Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

På tide med litt update igjen her..

Har igrunn lenge planlagt å få tatt en skikkelig vask inni bagasjerommet.Dette er jo en plass som samler seg masse rart som dritt,støv og fukt.Så idag var dagen kommet til å gå løs på på dette.

Fant frem grønnsåpevann,Jif skurekrem og diverse børster/filler.

Gruet meg litt egentlig ,for gud fader vite hva som kunne skjule seg der under diverse matter.

Men etter å tatt ut alt,var der jaggu ikke stort å finne,tørt og fint ,og greit med tectyl inni hullrommet.

Så vaskefille og vann ble funnet frem,fikk skrubbet det meste rent i alle krinkelkroker,samt vasket jekken og smurte den opp med fett.Fikk hengt den der den skulle være.

Så fra å være et møkkete bagasjerom fullt av div dritt,er det nå ryddet og pent.

Driver og leter etter bagasjeromsmatte i gummi,men det er jaggu ikke lett og finne.

Fant og noen ledninger som jeg noen spørsmål om,men de skal jeg legge ut på Teknisk tråd.

Kan jo legge ut litt bilder:

Sånn så det ut da jeg startet:

hgi2aca5o8id6jjv7fr4.jpg

3al9n7r3romuzf8mb8xc.jpg

som dere ser,rotete og utrivelig

Så litt under matter:

u21nnxzlpmx8byykjc0p.jpg

dw3vpvo8tym86v8r0s4e.jpg

som dere ser,har ikke her blitt gjort noe særlig de siste årene.

Mer bilder:

wt751nhytbfcjjiacv27.jpg

Til og med jekken fikk smake grønnsåpe:

vl6w5gw2bchlhvf3el0r.jpg

Men etter litt skrubbing og støvsuging,kom glansen og grønnfargen frem:

vwaomiis2ch1rf9cchdf.jpg

lh00b344agxspzf9y9lt.jpg

janhef8whk666cecvqrs.jpg

Jeg kjøpte fem krysseikefelger her i høst,La på et strøkent og godt 195/65 Good Year dekk som reservedekk.Det må vel være godt nok!

Passer bedre med en sånn felg kontra stålfelg:

Reservehjul:

1db1qcgyfmtkbp7qsgej.jpg

lfjkzq13lcd5huxolu1f.jpg

Så var det frem med litt plast fornyer på alt av plast:

d4hvb26yzqnxa8v8fo4c.jpg

Hjelper også litt å freshe opp plasten:

s3ew3w0srrjb7er3kr02.jpg

315a9loxwd37lrqvgtr1.jpg

Som sagt så er jo dette en bruktbil som brukes til alt,men er og opptatt at det ser sånn tålig ut.De fleste sier det er galskap å skrubbe bagasjerom med såpevann osv.. men men

Har noe mer på gang men kommer med det etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe ledningspørsmål som kommer etterhvert med bilder.De havner på teknisk,skal bare finne bilder.Hadde vært fint om dere tok dere tid til å se på hvilke ledninger som jeg har bilder av,hva de er til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser virkelig bra ut, bra å få shina om bagasjerommet litt også :) Har litt å si på helhetsinntrykket av bilen, skal ta mitt ett tak også :wink: Ser forøvrig at du har samme litt rare plasseringen av stoppene på teppet, de er liksom ikke midt på men mer til venstre :?

Fikk du jekken greit på plass igjen, jeg var så lur å ta ut min og nå får jeg den ikke ordentlig på plass igjen :oops: Lager en liten dunkelyd når jeg kjører på ugjevn vei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser virkelig bra ut, bra å få shina om bagasjerommet litt også :) Har litt å si på helhetsinntrykket av bilen, skal ta mitt ett tak også :wink: Ser forøvrig at du har samme litt rare plasseringen av stoppene på teppet, de er liksom ikke midt på men mer til venstre :?

Fikk du jekken greit på plass igjen, jeg var så lur å ta ut min og nå får jeg den ikke ordentlig på plass igjen :oops: Lager en liten dunkelyd når jeg kjører på ugjevn vei....

Takker Fredrik.

Synes det er greit å få fjernet gammalt shit fra tidens tann.

Føles liksom litt bedre da alt er rent.

Når det gjelder jekken din,det er ikke bare selve sveivehandtaket som ligger og dunker i karroseriet?

Hadde selv sånn en dunkelyd bak,da viste det seg at håndtaket lå og dunket.Så ta en titt på det og kil det fast på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Fredrik.

Synes det er greit å få fjernet gammalt shit fra tidens tann.

Føles liksom litt bedre da alt er rent.

Når det gjelder jekken din,det er ikke bare selve sveivehandtaket som ligger og dunker i karroseriet?

Hadde selv sånn en dunkelyd bak,da viste det seg at håndtaket lå og dunket.Så ta en titt på det og kil det fast på en måte.

Tok turen ut nå for å se og joda, der er det håndtaket som ligger og dunker :lol: Takker for tipset :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Fredrik.

Synes det er greit å få fjernet gammalt shit fra tidens tann.

Føles liksom litt bedre da alt er rent.

Når det gjelder jekken din,det er ikke bare selve sveivehandtaket som ligger og dunker i karroseriet?

Hadde selv sånn en dunkelyd bak,da viste det seg at håndtaket lå og dunket.Så ta en titt på det og kil det fast på en måte.

Tok turen ut nå for å se og joda, der er det håndtaket som ligger og dunker :lol: Takker for tipset :wink:

Det var flott det ordnet seg raskt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat så mye spennende her nå,men må jo holde den i live denne tråden..

Skal nå ha bilen inn på Bavaria i Arendal for full aircondition service.Og det er noe jeg ser frem til.

Skal og kjøpe den temp føleren som står på siden av radiatoren ny, sånn at den kan ellimineres for eventuelle feil.

Ellers kan jeg opplyse at jeg skal montere nytt ratt når jeg får dette i posten straks.

Nye dempere til foran ligger i boden samt nye tårnlager bak.

Så det blir litt å sysle med nå etterhvert.Men jeg er glad at det bare er sånn koseting jeg trenger og gjøre,ikke sånn at enn må skru hele tiden i motor osv.Det er jo det som hele tiden har vært min intensjon med denne .Masse stell men samtidig 100% funksjonsdyktig.

Alt av bilder når jeg holder på med ting,kommer selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt igår kveld og fant noen bilder av en e28 86 modell 528 i jeg hadde.

Den hadde jeg jeg det mye morro med.

Dere kan tro det var en stolt 22 åring som i 1996 var og hentet denne.

to eiere før meg og med 110 tusen på telleren.Og selfølgelig servicehefte.

Denne ble hentet en mai dag i 1996 borte i Larvik.Og bilen fikk et godt stell så lenge jeg hadde den.Bilen gikk bortimot knirkefritt for meg i de 5 årene jeg hadde den.

Men i 2001 kom nådestøtet.Da den da begynte å bli litt skranten teknisk valgte jeg og selge den.Og for dere som ikke vet det,så var jo ikke prisen på en e28 høy da.Så bilen ble solgt for 20000 og med 200000 km på telleren. :( .Så den en stund senere,da var den helt ødelagt og bilen ble senere vraket.

Nei skulle nok hørt på far min:"Lås bilen inne hos meg,og jeg garanterer at denne blir mye verdt".

Skulle hørt på han idag gitt!!F..N og jeg angrer.For denne var bra for rust og hel gennerelt i karroseriet.

Slenger ut noen bilder av den gamle sliteren jeg hadde det veldig gøy med:

bfq1mszuyz9diavyym8f.jpg

l16v39utew3j9u61f5ay.jpg

3sn651ubhj2yf16mbxu8.jpg

tx7eechq63zy24tmtttz.jpg

Det var de jeg fant nå,Åå gud som jeg angre på at jeg ikke gav den et verdig liv,ihvertfall når jeg ser pris og verdi på dem idag,hele kanaler,hele hjulbuer,rustfri i motorrom....nei at det går ann være så I.D,I,O,T..Men sånn er det når enn fikk småbarn og trengte nyere bil ..

Husker da jeg kjæpte hvite blinkers til den og Mim felga,da var det mange som glante når jeg rånte rundt i Arendals gater.Var ikke mange som hadde sånt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å se at noen faktisk vasker bilen inni med grønnsåpe, hehe...

Gleder meg til bildene av E28en. i 1996 hadde jeg selv en E21 som jeg hadde bygget opp fra bunn av, fra 318 til 323i... SP39999 om jeg ikke husker helt feil :) Og etterpå hadde jeg en fin 323i i 1996 som jeg satt 325i-motor i osv... Så for meg var det E21 som var da shit i 1996 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å se at noen faktisk vasker bilen inni med grønnsåpe, hehe...

Gleder meg til bildene av E28en. i 1996 hadde jeg selv en E21 som jeg hadde bygget opp fra bunn av, fra 318 til 323i... SP39999 om jeg ikke husker helt feil :) Og etterpå hadde jeg en fin 323i i 1996 som jeg satt 325i-motor i osv... Så for meg var det E21 som var da shit i 1996 :)

He he ,litt galskap men..

Ja ville ha e21 jeg også men allerede da begynte det og tynnes ut med gode eksemplarer av e21.

Da jeg kom over den e28 jeg hadde da,kunne jeg ikke si nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner MIM og hvite blink...

15" MIM sto det på den 323ien min når jeg kjøpte den... Flotte felger dengang da...

men det er litt morro å skrive at du satte på hvite blink. Du er nå ca like "ung" som meg, og du husker nok godt hvor rått og sjeldent det var med hvite blinkere på E28? (Eller på biler i det hele tatt, på den tiden)...

Dette er litt av det som sitter i meg ennå, hvor fantastisk flott (og dritrått) det var å ha hvite blinkere tidlig/på midten av 90-tallet... Dette er også endel av grunnen til at jeg fremdeles har hvite blinklys på E28en min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner MIM og hvite blink...

15" MIM sto det på den 323ien min når jeg kjøpte den... Flotte felger dengang da...

men det er litt morro å skrive at du satte på hvite blink. Du er nå ca like "ung" som meg, og du husker nok godt hvor rått og sjeldent det var med hvite blinkere på E28? (Eller på biler i det hele tatt, på den tiden)...

Dette er litt av det som sitter i meg ennå, hvor fantastisk flott (og dritrått) det var å ha hvite blinkere tidlig/på midten av 90-tallet... Dette er også endel av grunnen til at jeg fremdeles har hvite blinklys på E28en min...

Ja,Mim var flott dengang,ja det med hvite blinklys,det liker jeg den dag idag,og jeg kommer nok aldri til å sette på noe annet på min Bmw.synes det passer veldig godt på disse bilene.Min drøm om evnt.e21 eller e23 som kosebil,hadde jeg nok også byttet om til hvite blinkere foran og på evnt.skjerm.Det var liksom sånn det var på min tid på 90 tallet og det passet meg perfekt.

Husker så godt da jeg monterte de blinklysene,nypolert og med sjåfør bak rattet.koset meg glugg ihjel med pils og dram i passasjer siden og nøt blikkene fra folk som så bilen da vi cruiset rundt fra by til by..En bekymringsløs tid og deilig epoke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en flott E28 du hadde, synd den ikke finnes lengere :( Du skulle hørt på din far, tenk å ha en flott E28 i tillegg til E34en :D Prøver å vri hjernen og se om jeg kan huske å ha sett bilen men jeg var nok litt for liten den gang, var jo bare 12 år når du solgte den så jeg er jo bare en drittunge i forhold til dere voksene :wink:

Har selv alltid hatt et spesielt forhold til E28, dette var faktisk den første bilen jeg kjørte helt på egenhånd. Min tante hadde en 1985 525IA som min far lånte regelmessig da den hadde hengerfeste, så en dag da jeg var 10 år så kjørte han ut på parkeringsplassen til EB på Tangen her på Hisøya. Han hoppet ut av bilen og la to puter han fant baki og la i fører sete og jeg hoppa på plass, var så vidt jeg så over det store rattet. DET husker jeg var rått, jeg kjørte bil helt alene (ja pappa satt i passasjersetet men jeg styrte og gassa)

Dette er en av veldig mange gode barndomsminner i forbindelse med bil og BMW som har hjulpet å forme meg til den BMW entusiasten jeg har blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...