joaronn Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 Hei! Jeg har en drøm om å ha en sommer bil som jeg kan cruise med. Men jeg får ikke bestemt meg helt. Har vært innom en masse forskjellige biler, og har havnet på enten en 540 e34 eller e24 635. (tror jeg) Noen som har et forslag? Har planer om å beholde bilen original. Men med senk og felger da selvfølgelig. Har ingen planer om å herje det i stykker. Dette skal bare brukes på søndagstur;-) Jeg har funnet en 540 6trinns manuell kasse '94 sedan. Og en 83' 635 automat med 94k på telleren. Hva tror dere? litt inspirasjon hadde vært fint:-D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 E24 uten tvil! Er ikke noe å tenke på engang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 e24 absolutt ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joaronn Skrevet Juni 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2012 Fordi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 sier jeg og.. har aldri prøvd en e24. kan tenke meg at det er litt mer kjøreegenskaper på en e34 da den er litt nyere etc. men når jeg tenker samler/sommerbil så synes jeg e24 er litt sjeldnere. om vi ikke snakker m5 da. de er jo samlerværdige men for all del, jeg digger e34. men kunne godt tenk meg en e24 også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 E24 er jo en mye "stiligere" bil, men den begynner å bli ganske gammel, pluss at den er noget upraktisk. Er det imidlertid snakk om en søndagsbil, som bare skal stå i garasjen for polering og stell, er det vel liten tvil om at E24 er et mye mere interessant prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 e24 helt klart.. også om du vil ha noe som stiger i verdi om standen holdes e34 stiger også i verdi men er ikke helt der som e24 er ennda ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 E24 er optimal cruisebil Flere som snur seg etter en E24 enn en E34. Til og med folk som ikke har spesielt peiling på BMW har jeg erfart Men nå må vi jo ikke la det gå inflasjon i E24, så kanskje ikke 540i er så dumt valg likevel, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 Som andre påpeker er E24 en mye eldre bil enn E34. Det er også snakk om en coupé kontra en sedan med fire dører. Den kanskje viktigste forskjellen er allikevel motoren. Rekkesekseren M30B35 i E24 har sine aner helt tilbake til 1968 (dog kraftig oppgradert med årene), mens V8 motoren M60B40 er en betydelig nyere konstruksjon fra 1992. Effektmessig er det derfor stor forskjell på motorene... 218 kontra 286 hestekrefter samt 305 kontra 400 Nm. For å gjøre en lang historie kort... E24 635i har ytelsesmessig ikke en sjanse mot E34 540i. Når det gjelder stil og fremtoning er det imidlertid ingen tvil om at en godt vedlikeholdt og pen E24 er en av de store når det gjelder oldschool BMW modeller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 E24 er optimal cruisebil Flere som snur seg etter en E24 enn en E34. Du skal da være godt over gjennomsnittlig bilinteressert om du snur deg etter en helt original 540i. versus en E24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 Der fikk du billedliggjort mitt syn ja Hafsmo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 Ikke tvil om at E24 er noe som er et blikkfang i trafikkbilde. Kjørt masse med min og det er alltid litt av morroa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joaronn Skrevet Juni 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2012 Hmm.. Her var det mange som mente e24:-D Litt kjedelig hvis jeg ikke klarer å holde meg til en sjelden søndagstur hvis jeg kjøper en e24 da. Kan jo bruke en 540 oftere:) men jeg er helt enig i hva dere sier. Folk snur seg etter en e24! Hvis jeg skulle hatt en e34 så ville jeg nå for all del senket og fått på noen feite hjul! Eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 Vel, om du ser i signaturen min, ser du jo hva jeg valgte når jeg stilte meg selv samme spørsmålet. Dog bør det jo nevnes at 540en er/var bruksbilen min. Synes kanskje E24 er litt lite bil for pengene, da de er ganske kostbare i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 velg e24 sier bare jeg mye tøffere bil med hissig front som skremmer de fleste når de ser bilen i speilet^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå