Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Salus, elller noe sånt skal diagnoseutstyre hete. Har brukt på enn 525d til enn kompis å der fungerte det fint...

Det har jeg aldri hørt om, men få den inn til bmw eller noen privat som har "bmw utstyr". :smile:

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Skrevet

Har kommt inn på en liten tanke på om at det heller er noge galt me motoren. Motoren når ikke høyt nok turtall, derfor vil ikke girkassen heller gire når jeg kicker den, fordi den ikke er på høyt nok turtall, for ellers så girer jo automaten helt fint...

Skrevet

Etter egen erfaring med samme bil og motor så kan det være fødepumpa. Da klarer rett og slett ikke systemet å få frem nok diesel til trykkpumpa. Kutter den på samme turtall om du ruser den i frigir?

Skrevet

Dersom den drar videre oppover er det neppe fødepumpa. Jeg tror diagnose med litt feilsøking, på et skikkelig verksted, vil være greit. Om de ikke finner feilen så får du kanskje utelukket noe.

Skrevet

den bare stopper der, forsetter ikke, kan hende den forsetter bitte litt åsså girer den. Hvor mye skal den egentligt gå til?

kommer ikke inn på bilen med diagnose utstyr, prøvd 3 testere nå... -_-

Skrevet

Mister bare effekten og holder 4000omdr. ikke noe bråstopp. kryper fra 3800 til 4000 liksom. slipper jeg gassen, girer den åsså skjer det samme på ny når jeg gir gass igjen...

Skrevet

Jeg hadde lignende symptomer og da var det fødepumpa under bilen som hadde tatt kveld. Det kunne også høres en ganske markant summelyd under bilen fra pumpa, så den var nok bra sliten. Fikk tak i en "uoriginal" Bosch-pumpe til et par drøye lapper.

Min døde ut på rundt 3500 rpm og nekta å gå over 4000 rpm når jeg rusa den i frigir. Det gjaldt forsåvidt også på lavere turtall under belastning, dvs. at i lange og tunge bakker klarte den ikke holde oppe farten uansett turtall og gir.

Skrevet

Min oppførte seg slik når luftmassemåleren var gåen. Det viste ingenting på diagnose.

Vær obs på delenummer på luftmassemåleren som står i bilen fra før. Den som ble levert originalt på mange 530d ble tatt ut av produksjon og erstattet med en annen type.

Hvis du bytter fra den gamle til den nye typen må du inn til BMW og oppgradere programvaren til motorstyring for at det skal fungere ordentlig med den nye.

LMM er forbruksvare, så den kan være greit å bytte uansett.

Skrevet
Uten tvil fødepumpa..

Ut i fra slik jeg opplever mi ødelagte fødepumpe så virker ikke dette som det i det hele tatt. Min begynner og rykke no fryktelig ved ca 4000 rpm vis jeg har for mye gass. Den kutter rett av og jeg må slippe gassen for og få kontroll igjen.

Hadde heller prøvd å finne ut hva som gjør at diagnose ikke fungerer. På bmw har dem sikkert flere triks.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...