Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Det var en flott E28 du hadde, synd den ikke finnes lengere :( Du skulle hørt på din far, tenk å ha en flott E28 i tillegg til E34en :D Prøver å vri hjernen og se om jeg kan huske å ha sett bilen men jeg var nok litt for liten den gang, var jo bare 12 år når du solgte den så jeg er jo bare en drittunge i forhold til dere voksene :wink:

Har selv alltid hatt et spesielt forhold til E28, dette var faktisk den første bilen jeg kjørte helt på egenhånd. Min tante hadde en 1985 525IA som min far lånte regelmessig da den hadde hengerfeste, så en dag da jeg var 10 år så kjørte han ut på parkeringsplassen til EB på Tangen her på Hisøya. Han hoppet ut av bilen og la to puter han fant baki og la i fører sete og jeg hoppa på plass, var så vidt jeg så over det store rattet. DET husker jeg var rått, jeg kjørte bil helt alene (ja pappa satt i passasjersetet men jeg styrte og gassa)

Dette er en av veldig mange gode barndomsminner i forbindelse med bil og BMW som har hjulpet å forme meg til den BMW entusiasten jeg har blitt.

Ja,hater å skryte av mine egne ting,men den var virkelig fin,lite bulker og riper,og usedvanlig fin og tatt vare på av forrige eier.Og jeg gjorde jo mitt for å holde den sånn.Ja jeg angrer og angrer og angrer....men hvem vet kanskje jeg kunne være heldig å komme over en igjen..Nei uansett skal jeg bruke penger på noe annet prosjekt nå,hadde det blitt e21,e30 eller helst e24,men da snakker vi jo om mange penger ihvertfall 635,Og det passer ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har mitt etterlengtede tre eiket ratt ankommet.Dette ble kjøpt av en hyggelig kar her på forumet.

Dette er et ratt som er tilleggsutstyr ifølge Bmw tilbehørskatalog ifra 1996.

Jeg var rimelig nervøs da jeg monterte det ja,da jeg hater å skru på ting som kan smelle.(Airbag).

På originalrattet var der to ledninger som ble skjøtet på en Orange kopling ved rattstammen.Dette var ikke på det rattet som jeg kjøpte.men snakket med selger av ratt at det bare var å sette på plass pga der var sleperinger eller hva det var bak rattet jeg kjøpte,sånn at tute og airbag ville virke.

Da jeg skulle montere det nye rattet,tok jeg på meg hjelm og satt meg på passasjersete når jeg vred om nøkkel :) .Sikker på jeg så lur ut der jeg satt med hjelm og greier.Menne...alt var jo bra,lamper til airbag slukket og tute virket :) .

Nydelig å kjøre med et bedre og mindre ratt en det store Volvo rattet som var der.

Bilder kommer ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle montere det nye rattet,tok jeg på meg hjelm og satt meg på passasjersete når jeg vred om nøkkel :) .Sikker på jeg så lur ut der jeg satt med hjelm og greier

Hahaha :lol: Det kan jeg nesten se for meg.. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge! Jeg monterte akkurat et treratt på jaguaren. Ikke fullt så stress akkurat. Var mer redd for at det skulle løsne i fart!

Ja det var nok litt av et syn,hadde en kompis med,han skrattlo når jeg holdt på med nøkkel og hjelm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle montere det nye rattet,tok jeg på meg hjelm og satt meg på passasjersete når jeg vred om nøkkel :) .Sikker på jeg så lur ut der jeg satt med hjelm og greier

Hahaha :lol: Det kan jeg nesten se for meg.. :applause:

Ja var litt av et opplegg ,men bra ble det og verdt smerten/nevrosen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bildet av det nye rattet.

Fikk vasket og shinet det opp med litt Autoglym produkter,så nå er det fint.

Montert i bil:

6tffhapigj8q01daytzv.jpg

Gammelt bussratt:

41447q1q8g3a8ogtnf78.jpg

Ellers ikke noe spesiellt som skjer.

Var oppe og nullstilte oljeserviceindikatoren på Bmw forrige fredag.

Ellers går det meste av tiden nå på innkjøp av poleringsprodukter.Jeg har avsatt en helg som kun skal gå til skikkelig "detailing" av bilen.

Dette kommer jeg tilbake til senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg her i verden som foretrekker bussrattet på e34 ? :o

He he si det,Jeg liker mye bedre rattet jeg satt i både utseendemessig og til holde i.

Men hadde jeg hatt en feit og svær 7 serie,ja da hadde jeg nok kanskje ikke byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jo bra, ser vesentlig bedre ut en det standard originale airbag rattet :) Er ganske vanlig i E31 850i dette rattet du har satt i nå, BMW var flinke til så krympe airbag enheten slik at rattet kunne se fint ut. Noe de fleste bilprodusenten ikke fikk like bra til på tidlig 90 tall :wink:

Dette er vel like stort som mitt vil jeg tro, føles svært nok det synes jeg. Men så er jeg vant til det lille M-sport rattet i E90en, E34 skal ha litt ratt å ratte med synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jo bra, ser vesentlig bedre ut en det standard originale airbag rattet :) Er ganske vanlig i E31 850i dette rattet du har satt i nå, BMW var flinke til så krympe airbag enheten slik at rattet kunne se fint ut. Noe de fleste bilprodusenten ikke fikk like bra til på tidlig 90 tall :wink:

Dette er vel like stort som mitt vil jeg tro, føles svært nok det synes jeg. Men så er jeg vant til det lille M-sport rattet i E90en, E34 skal ha litt ratt å ratte med synes jeg :)

Ja det rattet du har i din e34 er likt i omkrets tror jeg,ja det du har i e90 en er jo rene Momo rattet i forhold til e34 rattet :D .Rattet som jeg satt i min er et ratt som ble mye brukt i 850 men som ble levert som et tilbehør til alt av Bmw's biler ifølge katalogen jeg har fra 1995.

Fryktelig moro med sånn ekstra stasj.Tenkte jeg skulle få tak i litt mere innvendig tilbehør som myntholder til dørlommen og cd holder til å ha mellom setene..men å få tak til sandbeige interiør,ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det rattet du har i din e34 er likt i omkrets tror jeg,ja det du har i e90 en er jo rene Momo rattet i forhold til e34 rattet :D .Rattet som jeg satt i min er et ratt som ble mye brukt i 850 men som ble levert som et tilbehør til alt av Bmw's biler ifølge katalogen jeg har fra 1995.

Fryktelig moro med sånn ekstra stasj.Tenkte jeg skulle få tak i litt mere innvendig tilbehør som myntholder til dørlommen og cd holder til å ha mellom setene..men å få tak til sandbeige interiør,ikke lett.

Hehe, ja rattene skal være små og tjukke i dag. Men for all del, rattet passer til biltypen og dens kjøreegenskaper :) Husker det første jeg tenke når jeg satte meg bak rattet på 520en "å i helsikken for ett stort ratt" :lol: Husker også en kompis hadde en 1990 E34 520I med det gamle preface "gummi" rattet uten airbag, det var buss ratt det :P

Er moro med slike små innvendige original oppdateringer, men det er jo så vanskelig å finne ting...Kan jo være heldig å finne noe hos høggern da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja høgger eller Ebay.

Du vet var mange som bestilte sånne småting ekstra til bilene sine,så jeg skal holde utkikk.Var på et huggeri i Vestfold,der var en e34 med kjøleboks mellom setene..men da denne skrotnissen skjønte jeg var int.,skrudde han prisen opp til 2500..j.... Kødd tenkte jeg og reiste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja siden denne bilen blir brukt til det meste,tenkte jeg at jeg kanskje burde få meg et henger feste.Jeg har en combi camp ,kone og to unger som liker å sitte bmw en.

Så hvis noen har et avtagbart hengerfeste og en støtfanger som er hel,ja da er jeg int i det.

Drømmesituasjon er jo hvis fangeren er Islandgrønn met.

Ellers er det vel ikke den helt store tingen som skjer,daglig kjøring hit og dit.(Sånn det skal være).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til uken blir det den o"store hullroms konverserings jobben tenker jeg.

Har vært og handlet div tektyl både tynnflytende og litt tykkere til å ha inne i hjulhus.Har og kjøpt 5 l avfetting som skal brukes til å fjerne inngrodd møkk både i hjulhus og under bil.Gleder meg til å ta fatt på den jobben.Er så godt etterpå å vite at den har fått litt viktig karrosseri pleie.

Da skal det bli maaassse bilder også tenker jeg.

Ellers skjer der fint lite nå,blir brukt hver dag hele tiden,so eg er NØGD!!! :)

Det eneste som jeg har bitt meg merke i nå i den senere tid,er at jeg har fått en ulyd når jeg trør inn clutch.Men når den er ute,er der ingen lyd.Hva er årsaken til dette?Må forresten tilføye at clutch i seg selv fungerer utmerket,så litt hjelp på dette om hva dette er,hadde vært ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...