Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mer deler upd.Hirschmann service.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Ja som Pedi skriver ,så er det litt og hente på stramming av snekke.Men jeg må presisere at dette var siste rest av stramming tror jeg.Godt jeg har en ekstra på lur.

Men det ble mye mye bedre.

Jeg skal vise deg Fredrik hvordan du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så har jeg vært en uke på ferie nå så ingenting nytt i 535 fronten.

Men jeg ble fraktet bort til flyplassen på Torp av en kamerat av svigerfar som har en E39 540i med det en kaller høy km stand...Den er gått 435000 km.

Bilen kjøpte han ny i 2000 og har hatt den siden da.

Denne mannen har jobbet som foretningsmann og pendlet store deler av landet/europa og kun brukt 540 som pendlerbil.

Bilen blir behandlet som det skulle være en av hans edlere deler og ser ut som den har gått 50000. :) .

Vi snakker her om lyst sportbeige interiør uten en skramme i skinnet,orientblau met lakk som blir vasket flere ganger i uken og polert like mange ganger i året .

Spurte om han hadde hatt store utgifter på den,men det han hadde byttet var bremser et par ganger,en dynamo,vannpumpe.Så har han jo selvsagt et komplett servicehefte.

Så igjen med en god service og litt passe på mentalitet i hue så tror jeg disse Bmw motorene kan gå laaangt uten store problemer.

Neste gang jeg skal bort til Sandefjord skal jeg knipse litt bilder av den.

Synes det er gøy med biler som har gått langt og isteden for disse bilene som er garasjepynt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med litt update her nå.

Har vært stille da jeg egentlig ikke ha styrt noe spesielt med bilen.

Men igår så ryddet jeg i boden og da fant jeg en konvolut og tenkte:"Hva er dette?".Jo der lå jo sannelig to flett nye emblemer som jeg bestilte fra Ebay i vinter.

Da var det bare og ta turen ut å få montert de på bilen.

Og resultatet ble jo mye bedre.

Noen bilder her:

Gammelt foran:

rjz0iv5omur9ez2vu0m6.jpg

Gammelt bak:

6ivvl6pj2xbkfqkolhss.jpg

Demontering av emblem:

kiayyzsh9zgqczj1fced.jpg

Her er nye:

ehvh20q8v5g1wfx7y5y6.jpg

Nye vs gamle

0411vp975zdjd8aqwxp2.jpg

Nytt montert:

0411vp975zdjd8aqwxp2.jpg

Så etter disse ble montert synes jeg den fortjente en vask og shine.

Etter litt vask var det ut på en kjøretur.

Tok litt bilder av dette og:

dc0ymmkmcwbrj95ohd1v.jpg

1n9akmhc7hj3sog5ik1y.jpg

Disse bildene her er tatt på den gamle e18 ved Temsevannet.

Så bare noen litt forskjellige:

sgy9j21uk9jn6kwn2xvh.jpg

exs8ae1hlnbvwuryqcfx.jpg

x9j58xfa3wmr0ygl6ele.jpg

qoia6uvyo6ul20mmj6j8.jpg

Så fikk jeg tatt en runde med Autosol på felga.Det hjalp godt.

Ellers skal jeg bytte litt slanger til servoen nå ganske snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i stad på vei til fysio"en og tittet litt på bilen.

Det dusker og regner litt her på Fevik idag å jeg må si en ting,

Meguiars produktene gjør jobben sin når det gjelder holdbarhet på voks og polering.

Jeg har ingen garasje.Bilen står ute i all slags vær og blir brukt i all slags vær.

Denne bilen ble fikk en kraftig lakkrens med tilhørende polering og voks fra Meguiars i slutten av april.

Og jeg må si det holder seg bra enda.

Noen bilder jeg tok.(Og nei her er ikke brukt noen speed detailer eller noe sånt)

Bilen blir vasket i ny og ne med vaskehanske og vanlig bilsåpe.

Pics:

Preller greit fra seg på panseret:

2vpfn3gbul4608z0vrkz.jpg

3xs121r6ahfpjr309llc.jpg

Litt random:

eb5lg89mrwozzushevh1.jpg

xab65z1lspbyh0r9ceit.jpg

9o3p1r3agbpcuk3ekh2u.jpg

q31l3lxyt5ugdeiom0gn.jpg

Har alltid synes det og shine og vaske har vært gøy.Safet bestandig med AG sine produkter men det er det slutt på.

Blir vel til å avansere til litt mere dyrere ting som blir bestilt fra nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er virkelig flott denne bilen, du har gjort den flott jobb så langt med å bringe den tilbake til gammel heder og ære :) Godt du redda denne fra rånerdøden, alt for mange flotte biler ender sine liv på den bedrøvlige måten :( Dumt du ikke rakk treffet, får satse neste gang det holdes.

Meguiars er knall gode produkter og voksene deres holder lenge og har bra effekt. Jeg selv begynte på Turtlewax og Autoglym men når man får litt interessen for det så merker man for at bilpleie produkter ikke bare er bilpleieprodukter uavhengig av hva som står på flaska. Neste steg nå Jan, det er Swisswax. Det er råe produkter det 8) Behold Meguiars til lakkrens og polering men Swisswax sin Blue Weis til BMW lakk er rå. Har denne på begge mine biler nå, Swisswax Lether Care kit kan også anbefales på det varmeste. Samme med Swisswax Autobahn voks som jeg har på felgene, blir så mye lettere å holde rent :) Særlig du som har flotte "kasterstjerne" felger :wink:

Det er ett flott syn å se voksen gjøre jobben sin, da vet du lakken har det godt og ikke tar til seg dritt. Tørk gjerne bilen med Meguars Last Touch eller Quick detaler, da har du ikke mye vann på bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er virkelig flott denne bilen, du har gjort den flott jobb så langt med å bringe den tilbake til gammel heder og ære :) Godt du redda denne fra rånerdøden, alt for mange flotte biler ender sine liv på den bedrøvlige måten :( Dumt du ikke rakk treffet, får satse neste gang det holdes.

Meguiars er knall gode produkter og voksene deres holder lenge og har bra effekt. Jeg selv begynte på Turtlewax og Autoglym men når man får litt interessen for det så merker man for at bilpleie produkter ikke bare er bilpleieprodukter uavhengig av hva som står på flaska. Neste steg nå Jan, det er Swisswax. Det er råe produkter det 8) Behold Meguiars til lakkrens og polering men Swisswax sin Blue Weis til BMW lakk er rå. Har denne på begge mine biler nå, Swisswax Lether Care kit kan også anbefales på det varmeste. Samme med Swisswax Autobahn voks som jeg har på felgene, blir så mye lettere å holde rent :) Særlig du som har flotte "kasterstjerne" felger :wink:

Det er ett flott syn å se voksen gjøre jobben sin, da vet du lakken har det godt og ikke tar til seg dritt. Tørk gjerne bilen med Meguars Last Touch eller Quick detaler, da har du ikke mye vann på bilen :P

Jo takker for det.

Ja er nok ikke sikkert bilen hadde fått det samme livet hvis en råner eller delebilbaias hadde fått den.

Ja neste når det gjelder voks og polering blir S.W sine produkter.

Kommer og til å kjøpe Dodo sine produkter etterhvert.

Jeg skal ta turen bort til deg å se på det du har av voks og polering en dag hvis det passer.Så kan du annbefalle litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker denne :)

Tillater meg til å vise deg "min første kjærlighet" i samme farge:

Den bilen ble polert minst 1 gang i uken, tiden før "lappen" var i lomma.

Glemmer den aldri

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Den var fin ja.

La merke til den var lakkert helt ned og det var fint.Noe jeg og vurderer sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis ikke så fan av E34 med din farge men din liker jeg veldig godt! Den er så lekker!

Tror jeg må begynne og polere litt mer jeg også, for min er relativt skitten i lakken. Har aldri giddet liksom, siden den desperat trenger lakkering uansett :P

Bestilte nye emblemer jeg også, så fort jeg så hvor bra det ble med dine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mer deler upd.Hirschmann service.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...