Gå til innhold

Hardtops E30 Superduper


Hardtop
 Share

Anbefalte innlegg

ikke for å spamme tråden, men hva er det nøyaktig som blir feil med e36 løsninga? (og kan det kompanseres)

gjerne ta det på pm om du ikke vil ha masse rart i tråden din :)

har denne løsninga selv, men har ikke helt bestemt meg om jeg skal gå for det, vil at det skal funke bra på bane og.

likte løsninga med bremsebalansejusteringa :)

Jeg må innrømme at jeg ikke vet. Har bare hørt det av folk jeg anser som pålitelige. Har noe med bumpsteer og ugreie vinkler i sving å gjøre tror jeg.

Det kan godt hende at det fungerer greit i praksis, jeg er bare forundret over at BT godtar en miks av understellsdeler med ulik geometri. Det samme gjelder egentlig bremser og BIAS, de spesifiserer gjerne størrelsen på skivene, men ikke veldig opptatt av match.

Stor fordel for oss som lager mye rart selvsagt. :-)

har titta litt på min mens den er på bukken og synes det er mye mindre camber ivaffall, selv med justerbare topplager, om jeg husker rett så er det noe med vinkelen på fjørbenet.

driver å setter på org igjen, så tenkte å sammenligne når jeg setter på ene siden, se hva forskjellen er med e36 på ene siden og e30 på andre siden

hvis det er vinkelen på fjørbenet, så kan det kanskje løses med coilovers med liten diameter på fjørene og justerbart topplager med en uniballforing (for å ha annen vinkling på fjørbenet i forhold til toppen av dempertårnet)

skal sjekke det ut litt tenkte jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har det blitt fikset litt rust. Ikke så spennende kanskje, men tok noen bilder av det uansett.

Oppdaget at det var et lite hull i høyrekanalen ved jekkfestet, så da var det bare å sette i gang.

el7pffylf35uej5cy5pw.jpg

Borret ut sveisepunktene og skar bort alt råttent stål.

Tilpasset så en platebit som fikset innerprofilen, som også hadde blitt angrepet.

0zz0fmgmklgikrfwnwz9.jpg

Etter helsveising og priming med sink og Volvos svetsprimer var det klart for tilpassing av ny ytterkanal.

hhh8lilnrg6h5dmm12j3.jpg

Kjøpte en Veng kanal som donor til den biten jeg trengte.

cfzg2ka7u0ltejflgj15.jpg

7dumf6jptsd707bqjmps.jpg

Ferdig tilpasset og primet.

zvs76tw327llj5qae94f.jpg

Punktet.

mmxry96yssz5lhi0kqac.jpg

Hel ved igjen.

mppsorl79k8rvhwneyze.jpg

Grovsparklet.

pp05k2l80lmq5q03g9g4.jpg

Resten får vente. Har bestilt meg en struktursprøytedings fra Würth, så da blir kanalene sprøytet med strukturmasse.

Ellers har denne kommet i posten fra Gutenparts.com :-)

bhgduh9ueu37paxtz766.jpg

Et multiinstrument i retro Alpina-style som skal vise oljetrykk, oljetemp, diffoljetemp og kjølevæsketemp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke vanskelig på noe vis, må bare ikke ha det travelt.

På baksiden er det sort grunning fra Veng, men jeg må inn med en eller annen primer eller tynnstoff uansett. Sveisen på innsiden vil jo brenne bort det meste av beskyttelse. Sinkspray først, og tynnstoff etterpå tenker jeg.

Instrumentet skal måle oljetrykk, oljetemp, diffoljetemp og kjølevæsketemp.

det kom på ca 3500,- ferdig i postkassa, hvis det ikke dukker opp noe fra staten i ettertid. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidet er upåklagelig, som vanlig! En fryd å se...

Ang det instrumentet... Det er jo dødsfett! Vi har siklet litt på sidene til Gutenberg noen ganger ja! Skulle gjerne hatt et slikt selv, men iogmed at jeg har et originalt E30 Alpina-instrument som jeg skal ha i E21en - så får jeg nesten bare bruke det... Selv om det fra Gutenberg nok er litt penere å se på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...