Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mer deler upd.Hirschmann service.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Idag satt jeg på terrassen og nøt det som var av sol og tenkte:"huff Jan nå får du snart sette igang med demperbytte på 5'ern din".Helt ærlig så er jeg litt lei av å skru.Men så tenkte jeg,Jo for søren,har jo noen komplette fjærbein stående bak huset.Fant frem disse og begynte å demontere.

Fikk av bremseskiver,noe av gamle stabstag og halvkutta lenkarmer.

Disse fjærbeina var overraskende fine for rust og bremseskjolda var som nye.

Største utfordringen var å få av sentermutteren til demperen.Den satt noe j....g.Men med rustløser,svær tang,div verktøy og en kamerat som er sterk så løsnet dette greit.

Planen for dette prosjektet er enkel.

Her skal det pusses ned og males opp igjen.montere nye dempere som jeg har liggende og topplager.

Jeg har alt liggende så da blir dette montert,er det bare å sette på alt komplett og bare ta vekk det gamle fjærbeina.

Legger ved noen bilder av dagens lille prosjekt:

1yiep1fz57nwj07033zi.jpg

fzfx8nyhkkcllyyqhvj2.jpg

Nye topplager må på ja..

505o58bw8gnuounnd41i.jpg

lsrgst8oae61wzyqvn6j.jpg

6y6oa86fjqqtf2a5eh4z.jpg

s022yzt1mgg108i5z128.jpg

Skivene måtte mishandles litt pga bolten rundet seg.

56lm4x4z4pm7z9mfwlkg.jpg

Dette skal males og shines,halv lenkarm skal bort.

xu4qhyga5oosv3p1i2bl.jpg

Som dere ser,så er de rimelig dårlige disse demperene her og.

Det verste er at de ser ikke særlige gamle ut men.

e1vh808zlg5hpyn10lh7.jpg

Nye muttere må nok på da de gamle fikk smake pisken.

Som dere ser så er flærbeinet helt,men trenger litt stell og div nye småting som topplager og div.

Bilder av lakkering od div skal selvfølgelig bli servert når jeg begynner på det. :D

Først skal de vaskes skikkelig før jeg begynner og pusse dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en effektiv morgen..

Fikk lagt fjørbeina i et kraftig avfetingsbad.

Lot avfettingen stå å virke en lang stund,gikk deretter løs med kost og grønnsåpevann.Spylte av så nå er de rene.Holder været seg ,så blir det puss og grunning idag.

Bilder selvfølgelig når jeg skal til. :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag fått ferdig fjærbeina mine og det var digg.

Etter å ha slipt ned med rondell på drill,fortsatte jeg med sandpapir.

Etter å ha gjort dette ,malte jeg på noe Wurth rustomvandler der det var fremdeles litt brunt.

Fortsatte med å grunne med noe Corro et eller annet over hele fjørbeinet.

Tok deretter å la på noe tekstyl på utsatte plasser som rundt bremseskjold og fjærskål.

Til slutt svart arkanol som en topping.

Legger ut litt bilder av prosessen:

sspdmi21hysjgs3i9ls0.jpg

Dette er hva jeg brukte

k1texicn99ht8qm3r3sy.jpg

Her i grunnings prosessen.

g8j363wybji7b998ydx2.jpg

zural78bfkwazz6cy2vh.jpg

Bodysjyts på topp og på bremseskjold.

memezkr5sy6fbtrl95i0.jpg

Så til slutt det ferdige resultatet:

v9jjjjwomk6qvefheqqt.jpg

r3d5btq5nu7aoq68do7w.jpg

5odt085jszqe12hyt3t9.jpg

56ebgb00ealo8paxrusm.jpg

Som sagt så er dette en bruksbil.Jeg kunne jo ha sandblåst og alt dette her.

Men jeg tror dette ble bra nok for en stund og vil holde.Ihvertfall bedre å montere på noe som er shinet opp en noe rustet drit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært med datteren min to dager på Nm i Islandshest mesterskap og hjulpet henne med sin hest,var det på tide og shine opp litt på mine 211 hester :) .

Tok frem bøtte og vaskehanske og tok en liten kveldsvask.

Var stortsett bare støv så ikke noe avfetting og lignende ble brukt.

Etter tørk, smøret jeg på litt plastfornyer for å frem glansen.

Ser jo at bilen verker etter en skikkelig lakkrens og polering.

Men har ikke fått fingen ut.

Uansett så tok jeg noen bilder av bilen nå som den var nyvasket.

Litt pics:

7v2rspkcglsxmq25kdaq.jpg

bdrsasp8agwvw1uj3qre.jpg

vt1h9xq26x8c7va2le1d.jpg

1my8ms18q0l2p6mcy5hj.jpg

Må jo ha et med litt lysoppsett og.

whf3v1zat1ojjv59k3jo.jpg

how0ne5b7hs9quk65mni.jpg

Nå klør jeg etter å få sveist litt kanaler.Blir så nydelig og bli ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så meget bra ut dette, er alltid godt å få vaska skikkelig og få shina opp bilen litt :) Når sant skal sies så koser jeg meg med bilvasken jeg, liker å stå å stelle og prike :P

Takker for det Fredrik.Ja jeg liker og vaske og styre litt.ihvertfall nå som lakken faktisk går ann å vaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bilder av vask gleder en "gammel" mann... ;)

Bilder er jo gøyere en bare tekst så må jo legge ut bilder selv av en kjedelig vask.

Men skulle ønske jeg hadde en 20tusen lapp liggende,da skulle den fått et strøk med ny lakk.Men akkurat nå ser det dårlig ut.Derfor blir det vask og polering for å holde den vedlike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag traff jeg to meget hyggelige personer som er brukere på Bimmers.

Det hele startet da jeg skulle kjøre kona mi på Euro pris i Grimstad.

På parkeringsplassen så ser jeg to fete e28 nemlig en rød en og en burgunder rød.

Jeg sa til kona at hun bare fikk handle for jeg skal spore opp de eierene av bilene.

Og inne på Mc Donald der står der en person som jeg dro kjensel på,frekk som jeg er så går jeg bort og presenterer meg selv.Det var nemlig Pernezz og Sammigun som var der.Og det var ikke lenge før praten var igang.Og like etterpå var det bort på parkeringsplassen å se på bilene.

Det var to riktig så flotte e28 er som stod der og gliste på parkeringsplassen.

Var bare så synd at jeg hadde noe som ventet meg hjemme,hvis ikke så tror jeg vi hadde stått der enda og pratet Bmw. :) .

Ihvertfall to hyggelige personer å prate med.

Følte jeg måtte dele dette med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag traff jeg to meget hyggelige personer som er brukere på Bimmers.

Det hele startet da jeg skulle kjøre kona mi på Euro pris i Grimstad.

På parkeringsplassen så ser jeg to fete e28 nemlig en rød en og en burgunder rød.

Jeg sa til kona at hun bare fikk handle for jeg skal spore opp de eierene av bilene.

Og inne på Mc Donald der står der en person som jeg dro kjensel på,frekk som jeg er så går jeg bort og presenterer meg selv.Det var nemlig Pernezz og Sammigun som var der.Og det var ikke lenge før praten var igang.Og like etterpå var det bort på parkeringsplassen å se på bilene.

Det var to riktig så flotte e28 er som stod der og gliste på parkeringsplassen.

Var bare så synd at jeg hadde noe som ventet meg hjemme,hvis ikke så tror jeg vi hadde stått der enda og pratet Bmw. :) .

Ihvertfall to hyggelige personer å prate med.

Følte jeg måtte dele dette med dere.

Slikt er alltid morsomt, typisk at mann må avgårde når man treffer på folk slik #-o Er bra du er typen som går rett bort til folk og slår av en prat, alle inkl meg er alt for beskjedene når det kommer til slikt.

Blei selv stoppa i politikontroll i går i E34en, det første politimannen sier når jeg ruller ned ruta er "En sånn femmer er det lenge siden jeg har sett så strøken og fin" 8) Sjekka vognkort og førerkort og begynte å spør hvor langt bilen var gått, om jeg var fornøyd og at motorene har en nydelig gange på disse BMWene :)

Slikt skjer aldri med E90en, der var det bare en fersk politidame som spydig spurte hvorfor jeg hadde en slik ny bil når jeg var så ung. Dummeste spørsmålet jeg har hørt... #-o Sa rett til henne at de finnes de av oss som er hardtarbeidene unge mennesker med sunne interesser :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mer deler upd.Hirschmann service.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...