Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose


SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

SweetBMW :

Kunne du skrivd en kjapp guide hvordan man gjør dette på ettermontert hengerfeste på en 2009 E91 lci ? Jeg likte veldig godt den beskrivelsen du skrev, men skulle bare hatt modulene jeg må kode for å få kontakten til å funke :)

 

Koding av hengerfeste:

 

Legg til Vo for hengerfeste 235.

 

Da skal AHM dukke opp i lista. Kod denne og lysmodul (du har NFRM som lysmodul) . Ellers er prosedyren den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har ettermontert cic i min e61 535d prod: 09/04. Etter montering av denne sliter jeg med å få aktivert lyden på bilen. Får opp feil:
warning
no acoustic tones
Ved oppstart av cic.

Har codet alt inn med ncs expert med god hjelp fra mr awt her inne.

Tenkte og prøve og oppdatere hifi forsterkeren via Winkfpt men dette programmet lar seg ikke starte opp (får opp feilkoder ved oppstart og når jeg trykker ok skrur programmet seg av)

Feilkodene jeg får opp er:

Version der Textdatei c:\EC:APPS\NFS\CFGDAT\WINKFTP.TXT nicht gefunden.
bilde%201_zpst8uw6fto.png

Så kommer disse opp:

bilde_zpsqdxdzw3b.png

Når jeg da trykker ok stenger programmet seg..

Noen som har vært borti Winkfp som har har noen løsning?

John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har nå fått Winkfp opp å gå. Men finner ikke amp i information field lista til min bil i INPA (hvor en finner ZUSB koden som brukes i Winkfp). Har også prøvd og få kontakt med top hifi amlifier via inpa, men får ikke kontakt med den der heller. 

 

Prøvde og oppdatere amp modulen uten ZUSB koden via Winkfp men da får den ikke kontakt med amplifieren. 

 

Har 3 amp filer og velge mellom i Winkfp:

Amp56

Amp60

Amph1

 

Skulle kansje hatt en som heter "ampt" også? For top hifi amp?

 

Legger ved et bilde:Winkfp_zpsfn9im4tq.png

 

Noen som har noen forslag eller som kan hjelpe?

 

John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Vil bare anbefale "Carly for BMW"! Jeg har brukt det på min e91 LCI nå. Her har du masse funksjonalitet og enkelt grensesnitt. Jeg har trådløs bluetooth OBD modul som jeg styrer via mobilen. Her kan du kode (alle funksjoner ligger inne med beskrivelse), diagnosere (her er feilkoder med beskrivelse), lagre data i skyen (digital garsje), lese ut alle sensor data i bilen, registrere nytt batteri, re-generere DPF ++++.

 

Pris ca 200kr basis versjon og 500 kr for full versjon inkl HW og SW!

 

Jeg har kodet følgende:

 

- Aktivert folding av speil fra fjernkontroll

- Digitalt speedometer i display

- Gir skift indikator i display

- Instantant drivstoffforbruk i display

- Lysstyrke angel eyes

- Lukking av soltak ved regn på regnsensor

- Lys i display selv om lysbrtyter er i posisjon =

+++

 

Jeg har også ukenltig kontakt med han som driver og utvikler programmvaren.

 

Anbefales!

Endret av e91 DieselPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som dårlig kabel eller software feil.

Er det Windows 10 threshold 2?

Nei er Windows 8, og helt ny kabel, som har blitt linka til og anbefalt her tidligere fra ebay.

Men det som er litt rart, er at selvom jeg får den feilmeldinga hele tia, så får jeg gjort det jeg skal [emoji14] selvom det står "coding failure" også [emoji14]

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål ang ncexpert.

Jeg vil forsøke å kode US blinklys på min E91.

 

Får gått inn og valgt mellom CAS/FRM/NFRM. Den leser ut hele fsw_psw.trc filen. Den har jeg tatt kopi av.

Når jeg så går inn på select ECU så får jeg ingen av de som er listet opp tidligere i tråden. Jeg får bare combi, tr-ulf, og tr-all, men de ligger med 6-7 forskjellige versjoner av hver av disse.

Finner ikke LHK, eller LCM som vistnok skal styre lys.

 

Når jeg leter etter "sidemarker" i fsw_psw.trc så finner jeg dette, og får endret til aktiv. Har også lagret den som en .MAN fil og forsøkt å skrive den tilbake, men denne inneholder jo nå alle moduler, og da får jeg feil under jobben.

 

Kan det være at lysmodulen ikke er tilgjengelig fra ncsexpert i min bil? Er en 2007 E91 325D M-sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...