Gå til innhold

BMW 635CSi - Tysk bil, endelig blitt norsk!


Anbefalte innlegg

Det saltes her også men tror ikke det er i like store mengder som i oslo-traktene f.eks.

Prøveskilt hadde jeg første helgen i februar så det begynner å bli en stund siden nå, men er fortsatt snø desverre.

Var heldig med bar asfalt og tørre veier når jeg prøvekjørte bilen, vi var vel nede i 15 minusgrader eller mer den helgen, likevel startet og gikk E24'n som om det skulle vært sommer. Skal sies at dette ikke er en bil jeg kommer til å bruke på vintertid til vanlig, i utgangspunktet er den tiltenkt sommer/kosebil prosjekt men klarte ikke å la være å ha prøveskilter når jeg fikk den.

Kanalskjørter og bakfanger fra M635csi kommer jeg nok ikke til å montere på denne, de ser litt buktunge ut med den stylingen og det bryter litt med linjene syns jeg. Vurderer dog å lakkere kanalene i bilens farge for at ikke M-fronten skal se så lav og voldsom ut i forhold til resten, når jeg i tillegg får på litt andre felger blir det nok ikke seende så gærnt ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngve etterlyste interiørbilder så her kommer de:

CIMG2163.jpg

CIMG2147.jpg

CIMG2144.jpg

CIMG2153.jpg

CIMG2136.jpg

CIMG2118.jpg

CIMG2120.jpg

CIMG2123.jpg

CIMG2124.jpg

CIMG2127.jpg

CIMG2128.jpg

Skinninteriøret skal egentlig ha samme farge som midtarmlenet bak, men det er ekstremt falmet:

CIMG2132.jpg

Skal få tak i proff skinnfarge og farge det i originalfargen (anthrazit) igjen etterhvert.

CIMG2133.jpg

CIMG2117.jpg

CIMG2168.jpg

CIMG2636.jpg

Setene er i allefall myke og gode så en runde med skinnpleie og farging tror jeg gjør susen, ellers ser interiøret bra ut, gulvmatten er bortimot strøken og stolunderstellene har ikke begynt å ruste slik de ofte gjør.

Men har altså litt å gjøre innvendig også skal den bli 100%. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilens servicebok fra den var ny er det fint å ha med. :)

Før noen spør så er det to forskjellige bøker på det første bildet, den grå er ikke innmaten i den til venstre.

Den til venstre er servicebok samt teknisk om bilen, mens høyre er brukerhåndbok med manglende bokbind og kapittel 3-7.

CIMG2786.jpg

CIMG2787.jpg

CIMG2788.jpg

CIMG2789.jpg

Noen av stemplene i serviceboken, som for det meste er tatt hos autoriserte bmw forhandlere:

CIMG2790.jpg

CIMG2791.jpg

Liten bulk i sharknosen da bilen var ca 1 år gammel:

CIMG2794.jpg

Rundt 1-2 år senere var den rettet:

CIMG2795.jpg

Reparasjonen ser veldig bra ut den dag i dag, man ser ikke at den har vært bulket.

Det er littegrann fargeforskjell på selve sharknosen i forhold til resten så akkurat den har vært lakkert.

Siste stempel i karosseridelen av boken var i 1990 og da hadde ikke bilen noen skader, det har den forsåvidt ikke nå heller forutenom et par små kjøpesenterbulker som jeg kaller dem, altså fra andres bildører. Siste inspection II service ble stemplet i 2002, oljeservice i 2008, jeg har også kopi av en slags tüv-test/eu-kontroll fra 2011 hvor det stod at bilen ble godkjent uten feil frem til 2013 men med en liten eksoslekkasje i bakre lyddemper, noe den fortsatt har. Bilen har gått ca 3000km etter at nevnte kontroll ble tatt, eksoslekkasjen skal repareres så snart jeg får tid til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nydelig vogn! Henna rød er flott, men krever masse pleie for å holde glansen... men jeg regner med at denne får all den pleien den fortjener - og vel så det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nydelig vogn! Henna rød er flott, men krever masse pleie for å holde glansen... men jeg regner med at denne får all den pleien den fortjener - og vel så det :)

Takk! :)

Ja, Hennarot krever som alle rødfarger uten klarlakk mye stell for å holde seg blank, noe den også kommer til å få.

Hvis den blir hellakkert (ikke fordi den trenger det) i forbindelse med fjerning av rustbobler etterhvert vurderer jeg å lakkere bilen med vannbase og klarlakk, dette falmer ikke på samme måte som lakk uten klarlakk gjør og er mye enklere å holde vedlike. Gjorde dette med bruksbilen når jeg lakkerte den og den holder seg rød og blank i fargen, syns det ble litt mer dybde i den også men er litt usikker på om jeg vil gjøre dette med e24'n da det skrider mot bilens originaliteten. Til å begynne med likte jeg ikke Henna så godt og planla å skifte farge men dette har jeg gått mer og mer bort ifra mtp originalitet og for å slippe å rive bilen i småbiter for innvendiglakkering osv. Hennarot har mye orange i seg selv om den ser veldig rød ut på bildene jeg har lagt ut.

Grattis med ny stasvogn Marius :D

Den er heldig som har kommet i de beste hender :applause:

///P

Det kan du stole på! :D

Håper bare jeg får litt mer tid til den etterhvert, har jo endel å gjøre med de andre bilene mine for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Brytere til el-vinduene og takluken. :)

Disse er det lys i, det var det ikke i de jeg hadde før så det var sånn "må ha" greie.. :lol:

CIMG2873.jpg

Originale BMW:

CIMG2870.jpg

CIMG2860.jpg

Hadde en dårlig bryter og et par med slitasje på så da oppgraderer jeg likegjerne til brytere med lys.

Trenger egentlig bare sju men måtte kjøpe to og to, derfor åtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...