Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

er vel vanlig gir olje på diffen om det er sperre eller ikke
bruker selv 75w-90 api gl-4/5 jeg har ikke sperre men vi bruker det på de fleste differ og girkasser(man)
kan nevne at vi bruker Q8 oils
 

men castrol fungerer også bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe gøy med rot i bilen, men på en annenside så er det lett å gjøre noe med. Camilla har en lei uvane med å pælme all reklamen ifra postkassa på gulvet på passasjersiden når ho stopper ved postkassa, samt at ho "glemmer" ting i bagasjerommet. Der lå der her en dag en 50 liters sekk med blomsterjord ifra Plantasjen :P

Men det er godt å få tatt en skikkelig shine innvendig, er så deilig å kjøre en nyshina bil synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er godt å få tatt en skikkelig shine innvendig, er så deilig å kjøre en nyshina bil synes jeg :)

Det er veldig deilig! skal få tatt skinnsetene mine snart, men har ikke gjort dette før, så må prøve meg litt frem :)

men nok OT Jan. Bilen ble veldig ren å pen innvendig også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En diff-brems skal ha LS-olje (Limited-Slip) :)

Girkasse tror jeg en mineral-olje er godt nok, men du kan jo se om det fins en syntetisk med samme spesifikasjoner.

 

Ja,ok får sjekke litt ut.:)

 

Det er ikke noe gøy med rot i bilen, men på en annenside så er det lett å gjøre noe med. Camilla har en lei uvane med å pælme all reklamen ifra postkassa på gulvet på passasjersiden når ho stopper ved postkassa, samt at ho "glemmer" ting i bagasjerommet. Der lå der her en dag en 50 liters sekk med blomsterjord ifra Plantasjen :P

Men det er godt å få tatt en skikkelig shine innvendig, er så deilig å kjøre en nyshina bil synes jeg :)

 

Rot i bil liker ikke jeg heller,men som du skriver så er det lett å gjøre noe med.

Merkelig det med reklame,det samme skjer her.

Det å sette seg inn i ren bil gir go'følelse :)

 

 

Det er veldig deilig! skal få tatt skinnsetene mine snart, men har ikke gjort dette før, så må prøve meg litt frem :)

men nok OT Jan. Bilen ble veldig ren å pen innvendig også :)

 

Helt enig.

Jeg har brukt Autoglym på mine og Surfex.

Men den beste er Swiss Wax til skinn.

Men gidder ikke å kjøpe dyrt enda da stolene mine skal ut og vekk etterhvert.

Off topic gjør ingenting Vegard.:)

Bilen ble ren nå ja og det var godt.

Liker å ha den sånn spesielt når jeg skal på en kjøretur idag.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da befinner 535en seg i Sandefjord .

Idag har jeg faktisk vært å sett på en annen bil,ja familibil.

Bilen er en 03 mod 320d aut.Stv.

Sort sportskinn,luke ja det meste som jeg liker av utstyr.

Denne likte jeg faktisk.Kvikk og lettkjørt bil.

En bil som jeg med letthet kunne hatt som familiebil..Og automat SKAL jeg ha.:)

Alltid gøy å se litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme igjen etter Weekend tur i Sandefjord og 535 en leverte igjen som vanlig :).

Hadde noen småturer rundt i Sandefjord s ytterveier og tittet litt.

Der står jaggu mye rart rundt forbi av biler der ja.Mye tøft .

Hadde en fin dialog med en eldre herremann ved en Statoilstasjon litt oppe i Sandejord sentrum.

Hadde meg en kaffi på utsiden på en krakk der i det fine været.

Da kom det en bort å sa sånn helt tilfeldig,"Sans for kvalitet du skjønner jeg",

Jeg svarte bare :"kvalitet og kvaltet,er vel bare øyet som ser det,men jeg liker dette merket".

Han var og glad i Bmw og hadde hatt masse.Ikke noen store "høvdingær" som han kalte det men vanlige bruksbiler.

Han fortalte også at han hadde hatt en e36 318i som var gått 420000 da han hadde kastet den.Utrolig spør du meg men ;).

Uansett liker å treffe folk med samme interesse ung som gammel.

 

Her er et bilde fra en liten pause idag:

 

post-58602-0-27972500-1411327939_thumb.j

 

 

post-58602-0-19950200-1411327990_thumb.j

 

Men merker nå at jeg klør i fingrene etter en annen bil nå altså familiebil.

Jeg kunne selvfølgelig brukt mange penger på en nyere familiebil,men det skjer ikke.Her skal det bli e46  touring eller e39 av noe slag.

Gidder ikke bruke mer penger på Fam.bil.En e46 eller e39 i god stand er jo like god å kjøre som en nyere annen bil.:).

Og hvorfor velger jeg noe som er avleggs for enkelte?

E34en er ferdig,jeg velger da et nytt prosjekt som jeg kan bruker penger på isteden for 100000 er på ny brukis...

Altså,en evnt.e46 eller 39 blir ikke prosjekt ,vi snakker her om en tredje Bmw,noe helt annet,ukjent og spennende.Men gud vet hva.

Det vil fremtiden vise..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vert i tvil ang bruksbil hvertfall, hadde kjøpt e39 530d:-) utrolig slitesterke biler som går greit, og går billig:-). E46 derimot syns jeg egentlig lite om, dama har en 01 320d er utrolig nye tull med den, å er og generelt mye slitedeler spesielt i hjulstillinga som blir fort slitt.. E39 er og en mye bedre sammen skrudd bil syns nå jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

530d

 

 

He he,alle sier det,og ja det frister men av en eller annen grunn er jeg litt skeptisk.Tror disse kan bli dyre og fikse hvis noe i motor og gir ryker men.

 

Jeg hadde ikke vert i tvil ang bruksbil hvertfall, hadde kjøpt e39 530d:-) utrolig slitesterke biler som går greit, og går billig:-). E46 derimot syns jeg egentlig lite om, dama har en 01 320d er utrolig nye tull med den, å er og generelt mye slitedeler spesielt i hjulstillinga som blir fort slitt.. E39 er og en mye bedre sammen skrudd bil syns nå jeg:-)

 

Jeg har prøvd begge biler.

Det som frister med 530 er draget og plass.Det som frister med e46 320 d er at jeg i bunn og igrunn ikke trenger noe større bil.Dessuten synes jeg e46 ser litt smidigere ut og moderne kontra en e39.

Uansett,jeg kommer til å la kona velge,jeg lar henne prøve begge typer så kan hun velge.Er egentlig henne som kommer til å kjøre den.Jeg har e34 og koser meg med den inntil videre.:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke noe spesielt i "bloggen" denne uken.

Igår kjedet jeg og datteren min oss litt.Så vi fant ut at en tur i 535en var på sin plass.

Kjørte igrunn rundt uten mål og mening etterhvert så jeg hun gjespet fælt.

Spurte om hun var trøtt og det bekreftet hun med å svare at å sitte i denne bilen med alt det behagelige røde lyset inni

Samt "brooooouuuuoom"lyden i bakgrunnen var helt nydelig for kropp og sjel.

Det levner ingen tvil om at jenta skal ha Bmw når hun blir 18 og jeg har en plan for henne på 18 årsdagen ;)

 

535i i kveldens mulm og mørke:

 

post-58602-0-51743000-1411720793_thumb.j

 

post-58602-0-34652400-1411720939_thumb.j

 

I skrivende stund har jeg overlevert nøkkelen til fetteren min ds han skal bruke bilen og jeg skal kjøre Nissan Leaf.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dog ingen bildeupdate men en liten update blir det.

Idag har jeg gjort noe som har irritert meg så lenge jeg har har hatt bilen.

Nemlig pæreholderene i baklyktene.

Hver gang jeg ser eller møter en e34 eller e36 så kan du være sikker på at ihvertfall en av de mangler enten baklys eller bremselys.

Dette er ihvertfall min erfaring.Og min bil er intet unntak.Går vel ikke en dag uten at jeg får" rucklicht" feil i displayet eller "bremslicht"da med tilhørende "gong" .En drit irriterende feil.:(.

Så idag skrudde jeg ut bakyktene og demonterte alle pæreholderene.

Smurte elektrorens inni holderene ,monterte pærene.

Da dette var gjort klemte jeg på kontaktpunkta på alle holderene slik at de fikk kontakt skikkelig.

Dette viste seg å være en nødvendig jobb.

Nå har jeg ingen feilmeldinger og alt lyser som det skal og det var godt å få gjort.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kveld mens jeg kjørte,tenkte jeg på en ting,skal der ikke være lys i sigaretttenner bak tro?

Som sagt så gjort:

 

Helt mørkt:

 

post-58602-0-22055100-1412077935_thumb.j

 

Men etter en lyspære/sokkelbytte ble det jaggu lys der og:

 

post-58602-0-78584500-1412078046_thumb.j

 

For enkelte betyr kke dette så mye.Men for meg betyr det mye.

Jeg liker at når ting er der så skal det virke til og med en liten pære ;).

Da jeg hadde denne biten ute ,la jeg merke til at røret til ventilasjonen ikke var helt på plass.

Det gav meg en ide skjønner dere..

Etter eugodkjenning skal jeg demontere store deler av interiør og gå over alt av rør som finnes i kupeen.

Har til nå funnet 3 rør som ikke er helt på plass eller som har sklidd ut av festet sitt rundt ventilrista.

Dette har vel flere årsaker.

Gammel plast som utvider seg og glipper rundt festet.

Små bevegelser i interiør som gjør at ting løsner.

Uansett ,jeg tror at folk som klager over "dårlig luftstrøm" ut ventilluka også skal ta en inspeksjon på rør inni bilen.

Jeg merket uansett at det blåste godt bak da jeg holdt den på plass der den skulle stå bak.

Det kombinert med nytt kupefilter hjelper.

Da tror jeg at nydelig varme /luft vil komme der den skal ikke ut på gulvet osv.Ja hvem vet kanskje det ikke vil ta så lang tid å få duggfritt vindu heller ;).,..

Men jeg har mye annet som jeg må gjør nå,bremseservice foran,bak en fuckings klunkelyd i forstilling i humplete vei osv osv,ja det er jo noe 

Å styre med...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...