Gå til innhold

"Ny" bil til 130 000!


316
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nå var min E39 7 år og 144 000 km gammel da jeg solgte den, og det var ikke antydning til rust da. Kun en eier før meg, en pedantisk eldre kar som tok like godt vare på bilen som jeg gjorde i de årene jeg hadde den :) Men rust i dører og på bakluke er jo vanlig på disse bilene, men en god del har også fått byttet dette i ettertid på garanti.

Var kun vanlige feil som oppsto på min, som noe pixelfeil i CD/radio display samt bytte av radiator da denne gikk. Sleit også litt med at den tok inn vann som la seg i reservehjulbrønnen, tro det var en pakkning rundt en baklykt eller noe som lakk. Verd så sjekke på biler du vurderer, lett å fikse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bmw/tysker et krav? Hvis ikke, hva med Subaru Forester? Finner du et brukbart eksemplar fra 01-03 med manuellgir tror jeg du får mange gode år ut av den bilen. Har personlig en 99modell som har blitt brukt som arbeidsbil før mitt eie, selv den har ikke antydning til hverken rust eller motortrøbbel. Billig i drift, minimalt med vedlikehold (Les: oljeskift, bremser o.l. slipper man ikke unna uansett om man kjøper gull eller skrot.) og relativt sterk motor avhengig av hva du skal bruke bilen til, og du står aldri fast på vinterføret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 touring!

Fra alvor til spøk, e39 preface har mye "drit" med seg når de nærmer seg 200 000 km. Det er en tung bil. Så alt av foringer dempere, bremser, automatkasse blir et problem før eller siden. m52 motorene har nikasilstempelringer, og vil med tiden få bilen til å bruke en del olje. i tillegg kommer det elektriske med sentrallås, vindusviskermotor, sensorer etc.. Er du uheldig å finner deg en mandagsbil- blir e39 DYR! Sånnsett ville jeg ikke valgt noe annet enn facelift 2.2 med manuell om e39 er et alternativ.

Det samme gjelder egentlig alle bmwer, med mindre du finner et eksemplar hvor det meste av slikt er byttet, eller prisen er lav.

I denne prisklassen som bruksbil (siden du har et par bmwer fra før av, og dette behovet er mettet) ville jeg sett etter noe japansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke inni.

For 130.000 bør det snart være mulig å finne en 2004/2005 520i 2.2 manuell...

Bare å vente på den riktige selger ;)

for 130000 får man kun et ihjelkjørt vrak av en e60/e61 med like mye utstyr som en pappeske, full av små irriterende feil i elektronikken og like "kjedelig" inni som en 60-talls opel kadett. Nå er jeg snill som utelater kostnadene for å ha en bmw stående på verksted (noe den blir å gjøre, da det er en tidlig e60/e61). Som bruksbil er det ingenting som slår prisen kombinert med holdbarheten på japser.

Vet ikke med 316, men personlig klarer jeg å overleve et kjedelig interiør på en bruksbil, når bilen er skuddsikker ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke inni.

For 130.000 bør det snart være mulig å finne en 2004/2005 520i 2.2 manuell...

Bare å vente på den riktige selger ;)

for 130000 får man kun et ihjelkjørt vrak av en e60/e61 med like mye utstyr som en pappeske, full av små irriterende feil i elektronikken og like "kjedelig" inni som en 60-talls opel kadett. Nå er jeg snill som utelater kostnadene for å ha en bmw stående på verksted (noe den blir å gjøre, da det er en tidlig e60/e61). Som bruksbil er det ingenting som slår prisen kombinert med holdbarheten på japser.

Vet ikke med 316, men personlig klarer jeg å overleve et kjedelig interiør på en bruksbil, når bilen er skuddsikker ellers.

Ribbede 2004-2005 E60`er kommer nok snart til å krype under 150.000... disse tror jeg blir ålreite kjøp.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke inni.

For 130.000 bør det snart være mulig å finne en 2004/2005 520i 2.2 manuell...

Bare å vente på den riktige selger ;)

for 130000 får man kun et ihjelkjørt vrak av en e60/e61 med like mye utstyr som en pappeske, full av små irriterende feil i elektronikken og like "kjedelig" inni som en 60-talls opel kadett. Nå er jeg snill som utelater kostnadene for å ha en bmw stående på verksted (noe den blir å gjøre, da det er en tidlig e60/e61). Som bruksbil er det ingenting som slår prisen kombinert med holdbarheten på japser.

Vet ikke med 316, men personlig klarer jeg å overleve et kjedelig interiør på en bruksbil, når bilen er skuddsikker ellers.

Nei, det er vanskelig... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automat ett alternativ? Her er en med M-sport, ok km stand, sort sportskinn, mangler navi men det finnes jo hualingan og dynavin :)

http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2? ... l_Min=2000

Denne var litt kjedelig, men ok km stand og virker som ett trygt kjøp http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2? ... l_Min=2000

Hadde ikke jeg hatt min bil, hadde jeg sittet på første fly for å hente denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33397044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket toyota hilux, 4runner, landcruiser, pajero etc? Jeg ser for meg at det må være morsomt å ha en offroader. De er jo skuddsikre og holder seg godt i pris. I den prisgruppen der begynner man å finne biler uten sjenerende mye rust etc også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...