hao Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 Har kommet over et supert avfettingsmiddel for olje og fett til en overkommelig pris http://www.jula.no/superavfetting-1-l-629081 Finnes også i 5 liter Har aldri hatt tro på "miljøvennlige" produkter men vil si dette er det. Turtle er jo også et anerkjent merke. Mulig fleste bruker det fra før da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw325ole Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 prick bort, fåes på mekonomen, det er et kjempe bra produkt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 prick bort, fåes på mekonomen, det er et kjempe bra produkt +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 1+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2012 Mekonomen kr 84,- Jula for de som har det i nærheten kr 59.- Uansett er det vel ikke det som utgjør mest i denne hobbyen vår Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnusrc Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Miljøvennlig avfetting bør man styre unna ja. Ikke noe tess da det kommer til å fjerne møkk ordentlig.. Skal man gå for en turtle avfetting er denne å anbefale; http://www.autocare.no/autocare/produkt ... tle-ext10/ Har prøvd den selv og syns den funket bra da den blir "gele/guffe"aktig når den kommer på lakken så den ikke renner lett av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Disse to bruker jeg: Mac 124 Prickbort når bilene er veldig skitne eller før jeg skal ta en detail. Bilthamber Surfex HD som vanlig avfetting før vanlig håndvask (godt utblandet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2012 Disse to bruker jeg:Mac 124 Prickbort når bilene er veldig skitne eller før jeg skal ta en detail. Bilthamber Surfex HD som vanlig avfetting før vanlig håndvask (godt utblandet) Miljøvennlig avfetting bør man styre unna ja. Ikke noe tess da det kommer til å fjerne møkk ordentlig..Skal man gå for en turtle avfetting er denne å anbefale; http://www.autocare.no/autocare/produkt ... tle-ext10/ Har prøvd den selv og syns den funket bra da den blir "gele/guffe"aktig når den kommer på lakken så den ikke renner lett av. Den jeg viste til er vel ment som avfetting i motorrom ol. I alle fall det jeg bruker den til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 Bruker Prick bort nesten hver vask jeg. Blir som oftest helt rein med bare å spyle av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 Men prickbort tar vel polishen din, siden den er såpass sterk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 Kommer an på hvilken siste LSP du la på, LSP er lakkforsegling ala voks elr no slikt.. Selve poleringa blir ikke borte, den er konstant til noen riper opp igjen.. Evnt så kommer det riper dersom du polerte "midlertidig.." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 Bruker for det meste vannbaserte avfettinger, med mindre jeg skal ta detailing, eller hardt tilsmussede deler. Da går det i Tardis, IronX, eller 1:1 med Surfex HD. Event. slumper med KCL Microvask, Prickbort etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Mai 21, 2012 Share Skrevet Mai 21, 2012 Har hørt Prick bort ikke er så sterk mot polish ? Evt tar jeg imot forslag til mild avfetting jeg kan bruke og hvor man for kjøpt er ikke lett å få hvit bil uten no form for go såpe/avfetting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Mai 21, 2012 Share Skrevet Mai 21, 2012 polish brukes kun til å fjerne riper o.l. Ingen som legger ett lag med polish og voks over der igjen. Man fjerner polishrester med en runde IPA Wipedown. Da kan man sjekke om man har noen riper som ble igjen etter de rundene med poleringsmaskin. Har man null riper så er det på med en ordentlig voks eller sealer. Og ja, sterk prick bort blanding dreper alt som heter beskyttelse. Anbefaller heller 1:10 med surfex hd hvis man ønsker å ta vare på beskyttelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 21, 2012 Share Skrevet Mai 21, 2012 Prickbort er beregna på asfaltflekker. Har du det på bilen, so er prickbort kjempebra! Denne avfettingen skal ikkje blandes ut og er mild mot voks/lakkforsegling. Surfex er til dagligsvasken . Den er kjempebra på generell dritt. Denne blandes ut med vann. Typisk imellom 1:10 og 1.20. (1 del avfetting. 10-20 deler vann) I sterk blanding er denne hard mot voks/lakkforsegling. Men å legge på eit lag med voks/lakkforsegling etter vask, går jo ganske fort. Surfex er den beste avfettingen eg har testa til å ta av dritten i dekka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå