Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Skaff mtech styling (ikke m5) og monter sportstoler i samme farge som resten av interiøret så har du en "535 Sport" Det er noe som kun kom på det engelske markedet tror jeg

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2

Dette er noe jeg vil gjøre med min :P

540m-sport

sent from my microwave using tapatalk

Ja det var det da. :)

Fant noen tilbehørskataloger den ene fra 96 og den andre 97 /98.

Og jeg må si til dere begge,ja veldig fint spesielt fronten på disse som er avbildet,meeen jeg tror jeg kommer til å beholde den som jeg er ihverfall foreløpig.Har endel andre ting som jeg skal oppgradere på bilen som prioriteres :) .

Men jeg kan jo legge ut det jeg fant av styling i katalogene,er det dette dere mener?

Katalog 1:

s0qq0zjdrpl2awycjily.jpg

7trwlehwrsf9w1yt5px9.jpg

c7einrlr5avncgrloopv.jpg

q3qr6rf75hmrp4hg1ss7.jpg

M Aerodynamikk pakke i følge katalog:

gveuzi2zw95yttzt24o4.jpg

0smkobqndxwsmr2ns8r1.jpg

Så tilslutt til Touring.

bv5ua8qkt9z13dsqlz2o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har lagt ut bilde av er aerodynamic kittet, en slags leppe du skrur uttenpå orginal fangeren, m-teck er jo en slags "m5" kit, bakfanger og side skjørt er kliss likt, men framfangeren er lik m5, men har en spiss nederst på "leppa" på samme måte som en plog.

Syntes den fangeren er mye kulere enn orginal m5 :P

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har lagt ut bilde av er aerodynamic kittet, en slags leppe du skrur uttenpå orginal fangeren, m-teck er jo en slags "m5" kit, bakfanger og side skjørt er kliss likt, men framfangeren er lik m5, men har en spiss nederst på "leppa" på samme måte som en plog.

Syntes den fangeren er mye kulere enn orginal m5 :P

sent from my microwave using tapatalk

Helt enig med deg angående framfangeren.Den er kul.

Kunne faktisk tenke meg til noe sånt isåfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig Markus.

Men det fineste i tråden er vel foringene :):) .

Jeg er superfornøyd ihvertfall ,så har du noe mer på lur ,så pm meg.

Kommer alltid over no bra deler så skal si fra jeg ;)

Supert Markus.

Fint om du ogso sjekket opp det jeg ringte deg om tidligere ikveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brosjyrer er gøy.

En annen ting er jo det at hvis det diskuteres om hva som kom ut og ikke på eksakte modeller så står det jo som regel i katalogene.

Så er det jo morro å se hvor fine mange av disse bilene som kom ut var.

Tenk å sitte på 90 tallet å titte i denne kattalogen og bestille ting til din nye e34 som kom i hvert øyeblikk fra fabrikken..

Fy fader sier jeg!!

Da var det ikke nett, kun reinspikka papir og muntlig dialog som gjaldt :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja E34 som modell er jaggu mye eldre enn det man skulle tro, alt var analogt og Internett var helt i startfasen og langt unna hjemme bruk. Ikke sånn som i dag hvor du lager din bil på BMW sin nettside og så sender bestillingen til nærmeste Bavaria...

Haha, E34 er jo så gammel at at det fortsatt fantes Sovjetuninonen :lol: Og mobiltelefonene veide 5 kg og folk gikk rundt med hockysveis å digga Macgyver :P Men E34 markerte også ett veiskille for BMW, siste modell med doble separate frontlykter, siste modell med panseret hengslet i framkant og siste "gammeldagse" bil uten Airbager alle veier, elektroniske hjelpemidler og "firkant" design. Mange kritiserte E39 for å se ut som ett såpestykke i forhold til den stramme E34en, men du for en elegant arvtaker E34en fikk. En fin kombinasjon av det beste fra E34 og det beste fra datidens moderene biler :)

Jeg tror likevel jeg ikke tar mye feil når jeg sier at E34 er blandt de største klassikerene til BMW, sammen med 2002, E30 og E9 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja imorgen tenkte jeg at jeg og Fredrik 90 her tar oss en tur i 535'en .

Så ikveld fikk den en vask ,sjekket litt vann og olje.

Planen min var rett og slett å la bilen smake litt gammel e18 asfalt langs Aust Agder-Telemark eller vestover mot Kristiansand.

Blir ikke noe voldsomme greier men er gøy å finne på noe sammen med andre entusiaster.Bilder skal taes selvfølgelig.

Så en liten bilde update hvor vi tok" lørdagslunsjen " får dere imorgen.

Blir koslig med en kjøretur imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette blir artig, fint vær er det meldt også :D Roadtripp light er alltid morsomt, føle litt på veier vi ellers tar for gitt :)

Bra det blir godvær da. :)

Ja gøy å finne på noe annet .

En annen ting som jeg synes er ekstra kult er jo det at jeg har blitt kjent med mange utrolig trivelige mennesker her på Bimmers.

Da er det jo ekstra morro å kunne finne på noe sammen med de som bor nærmest meg.

Gøyere å snakke face to face enn å trykke på denne dataen :):) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest alle 27 sidene nå, bilen har jo blitt god som ny. Når du skrev om at datteren din sovnet når dere var ute på tur kjente meg igjen, har sovnet opptil flere ganger når jeg har vært ute med Michael! 6'eren er søvndyssende på lave turtall, men et skikkelig symfoniorkester under pådrag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest alle 27 sidene nå, bilen har jo blitt god som ny. Når du skrev om at datteren din sovnet når dere var ute på tur kjente meg igjen, har sovnet opptil flere ganger når jeg har vært ute med Michael! 6'eren er søvndyssende på lave turtall, men et skikkelig symfoniorkester under pådrag ;)

Jo takk,hyggelig når folk leser og kommenterer.Gir liksom litt mer inspirasjon til skriving og skruing. :)

Ja bilen kommer seg sakte men sikkert .Utfordrende,slitsomt , gøy og lærerrikt.

Har jo noen ting igjen men tar ting etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja idag var dagen kommet hvor jeg og Fredrik 90 på forumet her bestemte oss for en liten tur.

Planen var såre enkel,ta en tur langs gamle veier hvor den hadde gått i sine yngre dager.

Fredrik kom cruisende i sin fiine originale 520i og parkerte hos meg kl 11 idag.

Deretter bar det østover i fin cruisefart.

Da vi kom til Sørlandsporten,svingte vi av nye E18 og kjørte videre langs den gamle.

Og jeg må si en ting,er fryktelig rart å kjøre sånne veier som dette som der var 1000vis av biler på veien og nå ikke noe i det hele tatt.

Ikke for å snakke om bygninger ,butikker og bensinstasjoner.Der der var yrende folkeliv,er nå lagt ned og forlatt.

Det første stoppestedet vi hadde var gode gamle Cinderella ved Fiane i Gjerstad.

Dette var et yndet stoppested for alle trailersjåfører og folk flest.

Her var det kafeteria,gatekjøkken og bensinstasjon.Men da den nye 2 feltsveien ble lagt om ble dette lagt ned og står igjen som en spøkelsesplass.

Cinderella veikro brant jo og plutselig ned...(Mystisk :D:D ).

Måtte jo ha noen bilder av denne plassen:

Litt retro fylling

n6joucbenon8epv3metl.jpg

0azv6l0xkj452qyn6bac.jpg

Som dere ser på bildene nedenfor ,har tiden tann slått til.

Denne plassen krydde det av mennesker til enhver tid men ser sånn ut nå.

Trist:

h9stzh253uki8689f8xf.jpg

q5p61cracmxsd71awqxw.jpg

Bensinpumpe som var typisk 90 tallet:

ffouf2qcwaqiw950int4.jpg

Ugress spøkelset slår til:

gzv6siotnbo6uokwvbmz.jpg

etter å ha studert litt og pratet her tok vi turen videre mot Sannidal.

Vi fortsatte langs den gamle e18 bort igjennom Gjerstad til vi ankom Sannidal.

Og det var virkelig gamma gammal vei gitt.Hoppet og spratt godt det siste stukket men,,

Da vi hadde kom til Sannidal,kjørte vi videre til Kragerø.Der tok vi en runde i sentrum før vi kjørte ned langs et Bryggeanlegg lang sjøkanten for å trekke frisk luft.

Og jeg må si en ting,Herregud å fint der var i Kragrø,knipset litt her også:

Fredrik 90 i fin positur:

5lviqpq1eonwj5d4nsp3.jpg

tjbx5okyr89hma5634bs.jpg

3t3ekc2at3fbd098c4ei.jpg

Fikk og spottet et par fine biler i kragerø bla annet en e38 750,en ny 550 og en sykt fin Granada,ja dere leste riktig.

Den bilen som vi tenkte skulle ta noen bilder av ,var jo den e38.Men parkering og plassen som den stod gjorde at vi stod over..(Skummel plass med biler med østblokkskilt) :) .

Så bar det sørover igjen mot hjemlige trakter.

Når var det mat som stod for tur.

En stopp på Brokelandsheia gjorde underverker på sulten

Da vi hadde fått i oss pølser og hamburger,tok vi turen over Vegårshei og Åmli.

Litt bilder fra rasten

Min og etterfølger i skjønn forening:

skmzvs8013pzvim0qix7.jpg

ba93v84vxn10eujxfcju.jpg

Så tok vi turen oppover i landet der vi fikk pisket bilen litt,fikk vist Fredrik noen skatter.

Når vi var i Åmli tok vi turen over Dølemo og Svenes og etterhvert var vi hjemme.

Etter 29 mil og med meget blandet kjøring viser bil 0,95.

Dette er ikke dårlig på en 20års gammel bil med stor motor og en km på 237000.

Her var det kø,landevei,humpevei,byvei og banking av m30.

Alt i alt en kjempetur med en kjempekar .

Så dette skal vi gjenta.

Annbefaller alle og ta en tur sånn. er gøy.

Skulle tatt masse mer bilder,men tiden gikk fort når du har det hyggelig.

Tilslutt tok vi noen bilder av bilene våres som kommer etterpå.

Det å kjøre på gamle veier å drømme seg litt vekk hvordan ting var ,er en god opplevelse for kroppen.Jeg tror bilen og likte det.

Jeg brukte ordet skatt litt lengere oppe i teksten.Det er en ting jeg skal dele med dere senere ihøst.

Må bare få fakta om tingenes tilstand først og det er en lang vei å gå,selv om den egentlig er kort. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...