Gå til innhold

Garasjegulv og flis.

Share

Anbefalte innlegg

Hei, kikket på denne linken ifra dinside.no

http://www.garasjegulv.no/index.php?mai ... 6bqk8juir0

Og har alltid hatt lyst til å lagt et kult gulv i en ny garasje.

Tilfeldighetene vil ha det til at mitt neste prosjekt neste år vil bli nettopp det.

Så er det mulig å ha evt vårt logo oppe dette, evt lage det utifra flis som her?

Noen som kjenner til disse, evt har brukt disse før?

På forhånd takk for svar!

[-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal legge gulv i min garasje til sommern og skal brukke disse i grått og svart sjakk mønster. Har hørt at de tåler bra med juling. fordelene er jo at det er mye enklere og legge vs fliser, og at skal du vøre uheldig å knuse noen så er det bare å bytte uten stress. blir vel så å si den samme prisen å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at dere må ha gjennomfargede fliser skal dere ha dem på et garasjegulv, de bør heller ikke være tynnere enn 8 mm og større enn 30x30 :)

Pga vekten?

:)

Sjakkbrett er klassisk!

Liker tanken på det!

Ingen som har noen bilder av noen stilige garasjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at dere må ha gjennomfargede fliser skal dere ha dem på et garasjegulv, de bør heller ikke være tynnere enn 8 mm og større enn 30x30 :)

Pga vekten?

:)

Sjakkbrett er klassisk!

Liker tanken på det!

Ingen som har noen bilder av noen stilige garasjer da?

Ja flisa bør ikke være for tynn, det beste er en porselenato flis. Dette er frostsikre fliser som er veldig tette for minimalt vannoppsug og går for å være sterk og hard. Ypperlig til røft bruk utendørs og i en garasje. Fordelen med gjennomfarget er at flis har samme fargen tvers igjennom slik at skulle du få ett skrap i flisa så synes ikke dette så godt :)

Fliser større en 30x30 har en tendens til å ikke være helt 100 % flate, og da kan de ved stor belasting sprekke eller knekke hvis de ikke er lagt riktig med nok lim under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sett litt på disse flisene. Noe av poenget(for meg hverttfall) er å hindre at salt smuldrer opp betong gulvet. Det vil man jo ikke hindre med disse da de sier man skal bruke fliser med hull i der bilen står. Men veldig fine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk på om man får holdt det rent nok!

Rene nok? Men skal da for fanken ikke lage mat på garasjegulvet da :roll:

Derfor velger man porselenato flis som er tette og har minimalt oppsug, så holder det å gå over en gang i blant med høytrykken. Fliser og fuger kan også impringneres for å gjøre renhold lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at hvis man spyler dette gulvet får man ikke svabret vannet vekk skikkelig. Så det blir liggende masse vann igjen på gulvet.

Bare å lage litt fall det?

Evt ha rist foran garasjen å spyle det ut/frem på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...