316 Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Hei! Vurderer Volvo V50 kontra BMW E39: Jeg vet det jeg trenger å vite om Volvo V50, men jeg lurer på en del angående E39. Så på en 2003 modell 520iA touring i dag. Den har gått 90 000, og er pris-satt en del for høyt i mine øyne. Prisen er 170 000... Hva er "fornuftig"? Ca 150? Bilen: Hva er positivt og negativt med denne bilen? Den har fått byttet bakluke, bakdør og panser på rustgaranti. Er dette noe som vil komme tilbake? Bilen er relativt strøken der den står nå, men blir levert med nylakkert bakluke da den har noen feil her og der. En eier, og følgende utstyr: ABS-bremser Antiskrens Antispinn 210 Dynamisk stabilitetskontroll DSC III 220 Nivåregulering 248 Oppvarmet ratt 249 Multifunksjonstaster på ratt 302 Alarm 320 Bortfall av modellbetegnelse 386 Takrails 428 Varseltrekant og førstehjelpssett 438 Interiørlister i edeltre 441 Sigarettenner og askebeger 494 Varmeseter foran 500 Lyktespyleranlegg med intensivrengjøring for frontrute 508 Park distance control foran og bak (PDC) 521 Regnsensor 522 Xenonlys 534 Automatisk tosone klimaanlegg med restvarme 650 CD Spiller 661 Radio BMW Business 785 Hvite retningslys 202 Steptronic Automatgear 470 Isofixfester for barnestol 520 Tåkelys foran Komplett servicehefte Lettmet. felg sommer Lettmet. felg vinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 hmm.. den er nok for høyt priset iallefall, for e39'r med mye mer utstyr, større motor, dyrere felger/dekk osv går ikke for så mye engang, men siden den har gått såpass kort vil jeg tro 150.000,- er en grei pris, sålenge servicer er fulgt opp og bilen er i bra stand. Ang rust er det bra dør/bakluke er byttet, spesielt bakluke på touringene har en stugg tendens til å ruste, om det kommer tilbake eller ei er vanskelig å svare på, men om det kun er en dør som ble byttet så er vel muligheten tilstede for at du får rustdannelse i de resterende dørene, etter hvert... Til syvende og sist så vil jeg si e39 er en fin og god bil, og helt kurrant med motor/gir for en familiebil, og selv hadde jeg nok valgt denne fremfor en V50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2012 Denne bilen, da? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35055311 Ser det er et slitemerke på sete, men utenom det så ser jo bilen veldig bra ut... Synspunkter? Er dette svake motorer? Dvs utsatt for mye "dritt". Har hørt om turbohavarier osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Den siste du linket til var jo en flott bil, med en kurant pris og. Blir jo 10 år neste år, men jeg synes de holder seg utrolig godt mtp alder. Slitesterkt interiør er det også, men om du tenker å ha bilen bare et par år for så å selge igjen, så ville jeg kjøpt en annen modell. Er ikke alle modeller som er så tungsolgte som E39 nå om dagen, med mindre du domper pris. Står jo at kunde allerede har kjøpt ny bil hos de. Kjør å se på bilen, og sleng inn et bud på 120, det hadde jeg gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Du vil ikke strekke deg litt lenger da? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34441654 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Jeg synes at den viste E39´en var ganske fin. Den virker ærlig (les: voksenkjørt) og har det rette utstyret. Jeg ville også helt klart betalt 10-15K ekstra for å kjøpe sikkert gjennom en skikkelig forhandler. 90000 Km er ingenting for disse bilene og M54B22 motoren er en sann perle. Motoren går imidlertid litt tungt i akkurat denne modellen og det straffer seg når det gjelder bensinforbruket. BMW oppgir et gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring på 1,01 liter/mil. Jeg tror ikke at du skal regne med stort mindre enn 1,2 liter/mil i Norge ved blandet kjøring. Ved ren landeveiskjøring kan du imidlertid komme ned på 0,7-0,8 liter/mil. E39 520i Touring (170 HK) med automat er en relativt tung bil med sine 1700 Kg. 0-100 Km/t klarer den derfor ikke hurtigere enn 10,5 sekunder. Min E46 318d Touring med 115 HK klarer til sammenligning distansen på 10,6 sekunder. Dette forteller det meste om at M54B22 motoren sliter litt i akkurat denne modellfigurasjonen. Kan du leve med dette er jeg imidlertid ikke i tvil om at dette er en kjempefin bruksbil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Jeg synes at den viste E39´en var ganske fin. Den virker ærlig (les: voksenkjørt) og har det rette utstyret. Jeg ville også helt klart betalt 10-15K ekstra for å kjøpe sikkert gjennom en skikkelig forhandler. 90000 Km er ingenting for disse bilene og M54B22 motoren er en sann perle. Motoren går imidlertid litt tungt i akkurat denne modellen og det straffer seg når det gjelder bensinforbruket. BMW oppgir et gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring på 1,01 liter/mil. Jeg tror ikke at du skal regne med stort mindre enn 1,2 liter/mil i Norge ved blandet kjøring. Ved ren landeveiskjøring kan du imidlertid komme ned på 0,7-0,8 liter/mil. E39 520i Touring (170 HK) med automat er en relativt tung bil med sine 1700 Kg. 0-100 Km/t klarer den derfor ikke hurtigere enn 10,5 sekunder. Min E46 318d Touring med 115 HK klarer til sammenligning distansen på 10,6 sekunder. Dette forteller det meste om at M54B22 motoren sliter litt i akkurat denne modellfigurasjonen. Kan du leve med dette er jeg imidlertid ikke i tvil om at dette er en kjempefin bruksbil... Så da spør jeg deg, hvorfor ikke velge dieselen? Kun pga km standen? Dieselen vil med sitt utseende også være mer lettsolgt i mine øyne, grunnet sitt pene utseende, motor og selvfølgelig den populære M-techen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2012 Dieselen hørtes ikke ut som en bra bil. Ringte eieren, og han virket ikke positiv han heller. Bilen var tungstartet, turbo var byttet, dieselpumpe var byttet, bakluke var rusten, kanalen hadde en bulk... Osv osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33493693 Er denne slapp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2012 Hva er problemet med nivåreguleringen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Relativt... og motoren er en gammeldags diesel med direkteinnsprøytning (altså ikke common-rail og forøvrig lik min). 0-100 Km/t tar eksakt like lang tid som min E46 318d Touring (10,6 sekunder). BMW oppgir et forbruk på 0,59 liter/mil ved blandet kjøring og dette tror jeg er korrekt også i Norge. Du burde klare rundt halvliteren på ren landeveiskjøring. Såpass gamle dieselmotorer er ikke spesielt egnet for moderne chipping. Det blir lett mye sot og lite praktisk effekt for pengene (type: "ketchup"). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Ingen racer den motoren der nei.. Men, den kan gå helt OK med chipping (prøvd en kompis sin) Men, skulle eg chippa en slik bil, ville eg absolutt gjort det hos TRF-racing eller hos noken andre som kan litt dieselbiler så du ikkje soter ned halve byen når du gir på litt. Heller ingen fin lyd på tomgang, siden det er direkteinnsprøytning bråker det en del.. Men, fungerer utmerket som bruksbil. 0,5 på langkjøring er oppnålig om man ikkje er altfor tung på høgrefoten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Den første bilen du viste til synes jeg så veldig hel og pen ut, veldig rimelig kilometerstand og bruktbilgaranti fra en merkeforhandler er absolutt å foretrekke. Det at den har hatt en voksen eier er jo også ett kjempe stort pluss med denne bilen, men jeg synes dog den iallfall kostet 15 000,- for mye. Litt ekstra koster det med lav kilometerstand, støken og ryddig historikk Når det kommer til kjørekomfor og kvalitet så går denne bilen Volvoen en høy gang, selv så hadde jeg ikke vært i tvil. Som tidligere eier av en 2002 520IA så kan jeg si at dette var ett meget trivelig og trygt eierskap. En solid og robust motor som holder mer en nok til Norsk trafikk, ingen racerbil dette men man har de hestene man trenger. Forbruket han holdes innenfor rimlighetens grenser med snill gassfot, men trør man på litt så drikker den godt Det negative med disse bilene er rusta som har lett for å danne seg i bakluke og dører, radiator er også en svakhet på disse bilene. Men likevel, gode biler som er nydelige å kjøre og med robust motor og drivverk. Hadde ikke vurdert Volvoen en gang var jeg deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå