er så og si juvelen i verktøysammlingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå