Gå til innhold

Hva vasker du endestussene dine med?

Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sterk petrokjemisk avfetting, f.eks. Prickbort eller Sonax Power+, og en børste/fille. Dersom du har kromede stusser kan du i tillegg gnukke over med metallpolish og en myk klut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk petrokjemisk avfetting, f.eks. Prickbort eller Sonax Power+, og en børste/fille. Dersom du har kromede stusser kan du i tillegg gnukke over med metallpolish og en myk klut.

Hvor får man tak i Prickbort eller Sonax Power+?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citrusrens er basert på syre fra citrusfrukter. Du får kjøpt dette på clas ohlson, diverse butikker med båttilbehør, og sikkert bilxtra, mekk, biltema etc. også. Ganske vanlig produkt egentlig. Jeg anbefaler deg å kjøpe en større dunk, da literprisen på de små spruteflaskene er ganske høy.

Jeg bruker som regel citrusrens for fjerning av lim etter klistremerker etc. og syns det finnes andre langt bedre alternativer til rengjøring av felger, endestusser osv. enn citrusrens da det ikke har spesielt gode penetrerende egenskaper, og man må vente en stund før det får løst opp skiten ordentlig.

Ellers anbefaler jeg deg å ha på poleringsvoks beregnet for felger med gjevne mellomrom, så fester ikke skiten seg så lett.

Lampeolje skal visst fungere greit for fjerning av sot og asvaltflekker osv, uten at jeg har erfaring med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...