Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
til folk med diesel, dere innser at bilene deres ikke er obd2 kompatible før tidligst 2004? (at dere har riktig kontakt spiller ingen rolle), og selv etter dette er generisk obd2 på en diesel nesten en vits, svært lite matnyttig (evt ingenting).

Jeg fikk ut ganske mye info på min 98 530d når jeg koblet til en elm327. Fikk ivertfall ting som ladetrykk, innsugstemp, vanntemp, spenning, fart og en haug med andre ting som jeg ikke hadde noen interesse av.

Fikk også lest ut feilkoder.

Skrevet
til folk med diesel, dere innser at bilene deres ikke er obd2 kompatible før tidligst 2004? (at dere har riktig kontakt spiller ingen rolle), og selv etter dette er generisk obd2 på en diesel nesten en vits, svært lite matnyttig (evt ingenting).

Jeg fikk ut ganske mye info på min 98 530d når jeg koblet til en elm327. Fikk ivertfall ting som ladetrykk, innsugstemp, vanntemp, spenning, fart og en haug med andre ting som jeg ikke hadde noen interesse av.

Merkelig d der for på jeg oppnår ikke kontakt med ECU på min bil og jeg har altså prøvd to forskjellige ELM327-dingser nå...

Skrevet

Jeg har et lite forslag!

Nå er det mange som har kjøpt og testet, men ingen sier noe om hvilken type de har kjøpt, hvilken telefon og bil de funker på..

Kan ikke alle som har kjøpt sende en pm til trådstarter så han kan lage en liste med de som virker og hva de virker med? Og hvilken som ikke virker og ikke virker med hva.. :)

Fikk litt lyst på en selv, men hadde vært greit og høre noen erfaringer om de forskjellige typene og hvilken som er best og satse på.. :)

Skrevet

Merkelig d der for på jeg oppnår ikke kontakt med ECU på min bil og jeg har altså prøvd to forskjellige ELM327-dingser nå...

Har du rundt diagnosestikk i motorrommet? Min e39 var ett par år for gammel til å ha obd2 pluggen, men det fungerte fint med overgang fra obd2 til rundt stikk.

Jeg chippet bilen også gjennom dette stikket.

• 5 months later...
  • 3 weeks later...
Skrevet
ser det er en litt eldre tråd, men bumper den litt.

Jeg har bestilt 2 stk Mini ELM327 V1.5 Bluetooth OBD2 OBDII Car Auto Diagnostic Scanner Tool

og skal prøve den på følgende biler:

'98 E39 528i 3.2 (Alpina B10) (overgang fra rund kontakt til OBDII)

'03 E39 520D

'08 E87 116i

'04 Dodge Ram 1500

mot iPhone og HTC Desire.

Poster resultater når de kommer.

Da er de kommet, og jeg har prøvd mot litt forskjellige biler.

'98 E39 528i 3.2 (Alpina B10) med overgang fra rund kontakt til OBDII - FUNGERTE :-) Oljetrykk, temp, feilkodene, turtall, hastighet, forbruk, osv.

'03 E39 520D - fikk ikke opp noenting. mao. Fungerte ikke på '03 520 diesel.

'08 E87 116i - Fungerte strøkent! AFR, throttle position, vann/olje temp, trykk, osv. Alt på plass. Ink. å lese av OBDII feilkodene.

'04 Audi A6 1.8T - Fungerte strøkent med alt av funksjoner.

Listen blir lengre etterhvert som jeg prøver med flere biler.

Alle bilene er testet mot en Galaxy Tab med Torque app. iPhone er dritt og må jailbrakes for å kunne legge inn Torque.

Skrevet

Angående '03 E39 520D: koblet du den til i motorrommet med overgang eller direkte i OBDII ved rattet? Noen som har fått det til mot E34?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...