Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Det du skriver der ,tror jeg på uten tvil.

Ja du er heldig som har en ny Bmw Fredrik uten tvil  men jeg tror du har gleden av å ratte e34 og .Synes det er sykt sporty å reise på tur ned f eks til Tyskland når du har nyere bil stående:).

Ja det er artig å ha det jeg iallflall mener er to av de beste 5-seriene til BMW :) E34 kjøres selvsagt på langturer den også ja, jeg er opptatt av at den skal brukes i det daglige som hvilken som helst annen bil. Og tross sine snart 21 år på veien så fyller den de daglige oppgavene like godt som F10en, dog på sin egen måte. Det er helt utrolig å mye bil for pengene en eldre og velholdt E34 er, bruksnytten er enorm i forhold til hva bilen koster. Og best av alt, bruker man hode og tar vare på bilen, bytter olje og slitedeler når det trengs så varer den evig :)

Jeg har sagt det før og sier det igjen, er du snill mot en E34 er den snill mot deg. Behandler man den dårlig så biter den deg i ræva en vakker dag, ta vare på E34en din og du har en venn for livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med der ikke er noe spesielt på bilen som må gjøre ,gav jeg den en enkel men nødvendig vask.

Høstens regn og drit setter sine spor.

Det ble en enkel vask med bøtte og vaskehanske hverken mer eller mindre.

For en stund siden ,tok jeg en tre stegs inni dører med lakkrens,ploering og voks.Fikk fjernet gammelt drit inni dører og falser.

Det lønte seg for idag tok jeg og åpnet alle dører og stilte hageslange på en mild dusj.

Var bare å,dpyle støv og smuss av.

 

Tok noen bilder av bilen underveis:

 

Tørking av bil:

 

 

post-58602-0-82235100-1415536041_thumb.j

 

post-58602-0-82839700-1415536081_thumb.j

 

Så til slutt litt forskjellig:

 

 

post-58602-0-06098200-1415536139_thumb.j

 

post-58602-0-65695000-1415536168_thumb.j

 

post-58602-0-84403400-1415536202_thumb.j

 

post-58602-0-09630400-1415536244_thumb.j

 

Imorgen skal jeg bytte den siste bærearmen og tirsdag blir det ettergodkjenning av bil.

Da er den godkjent i to nye år forhåpentlig vis.:).

 

Skal og bytte litt kjølevæske og snart må vinterdekk også på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du sier du skal bytte kjølevæske. Hører så mange fortelle om problemer med luft i anlegget og problemet med å få luftet. Har du noen lure triks du bruker Jan? Jeg må tappe ut og helle på sterkere blanding på 535'n min siden den ifølge NAF bare holder -10 grader.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der er delte meninger om det med lufting og Bmw og da spesielt m30 motorene.Og ja jeg slet virkelig første gangen men det gikk.

Min holder 25 grader og skal kun ta av slangen til ekspansjonstanken.

Dvs ,jeg tapper ekspansjonstankenvog heller til den blir full eller opp til merket om du vil.:).

Dette gjør jeg hver høst og slipper lufting .I og med frostvæsken jeg har er ren og fin slipper jeg og tømme hele systemet for vann ,bare vedlikeholder

det jeg har .

Men hvis du skal bytte alt så skal jeg forklare hvordan jeg gjorde det.

Noen sier parkere i oppoverbakke os osv men det fungerte ikke for meg.Som sagt jeg tar det på pm evntuelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der er delte meninger om det med lufting og Bmw og da spesielt m30 motorene.Og ja jeg slet virkelig første gangen men det gikk.

Min holder 25 grader og skal kun ta av slangen til ekspansjonstanken.

Dvs ,jeg tapper ekspansjonstankenvog heller til den blir full eller opp til merket om du vil.:).

Dette gjør jeg hver høst og slipper lufting .I og med frostvæsken jeg har er ren og fin slipper jeg og tømme hele systemet for vann ,bare vedlikeholder

det jeg har .

Men hvis du skal bytte alt så skal jeg forklare hvordan jeg gjorde det.

Noen sier parkere i oppoverbakke os osv men det fungerte ikke for meg.Som sagt jeg tar det på pm evntuelt:)

Takk for svar Jan [emoji106] Jeg gjør først et forsøk på å gjøre dette med å tømme ekspansjonstanken og tar det derfra [emoji2] Men finnes det enkle verktøy som måler hvor mange grader væsken holder ? Jeg var nede på NAF her om dagen og han som målte brukte en sånn snodig sak hvor han la noen dråper på noe som for meg liknet på en Mini-Overhead framviser [emoji23] He he he [emoji23] Det virket litt for avansert for meg så jeg lurer bare på om det finnes noe som til og med JEG kan bruke, ja siden jeg ikke får kjørt ned siden bilen nå står i opplag [emoji6]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like sikkert som amen i kirka ,er det e34 skruing igjen:).

Igår kveld var det skruing igjen.

Fikk tak i siste bærearm og byttet den.

(Tok ikke noe bilder da jeg har bilder av jobben litt lengere oppe i tråden.).

Men ny bærekule/arm ble montert:

post-58602-0-72789900-1415741938_thumb.j

Og med disse byttet:

post-58602-0-32718600-1415742017_thumb.j

Har jeg ferdigstilt bilen til Eugodkjenning.

Og idag var det opp å vise bil for ettergodkjenning og fikk igjen lappen som viste at den var klar for to nye år på veien:

post-58602-0-86791100-1415742175_thumb.j

Det var deilig å få gjort.

Og må si det igjen,den jobben som er gjort i forstilling med nye dempere,stabstag,bærearmer og snekke ,har ført tl at bilen er fryktelig god å kjøre nå.

Men,ja der er alltid et men ..

Med et smil om munnen når jeg kjører nedover fra verksted,synes jeg bilen dro til siden.

Sikkert asfalten tenkte jeg.;)

Dette ble igrunn verre og når jeg kom hjem så hadde jeg selvfølgelig fått noe jækelskap i dekket foran som at der ikke var luft igjen

Og joda naboen hadde elektriker besøk idag morges og hadde sikkert tømt lommene :) :).

Denne stod i dekket:

post-58602-0-76204000-1415742753_thumb.j

Av med hjul og rett bort til Vianor i Grimstad.Dette ble fikset raskt og proffesjonelt.

Var livredd jeg måtte hatt nytt dekk nå.

Jeg og eldste datteren min var rastløse så vi tok oss en kjøretur for å feire eugodkjenning idag.

I og med jeg byttet olje akkurat ,var det like greit å få resettet Serviceindikator.

Reiste opp til Bavaria og fikk resettet alt og nå lyser det grønt:

post-58602-0-03959900-1415743120_thumb.j

Sånt liker jeg å ha iorden.

Så oppdaget jeg igår noe som jeg er meget spent på.

Alle e34 eiere har jo dette dreneringshullet i gulvet på førersiden eller hullet som fører til alt vondt..:(.

Igår oppdaget jeg at proppen hadde reist sin vei og kjente direkte opp i skumgummien i gulvet og den var søkkvåt.

Heldighvis plukket jeg rundt hullet der proppen skal være og drr var friskt stål

Så en av dagene skal stol og teppe ut for å få dette hullet tett samt tørking av støydempingsmatte.

Jeg velger å håper at de helt store rustskadene ikke har kommet da dette akkurat har skjedd.

Siden min mor bor rett ved siden av Betania ,lurte jeg på om ikke hun kunne gi beskjed til alle bedehusgåerene om at de måtte be for e34en at der ikke var rust i gulvet.

Så nå gjenstår det å se om jeg får bønnesvar...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, du har fått en Letti klammer i dekket. Slikt er sykt irriterende, men godt at det ordna seg ganske raskt og greit :)

Den proppen i gulvet ja, tror faktisk ikke jeg tør å kikke under der på min egen bil. Det man ikke vet har man ikke vondt av, men det er iallfall godt og tørt inni bilen så jeg er optimist. Det beste er vel egentelig å bare få sveisa igjen hele hullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan fikser man den oljeindikatoren selv? lyser den hele tiden? 

 

Er ikke så religiøs selv, men når den proppa har ramla ut er det som oftest noe rust! Innerkanaler har en tendens å ruste hvis folk slurver med å sette jekken på rett plass

Oljeindikatoren reiste jeg opp til Bmw og fikset.Du kan visst resette den selv med noen ledninger i den store kontakten i motorrommet men så lenge Bmw gjør det for meg gidder jeg ikke.

Nei hverken jeg eller min mor er relgiøse :) men halve nabolaget og mer til er det så håper på litt hjelp.;)

Den proppen har først forsvunnet nå i drn senere tid så satset på friskt stål.Uansett alt skal ut,fikses,slipes,males og tynnflytende tektyl overalt i gulvet.Ny gummipropp skal på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, du har fått en Letti klammer i dekket. Slikt er sykt irriterende, men godt at det ordna seg ganske raskt og greit :)

Den proppen i gulvet ja, tror faktisk ikke jeg tør å kikke under der på min egen bil. Det man ikke vet har man ikke vondt av, men det er iallfall godt og tørt inni bilen så jeg er optimist. Det beste er vel egentelig å bare få sveisa igjen hele hullet

He he ja,naboen min (nordlenning pusser opp) ,så synderen er der..:)

Min er og tørr inntil videre men jeg hater å tenke på hva som kan skje så jeg skal fikse det nå neste uke.Og det hullet skulle vært sveist men jeg kan ikke sveise så jeg får ta og fikse det så godt jeg kan .Er der noen overaskelser der ,ja da må det sveises men tror jeg går klar.

Jeg ble imponert over sevice på Vianor.

Kjøpte dekkene der i vår og de fikset dette gratis.Tok av dekket,slipte hullet,på med ny tetning og avbalansering.Hva koster dette?

God tur videre var svaret.Sånn liker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gummipropp? er jo en stålpropp som er limt fast med karosserilim eller noe.

Stemmer,men jeg skal ha i gummipropp.

Har noen propper som passer akkurat nedi hullet liggende.

Er fra noen andre biler jeg har hatt tidligere så det skal bli tett.

Passer igrunn greit med litt "gulvservice "innvendig pga jeg vil rydde litt i kabler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...