Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

150-160 i en 50 sone? forvent fengsel og en jævlig bot.

en kollega fikk 3uker bak muren og en grei bot for 100kmt i en 50sone

kompisen din kan bare kansellere ferien og sette av feriedagene om du får bevist det var han :P

kan vel isamme sleng kanskje forvente politiet på døra ?

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

har også blitt tatt i operatunellen, men da med lastebil og LITT lavere hastighet, 79km i 70 sone resulterte i overkommelige 1600,- i bot

Skrevet

Får helt noia av å kjøre i operatunnelen. Vet at det er bokser der, men de er jo dønn like alle andre bokser som henger i tunnelen at man aner ikke hvor de er. Hver gang jeg kjører gjennom den forbaskede tunnelen så legger jeg meg i midterste feltet og legger nålen en plass mellom 70 og 75. Har mistet lappen en gang, aldri igjen!

Skrevet

Boksene i Operatunellen sitter akkurat på det lille feltet hvor det ikke kommer lys ned på veggene, grensa er 70km/t.

Skrevet

Så lenge du ikke kjørte er det vel bare å informere politi om hvem som faktisk kjørte.

Jeg ble tatt i fotoboks engang i bilen til fattern, han fikk bota men informerte at jeg kjørte så endte den opp hos meg.

Skrevet

Oslofjordtunellen eller operatunellen? Oslofjordtunellen er gjennomsnittsmåling, skal værtfal bli det..

Skrevet

Ble selv tatt i 70 på 50 sona for noen mnd tilbake (i Oslo). Det tok 3 uker før jeg fikk brev fra politiet og 1 1/2 mnd før boten kom.

Så om bildet er godkjent, er du / kompisen din ordentlig fucked!

Skrevet

Hvis han blir straffet for 50 sone så er det bare å dra ned buksa å bøye seg fram, men er rimelig sikker på at det blir 70..

Når du får brevet så beholder du roen, ringer mannslemet og forteller at det ikke er du som har kjørt og at du håper på å høre fra disse som har prøvekjørt bilen, både for salgets skyld og for oppklaringen av denne uheldige saken. Du har selvfølgelig mye å gjøre så det passer dårlig å komme å se på bildet, så prøv å vri deg unna det, er vanskelig å stå på stasjonen å si at du ikke veit hvem det er når du veit det er en kompis, det kan også slå tilbake på deg.

Det samme skjedde med meg i fjord sommer, i bilen til fatter. Jeg kjørte, ble knipsa i ski, fatter fikk brev, ringte å sa at jeg brukte bilen. Jeg fikk telefon, forklarte om at den var til salgs osv... Hadde det vært i drammen så hadde de nok bedt meg om å komme å se..

Skrevet
vell.. har du kjørt i 150-160km/t bare for en bil pressa dere så er det vel til andre medtraffikanters beste at den som kjørte bilen forblir fotgjenger noen år..

Enig der.. kan ikke legge skylda på at noen presser.. er jo ikke som om at de kjører i deg om du ikke kjører fortere..

Skrevet

Kan man ikke få bestemmt seg da, er det Oslofjord eller Opratunellen da! I Opratunellen så er boksen akkurat som et sikrings skap på veggen der, jeg ser bare etter stripene i veibanen jeg så vet jeg hvor boksen er :)

Skrevet

Det er nok operatunnelen ja. Bilder er alltid klare å se på, men ofte er det andre faktorer som gjør at du ikke får bot i atk. Noen ganger tar det tre uker, andre ganger over et halvår.

Vedkommende blir nok straffet for for høy hastighet i 70-sone, men det er langt fra formildende at det var nedsatt fartsgnse på stedet når overtredelsen fant sted.

Videre så skal du alltid vite hvem som kjører bilen din på et gitt tidspunkt. Det er aldrig godt nok å si at det ikke var du som kjørte.. Slår ordensmakten seg til ro med det, er det kun pga sløvhet..

Skrevet
Feil sted, men prøver..

Det var motorveien fra Drammen til Oslo, tror jeg ble tatt.

Fartsgrensen der er egentlig 70 km/t, men andre siden av motorveien var stengt derfor var det motgående trafikk i samme veibane, altså 3-felt, da viste det 50 km/t. Venstre sida var det motgående, midten stengt og høyre var det vanlig trafikk. En idiot pressa kompisen min bakfra med min bil og han var ikke klar over at det var fotoboks i tunnellen.. Vi kjørte ca. 150-160 km/t.

Først tror du at DU ble tatt, så er det kompisen din som kjører bilen.

Når du er enig med deg selv hvem som satt bak rattet, så kan du begynne å tenke på hva sjåføren skal fordrive tiden bak murene med, for ble det tatt bilde og målt fart opp mot 150-160km/t, i en tunnell med 50 Sone pga møtende trafikk osv.....

Ja da skal jeg love deg at politiet IKKE gir seg før sjåføren er tatt.

Den unnskyldningen om at en idiot pressa kompisen din, slik du beskriver er jo en av årets dummeste unnskyldning jeg har lest, når det gjelder hvorfor man kjører for fort.

Jeg håper og ønsker den som var sjåfør blir tatt og at vedkommende blir fradømt retten til å kjøre bil i mange år, pluss mange mnd innenfor murene.

Er man virkelig så dum at man kjører i slike hastigheter i operatunnelen med møtende trafikk, så fortjener man virkelig straff.

Skrevet

Husker jeg ble blitsa i en fotoboks en gang, etter den gangen har jeg aldri vært i tvil når jeg blir knipsa eller ikke. Mange jeg har sittet på med har sagt "tok den bilde av meg nå?" Den blitsen fra fotoboksen er ganske sterk, så det er ikke noe tvil.

Forøvrig helt enig med Bimmerfører over her angående dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...