Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Ja men det høres supert ut, kommer absolutt til å ta seg bedre ut med to stusser :) Vegar gjemmer seg inne på delelageret han ser du, du må som meg vite veien :P

Du må komme hjemmom til meg, du skal få noe Quck Detailer av meg :)

Det vil jeg gjerne Fredrik,hadde vært supert.

Ja må nok til med to stusser,vi snakker her ikke om noe overkill men noe moderat og enkelt noe.

Ps,hvordan få frem smiletegn på et nettbrett,vet du det Fredrik ?Smiletegn smiletegn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg gjerne Fredrik,hadde vært supert.

Ja må nok til med to stusser,vi snakker her ikke om noe overkill men noe moderat og enkelt noe.

Ps,hvordan få frem smiletegn på et nettbrett,vet du det Fredrik ?Smiletegn smiletegn

Ja men det skal være moderat og enkelt, sånne svære stusser blir for rånere og står på enhver 520 på Esso ;) Jeg strevde fælt med å få det til men er bare så lage smilyene med tegn så kommer den opp som smily når du poster. Tror ikke man har noen særlig skrive alternativer på nettbrett, sitter selv her med IPad og skjønner ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja etter å ha hatt bilen en god stund,tenkte jeg det var på tide å ta opp jakten på radiosignaler i bilen.

Det vil si ,jeg har hatt radiosignaler men veeeldig dårlig.Så idag var dagen omme for å drive med sånt noe.

Jeg har forsket litt på dette både på nett og i det praktiske.Så etter litt leting på nettet,fant jeg utav at der er en form for antenne forsterker på c stolpen ved førersiden.Denne gir utrolig nok og signaler til bakrutevarmeren noe som ikke virket på min.

Etter å ha demontert baksete og fjernet dekselet bak på c stolpen kom jeg frem til antenneforsterkeren.

Men etter en titt her, så ser det jo greit ut...Tenke tenke..Når jeg tok ut stereoen,så jegen hvit ledning ligge for seg selv i alt kabelrotet.Denne lignet jo veldig på den som er koplet bak ved antenneforsterkeren.

Hadde en kamerat som er litt elektrikker kyndig å han målte alt av kabler bak ved antenna,og der var lite strøm gitt.

Så til underet,jeg satt strøm fra spilleren på den hvite ledningen og vips har jeg Fm signaler som er klare som dagen og sist men ikke minst da jeg trykker inn bakrutevarmeren,hører jeg fra releet:"klikk".

Yess,det virker både radio og vindusvarmer.Nå ble jeg glad gitt.Er rart det med Spotify,mp3,cd og alt det der,men radio er kjekt det og.

Så til dere med dårlige radiosignaler og kanskje ikke har bakruteoppvarmer som virker,sjekk at ledninger fra antenne forsterkeren er inntakt og faktisk er montert der de skal.

Er visst veldig vanlig for de som ikke har originalspiller i e34 at signaler på radio er dårlig pga klipp og lim med ledninger og viktige ledninger vlir glemt.

Så idag er jeg fornøyd.

Tok litt bilder av prosessen her:

post-58602-0-45781300-1380384601_thumb.j

Ute med spiller og diverse kabler.

post-58602-0-67341200-1380384691_thumb.j

Baksete ute for å gå over diverse sikringer og rele.

post-58602-0-66920900-1380384749_thumb.j

Selve antenneforsterkeren med ledninger.

post-58602-0-17881500-1380384794_thumb.j

Så tilslutt synderen,denne er koplet på den blå ledningen som kommer ut av spilleren som er til el antenne.

Alltid gøy å få sånt noe iorden.

post-58602-0-70658900-1380384863_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott du fikk orden på dette, radio er greit å ha og ikke minst varmetråder nå som det kan være dugg om morgene :) Er dette som er så genialt med E34, skal ikke så mye til for at ting ordner seg.

Ja jeg ble glad Fredrik,men fy søren for kabler her ligger i disse bilene.Alt dette er jo til ekstrautstyr og lignende.Vi fant frem måleutstyr og målte de kablene rundt forbi som lå klare til annet utsyr,alt var strøm på.Så egentlig så kan en jo bare begynne å lete etter ting som el.nakkestøtter bak og el rullgardin.Alt lå jo klart.he he.Bakdelen er jo når dette begynner å bli overledning i altså dette som ligger der fra før av.Fant dessuten alle kablene som har vært til mobiltelefon.Hadde jo vært gøy å satt inn en tidsriktig en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig mye kabler, faktisk mer enn bilen trenger. Når jeg byttet interiør i min så lå kablingen klart under teppet så var bare å plugge den rett i, for å få varmeseter :)

 

Bra du står på, ikke alle som hadde tatt på seg jobben her.

 

Hva slags antenne har du? Jeg vurderer å fjerne min "gammeldagse" og sveise igjen hullet, da jeg ikke har hørt på radio i et minutt engang i mitt eie av bilen, selv om signalet er 100% :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig mye kabler, faktisk mer enn bilen trenger. Når jeg byttet interiør i min så lå kablingen klart under teppet så var bare å plugge den rett i, for å få varmeseter :)

 

Bra du står på, ikke alle som hadde tatt på seg jobben her.

 

Hva slags antenne har du? Jeg vurderer å fjerne min "gammeldagse" og sveise igjen hullet, da jeg ikke har hørt på radio i et minutt engang i mitt eie av bilen, selv om signalet er 100% :P

He he,jo jeg må jo få denne gamle traveren oppe å gå vettu Takza..

Jeg bruker original antenna den som jeg referte til litt lengre oppe med bilder.Når du gidder,ta av c stolpe dekselet følg antenneledningen frem til spiller.Se også til at den hvite ledningen som er fra antenna er inntakt frem til spilleren.

Dette gjorde at jeg kan spille p3 uten at det høres ut som et sagbruk fra høytalerene.Godt med andre ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg vet så kom aldri E34 med antenne på baksjermen originalt, dette var første BMW med skjult radio antenne og BMW var blandt de første til å komme med dette. Modeller med mobiltelefon hadde en mindre antenne på midten i overkant av bakruta :)

I og med at det er kommet rust rundt antenna så vil jeg tro denne er ettermontert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD11&mospid=47382&btnr=65_0247&hg=65&fg=30

E34 kom med antenne, ikke til radio, men til telefon, tydeligvis :)

Det må i såfall være ett originalt ettermonterings kit, i følge BMW leksikonet mitt kom kun Touringen med antenne på bakskjermen fra fabrikk. Dette pga dårlige plass forhold i øvre del av bakruta på denne. Ikke første gangen en EKT har fortalt usannheter ;) Dette har jeg brukt utallige timer til å forske ut da jeg har hatt ett ønske om å ettermontere original telefon i min, det du viser til er forøvrig helt identisk til telefon antenna brukt på E32. Denne kom riktignok fra fabrikk med antenne på bakskjermen :)

Er en grunn til at vi ikke ser flere E34er med antenne på bakskjermen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også antenne på min, men den skal beholles, og om den går i stykker kjøper jeg en ny :Dsent from my microwave using tapatalk

Det holder jeg med i.

I og med dette er originalt på din så hadde jeg og gjort det.

Jeg har og en antenne ekstra på vinduet bak,den er til mob.men den er så liten at den skal få bli.

Blir den irritasjonsmoment ja da er det jo bare å røske den vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder jeg med i.

I og med dette er originalt på din så hadde jeg og gjort det.

Jeg har og en antenne ekstra på vinduet bak,den er til mob.men den er så liten at den skal få bli.

Blir den irritasjonsmoment ja da er det jo bare å røske den vekk.

Bilen blir jo litt uoriginal med styling, felger osv så noe må jo beholdes :)

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...