Jordfræsar Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Har kodet litt på min E91 også:Digitalt speedometer Automatisk lukking av takluke når det begynner å regne Valg for akustisk varsel ved opp- og igjenlåsing i i-drive (ccc) Aktivert MP3 Satt viskerene til å returnere til hvileposisjon når man slår av tenningen. Her er liste over koding som har blitt testet på E9x https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... 7sEC#gid=0" onclick="window.open(this.href);return false; Var det vanselig å programmere inn akustisk varsel/lyd til iDriven? Regner med at du nå kan velge om du vil ha lyd av eller på ved å gå inn i iDriven! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Får opp to avkryssingsvalg i iDrive, beep on lock og beep on unlock. På CCC idrive måtte jeg endre 4 parametere. Har gjort litt mer koding. Har fått nøkkelen til å sprette ut hvis man holder inne start/stopp knappen når man slår av motoren og aktivert blinking i bremselys ved kraftig brems: http://www.youtube.com/watch?v=dD24Laob ... ture=g-upl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Får opp to avkryssingsvalg i iDrive, beep on lock og beep on unlock. På CCC idrive måtte jeg endre 4 parametere.Har gjort litt mer koding. Har fått nøkkelen til å sprette ut hvis man holder inne start/stopp knappen når man slår av motoren og aktivert blinking i bremselys ved kraftig brems: http://www.youtube.com/watch?v=dD24Laob ... ture=g-upl Kunne du sendt meg en PM om hvor og hva du brukte for å endre parameterne?! Setter pris på det om du kan Skal handle inn en kabel så jeg kan få endre dette selv. Og tar det lang tid forresten å gjøre endringen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Oktober 14, 2012 Share Skrevet Oktober 14, 2012 Har endelig gått til innkjøp av E60, og har lest litt gjennom noen forskjellige programmerings-tråder. Bilen er en pre-face med lille navi (M-ASK), CD-veksler og memory-stoler. Stod "Bluetooth Preparation" i ASAP - noe jeg leste med et halvt øye, og trodde at det var telefon i den. Viste seg jo å være feil. Så har også kjøpt Dension 500S BT DualFoot. Trenger derfor å programmere litt.. Er det noen i nærheten av Stord / Bergen som har mulighet til å se på det? Ser for meg at jeg må ha +KMP3 og +iPOD programmert for å få Dension til å virke? I tillegg kunne jeg tenkt meg å fått lagt inn disse (om det er mulig?) -automatisk folding av speil ved låsing -automatisk "welcome" / "follow home"-lys ved opp/igjen-låsing -km/h-visning i cluster -nattvisning på iDrive (Litt mye lys når mørket faller på) Hva ville du hatt for å programmere dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwsel Skrevet November 11, 2012 Share Skrevet November 11, 2012 Noen som har klart og få kontakt med CID modulen? Jeg får feilmelding ved avlesning, men får ut informasjonen med klarer ikke og programmere med ny MAN fil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet November 11, 2012 Share Skrevet November 11, 2012 Grei tråd, den andre føler jeg er litt for e39-fiksert. Har du en link til den, kikket litt rundt her, men fant den ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet November 11, 2012 Share Skrevet November 11, 2012 12 - DME/DDE - Automatic Heating and Air conditioning interface Når ble DDE/DME Automatic Heating and Air conditioning interface? hehe Det er motorstyreenhet. DDE= Diesel - DME = Bensin. Dere bør være litt forsiktige når det gjelder programmering av de forskjellige styreenhetene. Dersom det skulle kræsje midt i programmeringa kan en eller flere av styreenhetene blir ødelagte. Snakker av erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwsel Skrevet November 12, 2012 Share Skrevet November 12, 2012 Hei Noen som har vært borti denne feilmeldingen? Får den kun på CID modulen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SN_Performance Skrevet November 14, 2012 Forfatter Share Skrevet November 14, 2012 Har i dag prøvd å få kontakt med MULF modulen for å få skiftet til Norsk talespråk i bilen. Uten hell Får samme feilmelding som deg over her. Har lest litt at man må oppdatere filer i DATEN mappen for E60. Da er mitt spørsmål, noen som vet hvilke filer som må oppdateres for en 09 E61? Skal man bare prøve seg frem? Satse på V45 siden min bil er facelift og blandt de nyeste av denne modellen? Skal fortsette søken etter svar, men det er MANGE forum sider som må tråles SN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Du vil bok mest sannsynlig aldri få kontakt med MULF-modulen med vanlig kabel. Til dette trengs det tilkobling via MOST, noe som krever OPS/OPPS eller ICOM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwsel Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Jeg prøver også og skifte språk I min E61 2008 LCI så finner jeg ingen MULF men en TCUM. Språket i TCUM har jeg skiftet til engelsk uten at det hjalp på voice command. Ellers ser jeg at i CID er hovedspråk satt til tysk, men siden jeg ikke får kontakt med modulen så får jeg ikke prøvd og endre dette. Jeg får ut informasjonen i modulen men klarer ikke og laste opp ny endret MAN fil. Vet ikke om dette er riktig plass å endre. Har sjekket de andre modulene og det er kun TCUM og CID modulen som inneholder språk. Norsk talespråk var ikke mulig ifølge Bavaria. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwsel Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 I CDI Finner jeg følgende på tysk: SPRACHE deutsch WAEHLBARE_SPRACHE_1 deutsch WAEHLBARE_SPRACHE_2 franzoesisch WAEHLBARE_SPRACHE_3 englisch DEF_LAST_SPEECH deutsch LAST_SPEECH deutsch SPRACHVERSION deutsch AKTIVE_SPRACHE_08 leitsprache SPRACHVERSION_C09 deutsch SPRACHE_1_MASK_CHAMP deutsch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SN_Performance Skrevet November 14, 2012 Forfatter Share Skrevet November 14, 2012 Han her: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1783860&highlight=Voice mener jo å få kontakt med MULF modulen bare man har oppdatert NCS med de siste oppdaterte filene. Jeg oppdaterte min NCS til V45 i går, skal prøve igjen i dag å få kontakt med den. Får krysse fingrene. Men ser jeg har både 2MULF modul og CID modul. CID har vel såvidt jeg har forstått mer med Navi og skjermen og dette. Mens MULF har med tlf bluetooth og forhåpentligvis stemme styring. I følge han i linken fikk han endret fra tysk til engelsk i den modulen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Har også lest gjennom den, og skulle gjerne fått det til selv. Virker dessverre som om det er tilfeldig fra bil til bil og modul til modul om det lar seg gjøre da jeg har sett andre også har fått det til. Har også gjort et forsøk med Tools32 uten hell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwsel Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Innholdet i fila i linken minner mye om min TCUM modul. TRACK_WIDTH e60_e61 DSP_ACOUSTIC_PROFILE wert_02 SIM_IN_TELEMATIK_READER aktiv TELEMATIK_SIM_ENABLED aktiv BORDNETZ e6x_bordnetz SPRACHE englisch AIRBAG_TRIGGERED_E-CALL aktiv WAKE-UP_BY_E-CALL nicht_aktiv E-CALL_HARDKEY_FITTED aktiv NON-TELEMATIC_E-CALL aktiv TIMER_SMS_NACK wert_01 E_CALL_COUNTD_DELAY_TIMER wert_01 BACKUP_ANTENNA aktiv TELEMATIK_ENABLED aktiv BACKUP_LOUDSPEAKER aktiv ACK_2_AIRBAG nicht_aktiv ALIVE_SIGNAL aktiv CAS_KEY_DATA_METHOD wert_01 PAY_TMC_CONTROL aktiv GATS_SMS_DESTIN_BACKUP atxeu_prod_d1 atxeu_prod_prefit_sim_d1 atxeu_tvs_d1 GATS_SMS_DESTIN_DEFAULT atxeu_prod_d1 atxeu_prod_prefit_sim_d1 atxeu_tvs_d1 NON_TELEMATIC_E_CALL_NR nummer1 RDU_CONTROL nicht_aktiv SVR_CONTROL nicht_aktiv PHONEBOOK_PRIORITY wert_02 ENABLE_UNICODE nicht_aktiv MINIMUM_PULSE_FREQ standard SORTING_VARIANT standard AUTO_SRVC_CALL nicht_aktiv BT_ENABLE aktiv CCM_FILTER wert_03 INTERNAL_GPS nicht_aktiv INTERNAL_NAD aktiv MOST_CHANNEL most_async_channel USED_MICROPHONES wert_01 AIRBAG_COMM_TEST_DELAY wert_01 AIRBAG_INTRFCE_ERROR_DUR wert_01 FIRST_POLY_COEFFICIENT e60_e61 SECOND_POLY_COEFFICIENT e60_e61 THIRD_POLY_COEFFICIENT e60_e61 WSPEED_SIG_ERROR_DUR wert_01 WSPEED_SIG_TEST_DELAY wert_01 VR_EQUIPPED_TCU15 nicht_aktiv A2DP_AUDIO_STREAMING nicht_aktiv AACN_DATA_SEND aktiv AVAIL_SERVICES_REPORTING long BEAMFORMING nicht_aktiv ECALL_TERMINATE_REDIAL nicht_aktiv GATS_SMSC_BACKUP atxeu_prod_prefit_sim_d1 GATS_SMSC_DEFAULT atxeu_prod_prefit_sim_d1 HANG_UP_E-CALL aktiv HIGH_POWER_MAX_TIME 8_minutes IN_BAND_MODEM nicht_aktiv KEY_DATA_FETCH_BCALL aktiv KEY_DATA_FETCH_HOTLINE aktiv MAX_RS_ACTIVATIONS wert_30 MOST_WAKEUP_LINE aktiv MULTIPLE_CALLS nicht_aktiv NAD_ALWAYS_ON nicht_aktiv NAD_ALWAYS_ON_MAX_TIME 3_weeks PARK_CONSUMER_TYPE wert_00 POWER_FLLW_UP_THRESHHOLD 5_minutes POWER_MONITOR_TYPE kl_30b POWER_SUBNETWORK_TYPE short RINGTONE ringtone_1 SMS_TCU nicht_aktiv TCU_POWER_SOURCE kl_30gz TELEMATIC_AKD aktiv TELEMATIC_B-CALL aktiv TELEMATIC_DEALER_CALL nicht_aktiv TELEMATIC_E-CALL aktiv TELEMATIC_FCD aktiv TELEMATIC_HEATING_CONTROL nicht_aktiv TELEMATIC_HORN_CONTROL nicht_aktiv TELEMATIC_HOTLINE_CALL nicht_aktiv TELEMATIC_LIGHT_CONTROL nicht_aktiv TELEMATIC_MY_INFO aktiv TELEMATIC_RDL_CONTROL nicht_aktiv TELEMATIC_TRFFC_BY_VOICE nicht_aktiv TELEMATIC_VENT_CONTROL nicht_aktiv VCARD_OVER_MOST nicht_aktiv GET_POSITION_TIMEOUT 0_minuten INBAND_MODEM_TIMER nicht_aktiv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå