awt Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Om jeg ser en bilannonse der skiltnummeret er byttet i løpet av bilens levetid, så begynner jeg å lure på hvorfor og blir skeptisk til hele bilen. En bil jeg vet dette har blitt gjort med er en e60 M5 som fikk de ettertraktede BR-skiltene. Alikevel tar jeg meg selv i å ønske lokalt skiltnummer på min egen bil, noe som vil bli samme greia. Jeg kommer nok aldri til å gjøre det, men hva mener dere? Spiller det liten rolle, eller får dere inntrykk av at eieren skal skjule noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Om du mister eller skiltene blir stjålet så får du nytt nr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 30, 2012 Forfatter Share Skrevet April 30, 2012 Ja, jeg vet det. Det er ikke mulig å få det gamle nummeret tilbake engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 NEI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Tror ikke du får skjult så mye ved å bytte skiltnr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 30, 2012 Forfatter Share Skrevet April 30, 2012 Mnja, får kanskje skjult rykter tilknyttet skiltnummeret. Jeg aner ikke, lurer bare på om andre har samme oppfatning som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Mange (to iallefall) ferrarier fikk i starten av 2000tallet nye skiltnr så de ikke skulle assosieres med diverse beryktede gjenger i Oslo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Er ikke noe stress det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Mange (to iallefall) ferrarier fikk i starten av 2000tallet nye skiltnr så de ikke skulle assosieres med diverse beryktede gjenger i Oslo... Ja, det der det vet du vel alt om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Det har, etter min mening, ingen betydning om bilen har skiftet registreringsnummer. Som kjent får man ikke tilbake det gamle registreringsnummeret dersom man mister skiltet og på bakgrunn av dette vil det nok være mange biler i fremtiden med nye kjennemerker. Jeg skal vel også innrømme at jeg hadde byttet skilt umiddelbart dersom jeg hadde hatt en bil med "fiskeri-skilt".. Godt mulig det er sært, men etter mitt syn både ser og høres kombinasjoner som YZ, JY, RW og liknende ikke akkurat veldig bra på en ellers flott bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 er i utgangspunktet ikke skeptisk til det nei. Men når jeg tenker på det vil det gjøre det vanskeligere å finne gamle eu-kontroller o.l. hvis ikke satans vegvesen ikke oppdaterer/klarer å finne de gamle eu-kontrollene til bilen. tenker spesiellt på KM juks osv. En måte å avdekke km juks er f.eks. å sjekke hvor mye kmstand har økt/minsket etter hver EU kontroll og hver forsikringsår. Hvis ikke satans vegvesen (autosys) ikke klarer å finne de gamle pga skiltnummer kan dette skape problemer. Men regner med at de bare flytter opplysningene fra gamle nummer over på det nye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Er det mulig å skifte nummer uten å melde skiltene tapt? Kunne godt tenkt meg å bli kvitt bærumsskiltene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Mange (to iallefall) ferrarier fikk i starten av 2000tallet nye skiltnr så de ikke skulle assosieres med diverse beryktede gjenger i Oslo... Dette var vel egentlig mest for at ny eier ikke skulle havne i trøbbel ved en feiltagelse, min BMW har også BR skilt men med såpass høyt nummer at dette neppe er de skiltene bilen fikk ved import i 07 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 30, 2012 Forfatter Share Skrevet April 30, 2012 Er det mulig å skifte nummer uten å melde skiltene tapt? Kunne godt tenkt meg å bli kvitt bærumsskiltene. Må nok melde (minst et) skilt tapt. Ligger skjema for dette på vegvesenet sine sider, men har forstått dette må leverers til politiet også. Nå har jeg forsåvidt Hamar-skilter, men de har ingenting å gjøre på denne kanten av landet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå