Gå til innhold

BMW Alpina B10 BiTurbo #432

Anbefalte innlegg

Da var det på tide å legge ut noen bilder og litt info om godbilen. Denne gang en 1993 Alpina B10 BiTurbo med produksjonsnummer 432. Dette er en bil vi importerte fra Sveits i 2010 der den ble kjøpt ny av mann med stor interesse for slike biler, da han hadde to like biler. En hverdagsbil og DENNE til søndagsbil. Bilen fremstår som en to år gammel bil og har i dag fullstemplet servicehefte fra tidligere eier. Den var da vi kjøpte den kun gått 58.000 km. Den har vært lite i bruk men fikk seg en god tur hjem til Norge da vi kjørte den fra Sveits.

Verdt å nevne om prestasjoner er;

- 360 hk

- 0-100 = 5.6

- Toppfart = 291 km/t

Ganske hyggelige tall fra så tidlig som 1989 og som fortsatt mange biler skal slite med å følge:)

Mer bilder og info kommer senere:)

c1iaw3l5pov3o6qn2m8q.jpg

nlilkpx9ig6r6uppj1y2.jpg

pq064oz2qm8amk5gey9d.jpg

0pdtxogucf1hpbk7skds.jpg

md8p06zd72u6vpyrhqnl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang sitter jeg her med haka nedi tastaturet og sikler :shock: Den ene godbiten etter den andre popper fram her, og det i så strøkene utgaver :D Lekker bil dette her altså, det var på en tid da E-klasse AMG kunne gå å legge seg :wink: Imponerende nok så er denne kun ett sekund saktere enn E60 M5 på sprinten til 100, og det sier litt for en modell som kom i 1989 :)

Er jo kjekt å ha ett par Alpinaer stående på hytta også ser det ut som :wink: Jeg er bare helt imponert jeg, regner med at dere har registrerings planer for denne her også.

Dere må da ha en av de råeste E34 samlingene i Europa, og definnetivt Norges råeste Alpina samling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lekker bil! kjenner du sammigun her på forumet? han har en av de aller første b10 biturboene, den røde som ble tatt bilde av foran concorden.

Takk! Har vel vært i kontakt med han en gang men kjenner han ikke;) Flote biler disse Alpina´ene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...