Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose


SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

Så tidligere i tråden angående HUD koding. Hva er forskjell på M-HUD display og vanlig? Har man turtall og gir sånn som man ser i M5en sin HUD, kontra vanlig som kun fart, cc og navi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei :) Lurer på å kjøpe diagnoseutstyr til min 05 e60 (produsert 04). Tenker i første omgang å berre diagnosere feil på bilen, så trenger ikkje det mest avanserte programmet. Kva slags kabel og program vil de anbefale? har og lest noe om at ein må ha ibm t30 maskin, er dette tilfelle, eller kan eg kjøre program på mi maskin som blir brukt til daglig?

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Lurer på å kjøpe diagnoseutstyr til min 05 e60 (produsert 04). Tenker i første omgang å berre diagnosere feil på bilen, så trenger ikkje det mest avanserte programmet. Kva slags kabel og program vil de anbefale? har og lest noe om at ein må ha ibm t30 maskin, er dette tilfelle, eller kan eg kjøre program på mi maskin som blir brukt til daglig?

 

Takk på forhånd

http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-DIAGNOSTIC-CABLE-INTERFACE-INPA-K-DCAN-ISTA-ISID-SSS-V32-Progman-/231211978991?hash=item35d54ed0ef&item=231211978991&vxp=mtr

Her har du alt du trenger, jeg kjører det på Win7 64bit. 

 

Fordelen med denne relativt "dyre" pakken ( kontra å kjøpe kabel løst og installere programvare selv ) er at her får du kabel, gode instruksjoner og en dedikert software-installer som gjør all jobben for deg. Trykk installer, følg veiledningen og du er good to go. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-DIAGNOSTIC-CABLE-INTERFACE-INPA-K-DCAN-ISTA-ISID-SSS-V32-Progman-/231211978991?hash=item35d54ed0ef&item=231211978991&vxp=mtr

Her har du alt du trenger, jeg kjører det på Win7 64bit. 

 

Fordelen med denne relativt "dyre" pakken ( kontra å kjøpe kabel løst og installere programvare selv ) er at her får du kabel, gode instruksjoner og en dedikert software-installer som gjør all jobben for deg. Trykk installer, følg veiledningen og du er good to go. 

Takker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tidligere i tråden angående HUD koding. Hva er forskjell på M-HUD display og vanlig? Har man turtall og gir sånn som man ser i M5en sin HUD, kontra vanlig som kun fart, cc og navi?

 

Det er korrekt. Du kan bytte mellom vanlig og M hud i idriven. Da får du en sånn turtallgraf med grønn gul og rød felt. fart og gir i DS modus. Funker ikke med gir hvis du har manuell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Noen som har en link til kjøp av kabel, programvare og manual til e61 2008 modell? Vil gjerne prøve å diagnoser feil på bilen, og etterhvert lære litt om koding av dere her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser 5 innlegg over ditt eget så postet jeg en link, fordi det var en som spurte om det samme.

Takk skal du ha. Mente eg leste her inne at det var et skille på '07 modellen, så trodde eg måtte ha en annen pakke. Bestilt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo skille på 07. Etter da bruker man dcan. Før det er det k-line

Hei.

Kan jeg bruke det jeg har bestilt nå?

Ser av beskrivelsen, det kan jeg.

Kan man (tune) legge inn programvare som trimmer motoren med dette?

Endret av SteinE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt. Du kan bytte mellom vanlig og M hud i idriven. Da får du en sånn turtallgraf med grønn gul og rød felt. fart og gir i DS modus. Funker ikke med gir hvis du har manuell :)

 

Vet du hvor det ligger i iDriven? Er det settings også HUD? Kan ikke huske og si jeg har sett det der men, har jo CIC, må kanskje kodes inn? Hadde vært kult og fått det ivertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...