Boddiz Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 Har fått et brev i posten fra politiet. 78km i 70 sonen. 1600,- kr Hva skjer hvis jeg melder ifra om at jeg ikke vil ha saken avgjort i et forenklet forelegg? Henlegger de saken da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjokolate Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 du får heller fengselstraff og da får du det på rullebladet, så betal boten du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 pay up and be a man Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet April 2, 2012 Forfatter Share Skrevet April 2, 2012 du får heller fengselstraff og da får du det på rullebladet, så betal boten du Hvordan avgjøres fengselstraffen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 Les brevet..Der står det "innbetal sum på 1600kr, subsidiært xxdager i fengsel!".. Har du blitt tatt i fotoboks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spretter Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 Svigers ville heller 5 dager i buret, da henla de saken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 Ender opp med at de trekker pengene ifra lønnen din via arbeidgiver. Pengene skal d ha i uansett. Du kan ikke velge fengsel hvis du har penger eller verdier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 hvis ikke du godtar forelegget så blir det rettsak, da kan du regne med at summen blir dobbelt så høy da du også må betale saksomkostninger, + at du da får en anmerkning på rullebladet ditt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 Trenger ikke bety at du må i fengsel? Det som skjer hvis du ikke vedtar boten, blir du innkalt til retten. Viser det seg at du taper rettssaken, må du betale saksomkostninger for begge parter. "Vinner du" saken, slipper du unna lommerusket du fikk i bot in the first place. Som Wicky skrev tidligere "pay up and be a man!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 Hvorfor ikke bare betale og få det ut av verden? Er jo knapt en dagslønn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phiskarn Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 med tanke på at det er fotoboks har de vell bilde av deg om det var du som kjørte, om ikke kan du si det ikke var deg.. så går det ca 2 mdr så får du brev om at saken er hennlagt.. har skjedd med meg 3 ganger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 Har du råd til bil, har du råd til å betale boten også! Prikk i rullebladet er ikke bra, og det tar tid før prikken forsvinner. Så betal heller boten du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trond67 Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 Men vist det er fotoboks så er det vel greit å kreve å se bildet først. Er det usikkert om det er du som kjører så skal vel saken henlegges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 De fleste betaler jo boten Hvis du vil prøve deg, kan du si at du ikke godtar og da må de innkalle deg til retten. MEN, det er ikke sikkert de kommer til å iverksette en rettsak på det. Isåfall blir saken henlagt og du trenger ikke betale. Du kan med andre ord ikke godta, og når du evnt får innkallelse til rettsak, kan du si at du heller godtar boten. Da koster det deg ikke noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 Men vist det er fotoboks så er det vel greit å kreve å se bildet først. Er det usikkert om det er du som kjører så skal vel saken henlegges. Det er ingenting som sier at en sak skal henlegges dersom bildet ikke er av den beste kvaliteten. Flere dårlige bilder kan samlet sett bli ett veldig godt bilde og da har du også langt flere saker på deg enn utgangspunktet. Politiet er nemlig såpass oppegående mennesker at slike saker ofte blir lagt på vent til det egner seg ved en annen anledning.. Stå for feilen du har gjort og betal boten er mitt tips.. Billigere blir det antakeligvis også.. Har fått et brev i posten fra politiet. 78km i 70 sonen. 1600,- kr Hva skjer hvis jeg melder ifra om at jeg ikke vil ha saken avgjort i et forenklet forelegg? Henlegger de saken da? Dersom du ikke godtar det forenklede forelegget kan politiet ilegge deg et forelegg og en anmeldelse. Sistnevnte alternativt fører naturligvis til anmerkninger på rullebladet. Politiet kan således ta ut en tiltale og du må eventuelt betale saksomkostninger og forelegg dersom (når) du blir dømt.. En ting jeg imidlertid ikke forstår... Prøve å snyte seg unna fattige 1600kr..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå