chrisen Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Spørsmål: Som emne sier så føler jeg det er del begrepsforvirring ute og går når det er snakk om M-Tech og M-Sport. Hva er egentlig M-Tech og M-sport? Dette forvirrer i allefall meg i flere sammenhenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Jeg tror svaret finnes her http://www.7machine.com/bmw/26478.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 M Technic har ikke eksistert på en stund, dette ble til "M sport" ved innføring av e39 og e46. Det er akkurat det samme, bare nytt navn. Flere (meg selv inkludert til tider) bruker da ofte det gamle navnet "m tech", selv om det dreier seg om en bil som per def har "m sport" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Jeg tenker slik at m-tech er bare m-styling. M-sport er komplett med understell, ratt, girkule, innstegslister sort tak osv... Kan godt være jeg tar feil. Før var det hvertfall mer vanlig med kun sportutseende, eller kun sportunderstell for eksempel.. Siste 10 årene har det vært mer alt eller ingenting! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Huh? du får ikke m tech/sport optikk uten m-understell f.eks, slik har det alltid vært. Tror du blander med det som kalles for m sport pakke / pakke 2, og siden disse har hatt diverese kampanjer og tilbud har det blir mer vanlig å bestille med denne pakken. (og ikke bare m understell f.eks.) Dem komplette forvirringa kommer ofte ved at modellene før ikke hadde "M sport /M Tech" pakker tilgjenglig fra de var nye, derimot "Aerodynamikk" pakke (f.eks e39 og 46), og at dette kom først noen år senere. Systemet har vært bygd opp så og si identisk siden e34 (muligens før også?), navnet har bare gått fra a være M Technic til M Sport. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 En selger på BMW sa hvertfall til meg at hvis en E60/61 ble levert med M fanger, så var det hele pakken. Hvis bilen hadde for eksempel M fanger og dynamic drive understell var fangerene ettermontert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Og når jeg tenker meg om så kan jeg ikke huske et konkret tilfelle av en BMW med M-aerodynamikkpakke siden E46 preface.. Men selvfølgelig mulig det finnes fordi om jeg ikke kan huske å ha sett det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 ja, fordi for å få fangerne må man først ha understell og interiør, og for å få inetriør må man ha understell. Og dersom det er fangerne man da er ute etter, er det billigere å kjøpe hele "M sport pakken" enn å kjøpe disse hver for seg på utstyrslista. (da vil man eks få med svart tak) Det selgeren prater om er nok at dynamic drive ikke lot seg kombinere med m understell elns. Hvilket jeg finner noe vanskelig å tro, men har ikke studert utstyrslistene på e60 så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Nei, stemmer nok, fordi M sport har vist seg å være en pengemaskin for bmw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Man fikk e46 coupè/cab med aerodynamikkpakke gjennom hele produksjonen, til og med på facelift. Her var hele fangerene byttet kontra kun lepper som det er på sedan/touring. Ellers er det riktig at man ikke fikk dynamic drive i kombinasjon med M-sport. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 ja, fordi for å få fangerne må man først ha understell og interiør, og for å få inetriør må man ha understell. Og dersom det er fangerne man da er ute etter, er det billigere å kjøpe hele "M sport pakken" enn å kjøpe disse hver for seg på utstyrslista. (da vil man eks få med svart tak)Det selgeren prater om er nok at dynamic drive ikke lot seg kombinere med m understell elns. Hvilket jeg finner noe vanskelig å tro, men har ikke studert utstyrslistene på e60 så mye. Kan være, men jeg forsto det slik på han at man ikke kunne få noe M-sport utstyr uten hele pakken. (snakket spesielt om fangerene siden det gjaldt min bil) Han nevnte jo også at man derimot fikk m-pakke med comfort stolene siden comforrt stolene ble sett som en oppgradering av M-stolene igjen. Men det var det eneste man kunne forandre på når det gjaldt M-pakken. Jeg søkte nettopp "aerodynamikk" på Finn og etter å ha raskt sett gjennom, er det 1 e90 som er levert med aerodynamikkpakke, men etter å ha sjekket utstyrsliste på den ser det ut som det er ettermontert. Men som sagt, jeg skal ikke påstå det er sånn det er hvis andre vet at jeg tar feil. Men har hvertfall ikke sett eksempel enda som motbeviser det selgeren sa til meg. EDIT: Her er i allefall en E60 med kombinert dynamic drive, og M-sport så han selgeren har hvertfall tatt feil der.. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33924253 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 For å dra det tilbake til spørsmålet, det er ingen forskjell på m tech og m sport, annet enn at m tech ikke har eksistert siden e34/36, og ble byttet ut til m sport med e46/39. Det dreier seg kun om nytt navn på samme greia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Sjekket litt på bil configuratioren til Bavaria ( bygg din BMW ) her kan en velge M Sportpakke på en 320i for eks og så kan en velge bort sportunderstell. DVS en han kun optikken igjen , så det ser ut som om man må passe litt på når noen aventerer en bil med M pakke. Slett ikke sikkert att den har hele pakken. Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 EDIT:Her er i allefall en E60 med kombinert dynamic drive, og M-sport så han selgeren har hvertfall tatt feil der.. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33924253 I prislisten jeg har for e61, datert 03/2010 står følgende: Dynamic Drive 26.500 Adaptiv chassisregulering for reduksjon av tendenser til krengning i svinger. Ikke med 337 / 7MF 337 er M Sportspakke, og 7MF er edition Sport. Edit: Ser ikke ut til at dette står på prislisten til e60, så da gjelder dette kun e61. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 huldra66, nytt for meg, men dette må være noe nytt? Jeg vil gjerne se en eneste bil som er levert med m optikk, men ikke har understell og interiør (før f serie og det nye modell/utstyrs tullet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå