Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Er nok alltid noe rust å ta på disse bilene, har jo litt småtterier på min også. Men som du sier, det er en bruksbil som er i daglig drift :)

Men få andre bilmodeller på samme alder holder like høy kvalitet som E34, er først nå det kommer tydelig frem hvor bra disse bilene er bygget :)

Ja ,helt enig,vil tro at dette er biler som er bygget skikkeligselv om tidens tann desverre ikke unngåes på disse heller..

Men var ute nå og inspiserte litt mer og jeg tror jeg kan redde det som er bare med puss/sandblåsing.Det som var morkent ,var rett og slett gammel tektyl og rustflak som jeg skrapte vekk.Så det jeg gjør nå er å få det rent,banke kanalen/falser rett etter at forrige eiere ikke har skjønt at skal enn bruke garasjejekk,så må en finne egnet plasser til dette på bilen,ikke bare sette jekken hvor som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev så pent før idag om litt morkne kanaler som jeg skulle behandle....FEIL!!!

Da jeg var ferdig med skrujernet ,fikk jeg inn en knyttneve i bakkant av jekkfeste på venstre side bak.Helsikke altså...

Kommer til å bytte bare det bakerste stykket av kanal,da resten er helt.Fikk en som ikke er redd for å banke/slå på det som så helt ut,han mente at det holdt å bytte det som er gåent.

Så nå skjønner jeg hva folk mener om drenering til takluke og e34.Den skal flyttes til en annen plass en rett nedi kanalen .

Det som jeg synest er rart,er at ifjor når jeg kjøpte bilen så gikk jeg løs på den siden med hammer og stålet ga ikke etter.Der var heller ikke sparkel å finne på kanalen.

Men nå skal det gjøres skikkelig.Ny kanal blir bestilt imorgen og arbeidet starter så fort garasjen til kompisen min er ledig.For å si det sånn,dritkjedelig arbeid,men nå skal det gjøres skikkelig med hullkonservering og alt det som tilhører.

Så tråden skal bli oppdatert så fort der skjer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en liten update.

selv om jeg har reist på ferie til Bø i telemark,så må jeg jo tenke litt på fremdriften på 535"en og.

Ny kanal er bestilt og kommer til uken.Skal bare bli deilig å begynne på dette.

Så når jeg kommer hjem,skal jeg kjøpe noe epoxy grunning og litt andre ting sånn at jeg får behandlet det som jeg vil ha det.

Hadde en liten morsom opplevelse her på campen igår morges.

Nettforbindelsen slo seg vrang,gikk da bort til resepsjonen og traff en meget hyggelig herremann.

Han kom bort og tittet på dataen min for å se at alt var ok.Plutselig sier han:"Du driv med skikkeleg bil du au?"(Hadde 535i"en som bakgrunnsbilde.).Ja svarte jeg.Så viste det seg at han er aktiv medlem på forumet og holdt på med en e36 coupe.

Det er jo det som det som er morro med denne klubben.En treffer stadig nye folk som bare er drithyggelige å snakke med.

"Og jeg som trodde vi skulle ha EN Bmw fri uke"Sier eldste datteren min.

Tror nok ikke det skjer nei at der blir noe Bmw fri uke.Kanskje et kvarter :) ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig... ;)

Ja det er herlig.

Jeg har vært aktiv medlem i Opel klubben i maaaange år og jeg må si jeg merker at på Bmw så er folk mye mer hyggelig mot hverandre og behjelpelige.Ikke noe konkuranse om ditt og datt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må følge med her! Liker at du ordner opp din E34, jeg er bare 21 år og har likevel sett maaange E34 blitt kresja, skrota og rett og slett brukt opp i min tid med bil så disse bilene blir vel høy kurs på i fin stand om få år!

Ja original og hele biler vekker oppsikt, og kommer helt klart til å hode seg i pris frem over. Jeg har dessverre vært med på å prøve å kjøre i hjel to E34 selv en gang, det var når vi var 18 år og idioter i hodet :roll: Men når dette er sagt så var dette biler hvor den ene hadde blitt påkjørt bakfra og kondemnert og den andre fikk dødsdommen på EU kontroll pga rust, uansett hva vi prøvde så fikk vi ikke tatt knekken på motor og drivverk. Den smelte bilen endte med at demperne bak knakk og den andre vrengte dekket av felgen :lol: Sistnevnte gikk og går kanskje ennå som gårds/jordebil langt inne i Froland, nekta å dø den bilen der :wink:

Dette har alltid gjort at jeg har stolt på E34 som en solid bil som tåler juling. Men det gjorde jo litt vondt å herje med slike biler selv om de ikke så ut fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten morsom opplevelse her på campen igår morges.

Nettforbindelsen slo seg vrang,gikk da bort til resepsjonen og traff en meget hyggelig herremann.

Han kom bort og tittet på dataen min for å se at alt var ok.Plutselig sier han:"Du driv med skikkeleg bil du au?"(Hadde 535i"en som bakgrunnsbilde.).Ja svarte jeg.Så viste det seg at han er aktiv medlem på forumet og holdt på med en e36 coupe.

Det er jo det som det som er morro med denne klubben.En treffer stadig nye folk som bare er drithyggelige å snakke med.

"Og jeg som trodde vi skulle ha EN Bmw fri uke"Sier eldste datteren min.

Tror nok ikke det skjer nei at der blir noe Bmw fri uke.Kanskje et kvarter :) ..

Er forresten en Touring, hehe. :)

Pen bil du har, tviler ikke på att det blir litt mere BMW snakk på Bø Camping i sommer? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten morsom opplevelse her på campen igår morges.

Nettforbindelsen slo seg vrang,gikk da bort til resepsjonen og traff en meget hyggelig herremann.

Han kom bort og tittet på dataen min for å se at alt var ok.Plutselig sier han:"Du driv med skikkeleg bil du au?"(Hadde 535i"en som bakgrunnsbilde.).Ja svarte jeg.Så viste det seg at han er aktiv medlem på forumet og holdt på med en e36 coupe.

Det er jo det som det som er morro med denne klubben.En treffer stadig nye folk som bare er drithyggelige å snakke med.

"Og jeg som trodde vi skulle ha EN Bmw fri uke"Sier eldste datteren min.

Tror nok ikke det skjer nei at der blir noe Bmw fri uke.Kanskje et kvarter :) ..

Er forresten en Touring, hehe. :)

Pen bil du har, tviler ikke på att det blir litt mere BMW snakk på Bø Camping i sommer? :lol:

Takker for noen knall dager på Bø,og campen blir jo ikke mindre interresant da folk som jobber der driver med Bmw. :) .

Nei vi kommer opp nå ganske snart,og da kan vi ta en lang Bmw prat vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må følge med her! Liker at du ordner opp din E34, jeg er bare 21 år og har likevel sett maaange E34 blitt kresja, skrota og rett og slett brukt opp i min tid med bil så disse bilene blir vel høy kurs på i fin stand om få år!

Hyggelig du følger med på tråden her.

Ja en e34 fortjener å bli passet på,og det forsøker jeg så godt det lar seg gjøre.

Storhetstiden for e34 var jo fra midten av 90 tallet.Tenk på alle de som ble importert her da,og hvor mange her gikk ?Og sikkert over halvparten er skrotet eller endt sine dager som delebiler.Litt skummelt å tenke på.

Jeg er ganske sikker på at dette er biler som kommer til å øke i verdi etterhvert.Så de som har sånne biler idag,må passe på de og se verdien i disse "jernhestene".

Synes e34 er noen skikkelige stasbiler jeg.518 som m5 :):) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten morsom opplevelse her på campen igår morges.

Nettforbindelsen slo seg vrang,gikk da bort til resepsjonen og traff en meget hyggelig herremann.

Han kom bort og tittet på dataen min for å se at alt var ok.Plutselig sier han:"Du driv med skikkeleg bil du au?"(Hadde 535i"en som bakgrunnsbilde.).Ja svarte jeg.Så viste det seg at han er aktiv medlem på forumet og holdt på med en e36 coupe.

Det er jo det som det som er morro med denne klubben.En treffer stadig nye folk som bare er drithyggelige å snakke med.

"Og jeg som trodde vi skulle ha EN Bmw fri uke"Sier eldste datteren min.

Tror nok ikke det skjer nei at der blir noe Bmw fri uke.Kanskje et kvarter :) ..

Er forresten en Touring, hehe. :)

Pen bil du har, tviler ikke på att det blir litt mere BMW snakk på Bø Camping i sommer? :lol:

Takker for noen knall dager på Bø,og campen blir jo ikke mindre interresant da folk som jobber der driver med Bmw. :) .

Nei vi kommer opp nå ganske snart,og da kan vi ta en lang Bmw prat vet du.

Hehe det er sant. :)

Det må vi, uten tvil. \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig... ;)

Ja det er herlig.

Jeg har vært aktiv medlem i Opel klubben i maaaange år og jeg må si jeg merker at på Bmw så er folk mye mer hyggelig mot hverandre og behjelpelige.Ikke noe konkuranse om ditt og datt.

Både sant og usant det...

Jeg sitter med inntrykket av at det har noe med hvem du snakker med i BMW-miljøet. Jeg har jo fulgt dette BMW-miljøet i 20+ år nå, og mye har endret seg etterhvert som årene har gått. Litt gjengs for hva det har gått i, er at de gamle er eldst - hele tiden. De "gamle" oldtimer'ene har vært veldig firkantet originalpolizei, men merker at de er blitt litt rundere med årene. Youngtimer'ene (der jeg selv ser meg) har hatt en fot i hver leir, med gjerne litt mer åpent sinn - og en forsåvidt stabil mening om hva som er hot or not. Ungdommen i dag er meget lik ungdommen for 10 år siden, og gjerne 15 år siden også. For "15" år siden begynte katalogbilene å komme, med utgangspunkt i feite firma som Rieger osv... For 10 år siden hadde verden åpnet sine sluser fullstendig, og internett og Ebay var kommet for å bli i eksplosjonsfart. Etter passerte Millenium begynte selv ungdommen å skille lag.

2013: Oldtimers og Yougtimers er nok mye de samme sjelene som de alltid har vært. God takhøyde og rom for diskusjoner er det fortsatt - og føler at selv de mest firkantede er blitt avrundet - og trives med det.

Ungdommer er splittet i gjerne flere "grupper", flere enn jeg orker å skrive om egentlig. Men det er vel 2 hovedgrupper som er tyngst:

1) den som har vært de siste 10-15 år: Katalogbilene. Gjerne over snittet "dyre" biler, med allslags "styling" som er bolt-on for de som ikke er så veldig mekanisk begavet.

2) de som er kommet siste 10-året: Turbo og Stance... Hvis du har en klaring mellom bunnpanna og asfalten større enn tykkelsen på naboens penis, så er du ut.... Og hvis du ikke har turbo (med helst 500++ gamp) og store felger, så er du heller ikke helt "in"...

Men skitt au, alt i alt, så kommer de fleste overens - og har det morro i lag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 17 sider så legger jeg plutselig merke til at du bor på Fevik, da jeg så bildet av bilen din på Stall Nedenes, hehe.. Veldig pen bil!!

Takk for det,ja jeg bor på Fevik,hvor holder du til hen?

Ha du kjennskaper på Stall Nedenes du og? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...