Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud for noen lover vi har....

Selv om dommen slår fast at øksnesværingens førerkort skal inndras for alltid, er ikke det et evig vedtak.

Førstekonsulent ved politiets førerkortavdeling i Midtre Hålogaland, Gøril Østensen, sier til VOL at folk som fradømmes førerkortet "for alltid" kan søke om å få førerkortet tilbake fem år etter gjerningsdatoen.

http://www.vol.no/nyheter/oksnes/article8564841.ece

Skrevet

Men uansett så har hans høyst uaktsome handlinger ført til at noen uskyldige har mistet livet, dette livet kunne kanskje vært spart om han ble fratatt lappen litt tidligere.

"uskyldige" bør det vel stå.. Nå har jeg ikke vært med i rettsaken, bare skummet igjennom litt i går det som sto, og det er vel på det rene at vedkommende som omkom ikke overholdt sin vikeplikt. Så 100% uskyldig er hun jo ikke.. Uten at det forsvarer saken..

Dessverre ser det jo ut til at inndragelse av førerkortet ikke hadde hjulpet, da han er tatt flere ganger uten.

Skrevet

Jeg kan si det sånn at denne bilen har jeg gjentatte ganger sett i hastigheter langt over det dobbelt av fartsgrensen, i bebygde strøk. Det var/er denne karen forøvrig ikke alene om. Ungdom med litt for god fart på de feile stedene, det er det litt for mye av her oppe, særlig fra det området han kommer fra mener jeg. Hvis en av de karene en gang kjører ned en av mine unger i fotgjengerfeltet til skola, ja så vet jeg ikke om jeg kan ta ansvar for mine gjerninger.

Jeg skal ikke ta på meg noen moralsk besserwisser-holdning her, men det får være grenser for hva allmennheten skal akseptere. Denne karen har absolutt ingenting å gjøre bak rattet. En annen sak er at han sikkert kjører like fint/stygt uten førerkortet i lomma. Det hindrer som kjent verken å kjøpe eller kjøre biler.

Skrevet

Jeg kan si det sånn at denne bilen har jeg gjentatte ganger sett i hastigheter langt over det dobbelt av fartsgrensen, i bebygde strøk. Det var/er denne karen forøvrig ikke alene om. Ungdom med litt for god fart på de feile stedene, det er det litt for mye av her oppe, særlig fra det området han kommer fra mener jeg. Hvis en av de karene en gang kjører ned en av mine unger i fotgjengerfeltet til skola, ja så vet jeg ikke om jeg kan ta ansvar for mine gjerninger.

Jeg skal ikke ta på meg noen moralsk besserwisser-holdning her, men det får være grenser for hva allmennheten skal akseptere. Denne karen har absolutt ingenting å gjøre bak rattet. En annen sak er at han sikkert kjører like fint/stygt uten førerkortet i lomma. Det hindrer som kjent verken å kjøpe eller kjøre biler.

Vi kan jo håpe at en dom og noen år uten førerkort gjør at folk vokser opp og tenker litt anderledes. Er vel i utgangspunktet det som må være målet med straff i samfunnet, ellers kunne man bare ha skutt folk på stedet.

Skrevet

Jeg frykter at folk som han her bidrar til å holde liv i avgift på effekt nå man kjøper nybil.

Har nok ikke så mye å si for avgiftene men han er helt klart med på å holde oppe forsikringsprisene på motorsterke BMWer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...