Gå til innhold

Farvel oblater

Share

Vil du ta av oblatene 1. mai?  

64 stemmer

1. 1. Vil du ta av oblatene 1. mai?

• Ja, jeg gleder meg allerede.
      51
    • Nei, bare la de sitte der de er.
      13

Anbefalte innlegg

Dette er jo bare en glede, for nå er det en maskin som "stopper" bilene og det kommer til å bli mindre påvirkning av Bjarne betjent om hvem som skal stoppes og ikke, så har man forsikring, eu og årsavgift i orden så er det mindre sjangs å bli stoppet om bilen er lav enn det det var før :) etter all sannsynlighet ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Syns det er en flott utvikling at de fjerner oblatene. Stygge er dem også, i feil farge - om man har uberstrøken bil.

Derimot har jeg et stort problem at dataene som brukes i disse trafikkscannerne blir lagret under uklare omstendigheter. For PST er dette er gullgruve jeg neppe ser for meg at de bare lar passere.

Det øker også sjansen for at oss med papirene i orden, men alikevel ulovlig ombygd blir sjeldenere stoppet. Om de ikke har rødsone bilmodeller allerede flagget inn i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du ha i orden til enhver tid:

Bilen må ha blitt godkjent i EU-kontroll

Bilen må ha ansvarsforsikring

Årsavgift og eventuell omregistreringsavgift (ved kjøp og salg) må være betalt

Bilen må ikke være meldt stjålet

Bilen må ikke være begjært avskiltet

Ulovlige felger og/eller felger er ingen fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er strålende at de begynner å ta ibruk denne typen programvare. Det er vel sånn at dette systemet skal kunne scanne biler som står parkert hvis politiet svinger innom en parkeringsplass? I såfall blir det vel ikke flere kontroller? Blir bare lettere å luke ut folk som kan være en risiko i trafikken.

Men det så litt rart ut uten oblater. Litt polakk, som noen påpekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan umulig se for meg hvordan det skal kunne gjennomføres/håndheves men en representant for statens vegvesen kunne fortelle at de nye "boksene" deres også har mulighet for å lagre original lydsignatur på hver enkel bilmodell, så nå skulle de få tatt trimmerne også.

De skal jammen få slite hvis alle som har handla luftfilter på biltema skal kalles inn til kontroll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan umulig se for meg hvordan det skal kunne gjennomføres/håndheves men en representant for statens vegvesen kunne fortelle at de nye "boksene" deres også har mulighet for å lagre original lydsignatur på hver enkel bilmodell, så nå skulle de få tatt trimmerne også.

De skal jammen få slite hvis alle som har handla luftfilter på biltema skal kalles inn til kontroll..

Alle som har klistremerker (+5hk) får tilleggsavgift! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...