Gå til innhold

Import av E34? Jeg ser ingen annen utvei.

Anbefalte innlegg

Hei! Hvis dere kunne hjelpe meg med et par spørsmål ville det vært supert!

Jeg har lenge gått rundt å tenkt tanken om en strøken BMW E34 525/530/535 manuell med ganske lav kilometerstand.

Men dette er ikke det enkleste å oppfylle her i Norge, de er som regel hip som happ. ellers så koster de latterlige summer for en slik gammel bil.

Men nå har det seg slik at når jeg har fått en tanke inn i hode er det vanskelig å få den ut før jeg gjennomfører det. Så import av en E34 er jeg 110% sikker på at det blir. Også er jeg ganske perfeksjonist når det kommer til en del ting, så om det ikke er et perfekt eksemplar blir jeg for uninteresert. Har vært på en del turer å sett på norske E34 og har enda ikke fått lyst til å handle.

Så til det jeg lurer på..

Jeg har en kjenning som driver bilverksted og har litt import av tyske biler, men det er så klart nye modeller og har vel ikke så mye kjennskap til eldre modeller når det gjelder import. Denne karen har også en tysk/norsk talende mellomann der nede i tyskland som hjelper med å finne/se og hente importbiler og gjøre klart for å få dem inn til norge.

Om de ikke tar seg alt for godt betalt for dette, ville det helt klart være det beste. Siden en han kan dra å sjekke ut kjøretøyet.

Jeg ble fortalt at jeg måtte forvente meg en pris mellom 6.000-8.000,- kroner for selve frakten fra Tyskland til Norge.

Jeg har også tenkt tanken å ta roadtrip ned til tyskland, men dette blir vel nesten like kostbart.

Hvis jeg bruker riktig informasjon i tollvesenet sin toll kalkulator (Kalkulator: alternativ beregning av bruksfradrag)

Så er dette sluttsummen jeg må betale til staten?

Er det noe annet jeg burde tenke på/vite angående import av bil fra tyskland? Alle innspill er hjertelig velkommen :)

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tusen takk! Da blir regnestykket mer nøyaktig!

Men jeg har drevet å lett etter nypris på disse BMW, men finner bare for 1995. http://www.tv2.no/underholdning/broom/b ... 1988-1996/

Noen som har no tips hvor jeg kan finne komplett liste over hva nyprisen var på disse bilene fra 90 til 95? i de forsdkjellige modellene.

- Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik blei det for en kompis: 535 - 95mod

535 - 95 mod? :?: 535 ble jo erstatta med 530I i 1992.

Men i allfall, vet om flere som har henta seg strøkene E34er og tatt inn til Norge. Er store penger å spare ved riktig utregning og utvalget er hundre ganger bedre enn i Norge :)

Lykke til med bilkjøp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Priser kan du finne i bøker hos tollkontorene :) De har bøker du får låne (ikke ta med hjem), der det står, men mulig det bare var bruktprisen pdd. :) Husker ikke helt.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Er det noen som har prisene på 5serie 90 til 93? Tollstasjonen min ligger litt kronglete til.

Og om noe hadde hatt liste på dette i et dokument eller pdf hadde det vært supert!

Finnes det også lister på bruktpris? for når du skal bruke den alternative kalkulatoren, så må du skrive inn gjelden brukpris. Men om du skal ta sånn ca hva som er ute på markede i norge så blir det jo også feil. For som regel er ingen av de strøkene..og er det en som er klinisk strøken er det skyhøy pris.

Så hva har folk satt i denne klonnen ved alternativ regning?

Ta kontakt her eller på PM

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Er det noen som har prisene på 5serie 90 til 93? Tollstasjonen min ligger litt kronglete til.

Og om noe hadde hatt liste på dette i et dokument eller pdf hadde det vært supert!

Finnes det også lister på bruktpris? for når du skal bruke den alternative kalkulatoren, så må du skrive inn gjelden brukpris. Men om du skal ta sånn ca hva som er ute på markede i norge så blir det jo også feil. For som regel er ingen av de strøkene..og er det en som er klinisk strøken er det skyhøy pris.

Så hva har folk satt i denne klonnen ved alternativ regning?

Ta kontakt her eller på PM

Mvh

Dokument med dagens bruktpris får du kjøpe på nett, kosta vel 600 for nypris og bruktpris da jeg importerte min.. :) Nypris skal foresten gå ann å finne på nett, det mener jeg på at jeg fant på min. Men husker ikke hvor :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke kjøre med de tyske skiltene i det hele tatt med mindre du er tysk. Du er nødt til å skaffe tyske tollskilt med rødt oblat. Disse skaffes på nærmeste tyske biltilsyn. Disse kan du kjøre helt hjem med.

Noen har prøvd seg med tyske prøveskilt med gul oblat. Blir du stoppet utenfor tyskland med de risikerer du å få bilen avskiltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...