ZhilleN Skrevet Desember 20, 2013 Share Skrevet Desember 20, 2013 Så du lakkerte ikke opp alle 4? Da må du regne med nyanseforskjeller, umulig og treffe likt hvis du skal lakkere en felg og tre andre har samme farge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2013 Så du lakkerte ikke opp alle 4? Da må du regne med nyanseforskjeller, umulig og treffe likt hvis du skal lakkere en felg og tre andre har samme farge Nei, hadde med tid og kr. å gjøre, reparerer ikke en felg som allerede er strøken, var de 3 som ikke var pene jeg fikk overhalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 20, 2013 Share Skrevet Desember 20, 2013 Da burde du glatt ha tatt med den siste, er bare og matte den ned, og feie over med et lag lakk hvis den var hel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Når hjulene står i hver sitt hjørne av bilen så legger man ikke merke til en liten nyanseforskjell på felgene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2013 Når hjulene står i hver sitt hjørne av bilen så legger man ikke merke til en liten nyanseforskjell på felgene Takk, håper ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Det blir nok bra. Mye folk ikke legger merke til før de blir fortalt det også. Så om du ser litt forskjell og ikke sier noe. Så er det ikke sikkert noen andre ser det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2013 Det blir nok bra. Mye folk ikke legger merke til før de blir fortalt det også. Så om du ser litt forskjell og ikke sier noe. Så er det ikke sikkert noen andre ser det Takk for det! Har bevisst og med vilje brukt bilder både med og uten blitz. Synes ikke det var så ekstremt, hjulene står i en bod, og de var ikke vinklet helt likt. Han var veldig effektiv og proff, så han vet jo vel nok hvilken nyanse disse originalfelgene skal ha. Deilig å få strøkne sommerhjul igjen, bare å holde ut ventingen med å få dem montert på igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Jeg fikk lakkert 2 nye speil på min bil. Ble like bilens farge de også. Så er nok ikke så vanskelig å få rett farge når lakkereren vet hva han gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2013 Jeg fikk lakkert 2 nye speil på min bil. Ble like bilens farge de også. Så er nok ikke så vanskelig å få rett farge når lakkereren vet hva han gjør. Sant det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Haha, ja dere vet jo godt hva dette dreier seg om.. noen farger er veldig lett og treffe, mens andre farger som sølv o.l er vanskelig og treffe riktig nyanse. Speil ligger ikke rett mot de andre flatene, det er ikke så godt og se om det er fargeforskjell, hvis du lakkerer en bakskjerm mot en dør, så skal du se du begynner og slite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Jeg fikk lakkert hele fronten + litt bak på en knall rød opel jeg hadde også. Panser, skjermer, grill, frontfanger og bakfanger. Bilen var 92 model. Ble lakkert i 2004. Kunne ikke se noe fargeforskjell på lakken noe sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2013 Har sett på felgene igjen. De ser faktisk tilnærmet veldig likt og bra ut når man inspiserer dem i dagslys.. Bilen er nå nyvasket etter langtur på E6'en igår, og nå får den litt juleferie, så jeg har da koblet til vedlikeholdsladeren i garasjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan magnus Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Takk, håper ikke det. Siden du er så petimeter og detaljfrik så er desten rart du ikke tok med den siste og. Som det ble nevnt så er det bare å matte ned og blåse over lakk. Kan ikke tenke meg at det skulle blitt så mye dyrere. Uansett så så det fint ut. Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2013 Siden du er så petimeter og detaljfrik så er desten rart du ikke tok med den siste og. Som det ble nevnt så er det bare å matte ned og blåse over lakk. Kan ikke tenke meg at det skulle blitt så mye dyrere. Uansett så så det fint ut. Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Tusen takk, Jan Magnus.. Er fornøyd selv, nyansene er så godt som identiske.. Å ta med det siste, strøkne hjulet tenkte jeg ikke på, viktigst med de tre stygge, og den ene som også behøvde litt retting etter en mindre slagskade. Og, jo, det hadde fordyret det hele med enda en lapp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Altså poenget er jo at når man skal lakkere opp felger så er det viktig og få farge på alle 4, du skal være sinnsykt heldig hvis lakkereren har truffet mot den siste felgen din. Iom. At du er pirkete og nøye, så synes jeg at du burde tatt med den siste. Jeg snakker av erfaring og har drevet med lakkering i over 8 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå