Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose

SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

Mente E60 V46 full daten ;)

Best å bruke NCS dummy for å endre Aktiv / ikke aktiv ? 

Jeg har brukt NCS Dummy masse og det anbefales! :)

Oversetter kodelinjene fra tysk til engelsk som gjør kodingen mye lettere å forstå, og mange kode funksjoner inneholder flere mulige verdier som de kan settes til utenom "nicht activ" og "activ, og bruker du NCS Dummy så viser den alle mulige verdier som er lovlige å kode. Bare å klikke på den verdien du vil ha, og eksportere til ".MAN" fil så er du klar for kodingen! Gjør kodingen raskere og mye lettere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har kodet welcome light på trunck key. Men når jeg trykker på den så går alle lys på, men jeg vil ikke at nærlys skal gå på.

Noen mulighet for at bare AE går på, skulle gjerne fått til at tåkelys gikk på samtidig.

Lurer også på hva jeg må gjøre for og få bilen til og lage en sånn pipe lyd når man låser eller åpner bilen:)

Startet med koding for 2 dager siden og må si det er veldig gøy og spennende!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kodet welcome light på trunck key. Men når jeg trykker på den så går alle lys på, men jeg vil ikke at nærlys skal gå på.

Noen mulighet for at bare AE går på, skulle gjerne fått til at tåkelys gikk på samtidig.

Lurer også på hva jeg må gjøre for og få bilen til og lage en sånn pipe lyd når man låser eller åpner bilen:)

Startet med koding for 2 dager siden og må si det er veldig gøy og spennende! :)

Hvis du har det på bakluke knappen så er det ikke welcome light du har kodet, men follow me home light! På min E87 har jeg det samme på bakluke knappen og da starter alle lysa, og det er ingen alternativer i kodingen for hvilke lys som skal lyse som follow me home lights desverre :/ Hvertfall ikke på E87 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja okei, ja er sikkert mulig på litt eldre biler med lcm ja :)

På welcome lights går det jo fint ann å endre hvilke lys som skal på, men på follow me home lights på BMW E87 er det hvertfalll ikke mulig å endre på hvilke lys som skrur seg på hverken med FRM1 FRM2 eller FRM3 for det har jeg sjekka hehe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

BMW Coding Tool 2.50
Automatic SP-Daten Update Tool for WinKFP and NCSExpert

Finner informasjon om programmet og mulighet til å laste det ned viss man er registrert her: Kjenner ikke siden så anbefaler AV program! 

http://garage-automotive.com/showthread.php?tid=2219

Jeg fikk programmet med i software pakken til kabelen min og har bare brukt det på NCS Expert 4.0.1. Det funket for meg. Lastet ned en daten fil på 10 GB (v46.3) for alle modeller og en nyere på bare 3-400 MB (v47.1) for E60 (fant de på TPB). Oppdaterte/plasserte begge daten filene med programmet, eldst først. Sikkert mulig å laste ned programmet andre steder uten å registrere seg viss man leter litt, men som med alt rundt BMW koding synes jeg det er generelt vanskelig å finne.   

Viss noen sliter med å finne en profil som tillater opplasting av .MAN filer (alla Fister og Revtor)  og som fungerer med NCS Expert 4.0.1, så fungerte NCS DUMMY profilen for meg. NCS DUMMY profilen, NCS DUMMY programmet og enorme mengder info på engelsk finnes her:

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1553779-NCS-Dummy-Taking-the-expert-out-of-NCS-Expert

Tråden, programmet og profilen er da laget av Revtor, så takk til han for dette.

Har da vellykket montert AUX inngang i askebeger og kodet dette til å fungere i i-Drive med NCS Expert ved å følge en guide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har montert en aux på en 5 serie med buisness navigation (den med kun piler)

Sliter med og finne riktig plassering på de tre kablene. Noen i Oslo/Akershus området som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...