q1337 Skrevet April 24, 2012 Forfatter Share Skrevet April 24, 2012 Satan.... Er det lov å spørre om hva sånt koster? Du får sette sammen en på BMW.no og legge på utstyret, så ser du det fort hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet April 24, 2012 Forfatter Share Skrevet April 24, 2012 Dette har du selvfølgelig helt rett i, jeg "hang" meg opp i Turbo S. All ære til Porsche for at de gir oss manuelle gleder Unnskyld... jeg er uhelbredelig interessert i Porsche, men dette betyr ikke at din nye BMW er spesielt mye dårligere. Det er en fantastisk fin bil du har kjøpt og jeg håper at du tar deg tid til å fortelle oss andre hvordan den er når den endelig står foran huset... Det skal jeg gjøre! Valget stod faktisk mellom en M550dX, eller en ny 911 4S. "Dessverre" falt valget på det fornuftige denne gangen, så får heller guttedrømmen vente litt til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Fy filla for en bil Gratulerer med bestilling på en bil som i mine øyne er verdens beste, sammen med M5 Dette er jo også verdens raskeste dieselsedan, noe det står respekt av Gleder meg riktig til å få se bilder vidunderet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Det får'n si. Blir sikkert en morsom bil å eie. Kan jeg spørre hvorfor du har valgt M550D istedet for f.eks en 550i eller M5? Virker jo ikke som det er pengene det står i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bliza Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Satan.... Er det lov å spørre om hva sånt koster? Du får sette sammen en på BMW.no og legge på utstyret, så ser du det fort hehe.. jeg har skjekka, og jeg ble nesten svimmel av å se alle kryssene på utstyrslista!. du har værtfall ikke spart på utstyret ser jeg. gratulerer med konge bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spretter Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Er det din eller pappan din sin? Uansett sprek bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 Er det din eller pappan din sin?Uansett sprek bil Jeg skal være ærlig å si at den blir nok ikke betalt av meg, men blir i mitt "eie". Er en svært svært heldig fyr! Er ikke alle i familien som er like glade i diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 Det får'n si. Blir sikkert en morsom bil å eie. Kan jeg spørre hvorfor du har valgt M550D istedet for f.eks en 550i eller M5? Virker jo ikke som det er pengene det står i. Takk for det! Det har litt med "fornuft" å gjøre, en 550iX er jo faktisk dyrere, har ikke den samme "råskapen" over seg, det er heller ikke en modell av den nye M-performance delen, som kan være litt morsom å ha. Dessuten er det jo klart at det er greit å kunne kjøre bilen på halve forbruket av hva en 550iX har i det daglige. Det er litt moro å ha den første "M"-dieselen som har kommet fra BMW, noe som kan være spennende å ha som et slags samleobjekt i fremtiden. Dessuten leverer M550dX en veldig god pakke, til en OK pris (Selvom det selvfølgelig er ALTFOR dyrt i Norge). En M5 er håpløst for meg, da bilen vil bli benyttet store deler om vinteren, på fjellet og på steder det er veldig fint med 4wd. I 9/10 tilfeller vil vel denne bilen omtrentlig matche en M5 med de vær, føreforhold, og veikvaliteten vi har i Norge! Blir det litt snø på veien kan man jo kjøre ringer rundt en M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Jo, jeg ser forsåvidt den. Må si jeg er veldig spent på hvordan lyden er på disse. Utvilsomt noe av det råeste man får kjøpt pr. i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 Det er du ikke alene om å lure på.. Utifra hva jeg har hørt på nettet, så høres det jo ikke så aller verst ut, men spent på lyden på utsiden av bilen.. Håper det er noe i samme gate som Audi sin 313 hk 3.0 TDI, for den høres BRA ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Det er du ikke alene om å lure på.. Utifra hva jeg har hørt på nettet, så høres det jo ikke så aller verst ut, men spent på lyden på utsiden av bilen.. Håper det er noe i samme gate som Audi sin 313 hk 3.0 TDI, for den høres BRA ut! Ja Audi'n høre bra ut men du vet at de har juksa med lyden? De har vel putta små høyttalere rundt omkring for få frem den lyden. Synes det blir litt patetisk å gjøre det på den måten. Så BMW'en blir uansett råere for der blir det ekte lyd:)! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 Det er du ikke alene om å lure på.. Utifra hva jeg har hørt på nettet, så høres det jo ikke så aller verst ut, men spent på lyden på utsiden av bilen.. Håper det er noe i samme gate som Audi sin 313 hk 3.0 TDI, for den høres BRA ut! Ja Audi'n høre bra ut men du vet at de har juksa med lyden? De har vel putta små høyttalere rundt omkring for få frem den lyden. Synes det blir litt patetisk å gjøre det på den måten. Så BMW'en blir uansett råere for der blir det ekte lyd:)! Hehe, ja, jeg vet det.. Men BMW bruker det samme innvendig i M550dX, det er høyttalere som avgir motorlyd.. Så det er dessverre ikke helt ekte lyd i BMW´n heller.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Det er du ikke alene om å lure på.. Utifra hva jeg har hørt på nettet, så høres det jo ikke så aller verst ut, men spent på lyden på utsiden av bilen.. Håper det er noe i samme gate som Audi sin 313 hk 3.0 TDI, for den høres BRA ut! Ja Audi'n høre bra ut men du vet at de har juksa med lyden? De har vel putta små høyttalere rundt omkring for få frem den lyden. Synes det blir litt patetisk å gjøre det på den måten. Så BMW'en blir uansett råere for der blir det ekte lyd:)! Hehe, ja, jeg vet det.. Men BMW bruker det samme innvendig i M550dX, det er høyttalere som avgir motorlyd.. Så det er dessverre ikke helt ekte lyd i BMW´n heller.. :/ For det første, gratulerer med et ganske unikt kjøp sånn sett her i Norge! I et land hvor over 90% består av usexy firesylindrete dieseler i form av 520D, blir din noe ganske annet. Sett ifht utstyrslisten din, er den jo heller ikke mainstream her, så bilder av bilen blir meget spennende å se! Ifht å eie, vil jeg tro den bilen du har valgt, har mindre prestisje enn sin mer berømte storebror M5, men som en bil man skal leve med, og kjøre i Norge, er nok dette en langt mer fornuftig pakke, og er også en vurdering jeg også ville gjort! Ifht kunstig lyd, er lyden såvidt meg bekjent ekte i M550D, mens den i M5 er kunstig satt opp, mao den har en "lydforsterker" som er aktiv, denne kan man koble ifra såvidt jeg har skjønt. Litt ironisk! Lykke til med kjøpet! Vi gleder oss alle til bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 Takk for det! En M5 henger selvfølgelig høyere, men i et land som Norge, er nok dette en mer "praktisk" pakke, med tanke på xDrive og diesel. Fant dette om bilen på nettet: What’s more it sounds terrific. Unlike the M5, which receives a synthetic soundtrack, the M550d xDrive’s aural traits are genuine – although in a process that is gaining popularity right across the automotive spectrum, BMW does rely on the speakers to enhance their effect. The combination of engine and exhaust sounds is not unlike the original Audi quattro, with a deep warble at low revs and a wonderfully exuberant baritone wail up high. De bruker tydeligvis høyttalerne til å forsterke lyden, men at lyden i seg selv er "ekte". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Takk for det! En M5 henger selvfølgelig høyere, men i et land som Norge, er nok dette en mer "praktisk" pakke, med tanke på xDrive og diesel. Fant dette om bilen på nettet:What’s more it sounds terrific. Unlike the M5, which receives a synthetic soundtrack, the M550d xDrive’s aural traits are genuine – although in a process that is gaining popularity right across the automotive spectrum, BMW does rely on the speakers to enhance their effect. The combination of engine and exhaust sounds is not unlike the original Audi quattro, with a deep warble at low revs and a wonderfully exuberant baritone wail up high. De bruker tydeligvis høyttalerne til å forsterke lyden, men at lyden i seg selv er "ekte". Aha, da var vi i nærheten hvertfall. Syns dette er en gimmick, men litt ironisk at lyden i M550D er grommere enn hva den er i M5. Uansett blir dette skikkelig gromt, og igjen blir den tidligre storheten VAG (ifht diesel), blir igjen parkert ifht effekt og effektivitet ifht BMW. Tror denne modellen vil selge meget godt i EU. Håper også GC vil komme med denne drivlinjen senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå