Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig kommet ut av skapet og kjøpt min første BMW!

Her er forøvrig min forrige kosebil:

DSC_0015.jpg

Denne gangen ville jeg ha noe mer behagelig. Valget falt på en 1982-modell E28 528i. Denne kjøpte jeg av en utrolig trivelig eldre herre på grensen mellom Tyskland og Østerrike. Jeg dro nedover alene på mandag, og kom hjem igjen i dag, onsdag, etter en laaang kjøretur.

Bilen har kun hatt en eier siden ny. Den er aldri vinterkjørt, og sjelden i regn. km-stand er ca 80000km. Under TÜV-testen på tirsdag, ble alle på verkstedet stå og se på bilen. Alle var imponert :D Alt kontrolløren sa, var "wie neu" hele tiden. Alt som er gjort med bilen, er selvfølgelig gjort på BMW-verksted.

Det er ikke så mye jeg skal gjøre med den. Skal kjøpe nye dekk (de gamle er 11 år), kanskje et nytt (originalt) GT-ratt og nakkestøtter i baksetet.

Noen bilder:

DSC_0305.jpg

DSC_0303.jpg

DSC_0291.jpg

DSC_0299.jpg

DSC_0287.jpg

DSC_0300.jpg

DSC_0297.jpg

DSC_0296.jpg

DSC_0294.jpg

DSC_0295.jpg

Skrevet

I alledager, orginallakk også eller? Er definitivt den mest strøkene 82'modellen jeg noen gang har sett, når vi snakker bil altså! Sier bare: "eie neu" (aner ikke hva det betyr?)

Skrevet

Garatulerer med en vanvittig strøken bil :-D:-k denne håper jeg du tar godt vare på. Jeg ville holdt den helt original jeg mtp standen den er i! trenger kun noen flotte bbs felger :D

kjenner jeg ble litt missunnelig no,hehe

Skrevet

Hehe, "eie neu" er nå endret til "wie neu" (som ny)

Bilen har selvfølgelig originallakk. Meget bra, med kun litt patina..

Denne skal kun benyttes i "sol og medvind"!

Skrevet

Enig i at det er originalt som gjelder.

Dersom noe skal endres (for eksempel ratt eller felger) så skal det benyttes originaldeler!

Skrevet

Fantastisk strøken bil du har fått deg, håper du tar godt vare på den. Har aldri sett en E28 i så god stand! Og selvfølgelig gratulerer med ny bil! :)

Skrevet

Da sier jeg wie nau istedet;) Men må si jeg støtter space-ace forslag til noen flotte bbs felger;) GT-Ratt er vel også kurant, men tror du skal lete lenge etter så strøkene nakkestøtter:p Gratulerer forresten!

Skrevet

Takk for mange hyggelige meldinger.

Lover dere å passe på bilen:-)

Er det forresten noe "classic-miljø" her i Østfold?

Skrevet

Har pr. i dag 360mm TRX dekk/felger på bilen.

Kom gjerne med forslag/tilbud på felger til denne bilen.

Siden jeg vil ha bilen mest mulig original, så vil ikke ha for stoooore felger:-) Kanskje 15"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...