Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose


SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

Under drivetrain ig gs19/2.0.x

Finner transmission, og det øverste valget her het noe med gs19.

Når jeg trykte her så poppa det opp en lilla firkant med noe tekst på tysk hvor jeg tydeligvis måtte taste inn en kode el noe..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Det er garantert koblet feil. Prøv å snu kCan da? Hvilke farger er på henger nettet? Grønn og grønn Orange?

Mulig daten er gamle og. Hvilke daten har du lastet inn?

Har det noe sei at bilen har nyeste software oppdatert? Ja grønn og grønn/orange på henger nettet. Veit ikke hvordan versjon jeg har. Hvordan sjekker jeg det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har kjøpt meg K+DCAN USB Kabel, lastet ned Standard Tools 2.12 og Coding tool for å oppdatere SP-Daten. Siden nesten 1 uke sitter jeg her og prøver å få det til å fungere uten resultat. Husker ikke hvor mange ganger har jeg ominstallert programmet ifølge flere forskjellige DIY som finns på internet.

Når jeg kobler pcen med kabelen til bilen så får jeg 2 sorte prikker ved Battery og Ignition men får ingen kommunikasjon med bilens moduler. Det dukker opp feil IFH-0009.

 

Hvis det gjelder NCS-expert så får jeg sånn feil

 

Errorjpg_wwsswxe.jpg

 

Er det noen som vet hvordan det kan løses opp?

Endret av Arnie1981
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett så er det feil med kabel.

Har vært igjennom det samme som deg, og jeg hadde defekt kabel.

 

EDIT: Men du kan se i mappen under NCS, husker ikke neste mappe, men det ligger en egen tekst fil en plass der med beskrivelser på engelsk for de forskjellige COAPI feilene.

Jeg tror faktisk ikke at den feilen du har på skjermbildet er kabel feil, men daten feil, at det er enten feil daten eller at de ligger feil.

Endret av Otis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-DIAGNOSTIC-CABLE-INTERFACE-INPA-K-DCAN-ISTA-ISID-SSS-V32-Progman-/231211978991?hash=item35d54ed0ef&item=231211978991&vxp=mtr

Her har du alt du trenger, jeg kjører det på Win7 64bit. 

 

Fordelen med denne relativt "dyre" pakken ( kontra å kjøpe kabel løst og installere programvare selv ) er at her får du kabel, gode instruksjoner og en dedikert software-installer som gjør all jobben for deg. Trykk installer, følg veiledningen og du er good to go.

Hei. Jeg kjøpte denne som "guest" på den linken din. Og for å installere programmet må jeg sende en kode til selger på ebay, for å få en kode tilbake. Men finner ingen måte å kontakte han på. Hvordan gjorde du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner transmission, og det øverste valget her het noe med gs19.

Når jeg trykte her så poppa det opp en lilla firkant med noe tekst på tysk hvor jeg tydeligvis måtte taste inn en kode el noe..?

 

Det har jeg aldri vært borti før at det kom opp noe med en kode? Får du postet et bilde av dette?

 

Har det noe sei at bilen har nyeste software oppdatert? Ja grønn og grønn/orange på henger nettet. Veit ikke hvordan versjon jeg har. Hvordan sjekker jeg det?

 

Nei det skal ikke ha noe å si. Men det avhenger at du har riktige daten for at du skal kune kode den. Så det er det som er greia.

 

Hva koblet du fargene inn på på bilnettet da?

 

KCAN LOW: Gul  - Grønn

KCAN HIGH: Svart  - Orange\Grønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SweetBMW: farge på farge. Allså grønn på grønn og grønn/orange på grønn/orange. Var det som sto i instruksjons vedlegg fikk med henger kroken fra Gs bildeler.

 

Akkurat ja. Glemte at dette var E65 og der stemmer fargene. Men du la til 235 som var hengerfeste, og nå får du bare ikke svar fra modulen? Kanskje en defekt modul da evt så er det dine daten filer som er for gamle til å lese dette.

 

For å sjekke dette så må du nesten vite hvilken henger modul du skal kode og det vet ikke jeg ut i fra å se her. Har du teamviewer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ja. Glemte at dette var E65 og der stemmer fargene. Men du la til 235 som var hengerfeste, og nå får du bare ikke svar fra modulen? Kanskje en defekt modul da evt så er det dine daten filer som er for gamle til å lese dette.

For å sjekke dette så må du nesten vite hvilken henger modul du skal kode og det vet ikke jeg ut i fra å se her. Har du teamviewer?

235 er innlagt. Ikke noe svar i fra ahm. Teamviewer har jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett så er det feil med kabel.

Har vært igjennom det samme som deg, og jeg hadde defekt kabel.

 

I tilfellet det kan være kabel som er defekt, så hadde det vært kjekt å sjekke det......og da kommer et spørsmål om det er noen fra Vestfold som kunne vært så behjelpelig og få teste den ? :-k

Endret av Arnie1981
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...