tambur4 Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Da har jeg endelig kommet ut av skapet og kjøpt min første BMW! Her er forøvrig min forrige kosebil: Denne gangen ville jeg ha noe mer behagelig. Valget falt på en 1982-modell E28 528i. Denne kjøpte jeg av en utrolig trivelig eldre herre på grensen mellom Tyskland og Østerrike. Jeg dro nedover alene på mandag, og kom hjem igjen i dag, onsdag, etter en laaang kjøretur. Bilen har kun hatt en eier siden ny. Den er aldri vinterkjørt, og sjelden i regn. km-stand er ca 80000km. Under TÜV-testen på tirsdag, ble alle på verkstedet stå og se på bilen. Alle var imponert Alt kontrolløren sa, var "wie neu" hele tiden. Alt som er gjort med bilen, er selvfølgelig gjort på BMW-verksted. Det er ikke så mye jeg skal gjøre med den. Skal kjøpe nye dekk (de gamle er 11 år), kanskje et nytt (originalt) GT-ratt og nakkestøtter i baksetet. Noen bilder: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tare Jansen Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 I alledager, orginallakk også eller? Er definitivt den mest strøkene 82'modellen jeg noen gang har sett, når vi snakker bil altså! Sier bare: "eie neu" (aner ikke hva det betyr?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Garatulerer med en vanvittig strøken bil denne håper jeg du tar godt vare på. Jeg ville holdt den helt original jeg mtp standen den er i! trenger kun noen flotte bbs felger kjenner jeg ble litt missunnelig no,hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2012 Hehe, "eie neu" er nå endret til "wie neu" (som ny) Bilen har selvfølgelig originallakk. Meget bra, med kun litt patina.. Denne skal kun benyttes i "sol og medvind"! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2012 Nakkestøtter til baksete (komplett) ønskes kjøpt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmey Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 strøøøkent! enig med Tare at dette må være den fineste E28 jeg har sett! Hold den mest mulig original sier jeg bare! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2012 Enig i at det er originalt som gjelder. Dersom noe skal endres (for eksempel ratt eller felger) så skal det benyttes originaldeler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 For et smykke!!! Denne må du ta godt vare på, og hold den som den er Digger brilleholderen og laksetrappa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Fantastisk strøken bil du har fått deg, håper du tar godt vare på den. Har aldri sett en E28 i så god stand! Og selvfølgelig gratulerer med ny bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tare Jansen Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Da sier jeg wie nau istedet;) Men må si jeg støtter space-ace forslag til noen flotte bbs felger;) GT-Ratt er vel også kurant, men tror du skal lete lenge etter så strøkene nakkestøtter:p Gratulerer forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Gratulerer med velholdt, "ny" bil! Ser jo meget bra ut denne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Juni 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2012 Takk for mange hyggelige meldinger. Lover dere å passe på bilen:-) Er det forresten noe "classic-miljø" her i Østfold? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Juni 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2012 Har pr. i dag 360mm TRX dekk/felger på bilen. Kom gjerne med forslag/tilbud på felger til denne bilen. Siden jeg vil ha bilen mest mulig original, så vil ikke ha for stoooore felger:-) Kanskje 15"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Juni 28, 2012 Share Skrevet Juni 28, 2012 Jeg har ikke ord! Denne var nyyydelig! Skal du ha 15" felger, vil jeg foreslå originale krysseiker fra E34. Disse ser veldig bra ut på E28. Bilde her: http://farm5.static.flickr.com/4106/511 ... 20f2_b.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå