Hernik Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 Hei! Jeg syntes at bilen min er litt for myk i alle salgs fartshumper å hull i veien, så jeg ønsker å gjøre bilen stivere. Hva slags muligheter har jeg da? Hørt at å bytte fjærer er en mulighet. Har senkesett på bilen fra før av, det er en 523i e39 1996 modell. Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 Bilstein / Koni dempere vil nok hjelpe deg på vei, samt å bytte ut originalforinger i understell til f.eks powerflex. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 Anbefaler deg å kjøpe coilovers der du kan justere hardheten. Finst også lite powerflex til E39, dessverre.. Stabilisatorsstagene , bærearm og casterstag. Personlig har eg alt av powerflex til min E39 + 19" med laaavprofil og forskjellig dimmensjon, og supersport black evolution coilovers, fungerer forsåvidt greitt, men skulle gjerne hatt bilen stivere, mangen som syns bilen allerede er altfor stiv, men ville absolutt hatt den litt mer stivere sjøl. Så kjem litt an på kor stivt du vil ha det. Men powerflex og coilovers med justerbar hardhet så trur eg du kan komme langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 Anbefaler coilovers med justering, kjøre på brostein med veldig stiv hardhet er ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 Jeg hadde spax rsx720 på min e39 (rustfrie coilovers med høyde og hardhetsjustering) og 18" Da ble den enormt stiv. Faktisk så stiv at jeg måtte bytte tårnlagrene bak hver 2500-3000km. Videre opplevde jeg bilen i seg selv som myk, og at den vridde seg. Det er selvsagt mulig at slike ting ville bedret seg hvis jeg hadde byttet til powerflex eller andre hardere foringer. Det spørs egentlig litt hva du er ute etter. Er det kjøreegenskaper, så ville jeg brukt pengene på bedre fjører og dempere samt foringer. Er det pga du vil ha maks senk, ville jeg gått for coilovers med hardhetsjustering. Bare vær obs hvis du monterer coilovers og skrur det i bunn, eller på andre måter senker bilen mye, så endrer alle hjulvinkler seg, så å kjøre griselav bil, uten å rette på hjulvinklene vil i mange tilfeller gjøre grepet enda dårligere. For å ikke snakke om hvor mye ekstra dekk du sliter.. Spesielt bak på e39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hernik Skrevet Juli 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2012 Jeg hadde spax rsx720 på min e39 (rustfrie coilovers med høyde og hardhetsjustering) og 18"Da ble den enormt stiv. Faktisk så stiv at jeg måtte bytte tårnlagrene bak hver 2500-3000km. Videre opplevde jeg bilen i seg selv som myk, og at den vridde seg. Det er selvsagt mulig at slike ting ville bedret seg hvis jeg hadde byttet til powerflex eller andre hardere foringer. Det spørs egentlig litt hva du er ute etter. Er det kjøreegenskaper, så ville jeg brukt pengene på bedre fjører og dempere samt foringer. Er det pga du vil ha maks senk, ville jeg gått for coilovers med hardhetsjustering. Bare vær obs hvis du monterer coilovers og skrur det i bunn, eller på andre måter senker bilen mye, så endrer alle hjulvinkler seg, så å kjøre griselav bil, uten å rette på hjulvinklene vil i mange tilfeller gjøre grepet enda dårligere. For å ikke snakke om hvor mye ekstra dekk du sliter.. Spesielt bak på e39. Er mest ute etter å få stivere bil, den er senket helt greit for meg (bor rett i stavanger så fartshumper er en stor trussel her) så då burde eg bare gå for hardere foringer å fjærer? noen som har nettside / vett om et par steder med greie priser ? å en siste ting, mulighet for å fyre på M5 fjærer? eller er dette "umuligt" / for stivt? Takk for alle svar så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beyeren Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 Bor selv i stavanger å kjører med coilovers, 19" med lavprofil og strekk. Greit nok stivt syns jeg men med e46 vell og merke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 Sånn av nysgjerrighet, hvorfor vil du ha bilen stivere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 ikke glem tårnstag. ser schmiedmann har krybbe til å ha under motor på e39. har selv poly i forstilling på min e39, samt tårnstag og coilovers. humper bortover den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hernik Skrevet August 1, 2012 Forfatter Share Skrevet August 1, 2012 Sånn av nysgjerrighet, hvorfor vil du ha bilen stivere? syns at bilen er for myk. kompis av meg har en stivere e39 å har kjørt den et par ganger å syns at det er mye mer behageligt å kjøre med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 1, 2012 Share Skrevet August 1, 2012 ikke glem tårnstag. Jeg har både foran og bak på min. Det bak er for å feste 4-punkt i og det foran er for å gjøre oljeskift vanskeligere. Stort sett eneste det utgjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet August 1, 2012 Share Skrevet August 1, 2012 Selv synes jeg en E39 på Originalt understell og 16" felger gir en herlig balansegang mellom stivhet og komfort! Det var det første jeg bemerket da jeg kjørte en slik første gang. Fattern som har E39 bytta til Bilstein forran og den ble en del stivere, likte det bedre slik det var originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet August 2, 2012 Share Skrevet August 2, 2012 Selv synes jeg en E39 på Originalt understell og 16" felger gir en herlig balansegang mellom stivhet og komfort! Det var det første jeg bemerket da jeg kjørte en slik første gang.Fattern som har E39 bytta til Bilstein forran og den ble en del stivere, likte det bedre slik det var originalt. +1! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet August 2, 2012 Share Skrevet August 2, 2012 slenger Meg på her, av ren nysgerrighet lurer jeg på hvordan man får hjulvinkelen rett med masse senk... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet August 2, 2012 Share Skrevet August 2, 2012 slenger Meg på her, av ren nysgerrighet lurer jeg på hvordan man får hjulvinkelen rett med masse senk...Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Justerbare topplagre og casterstag? Ang. stivhet så syntes jeg bilstein B8 gav en fin balansegang mellom komfort og sportslighet. Dette var på E36 men er da verdt noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå