Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Utrolig pen og original e34! Var det originalt justerbart turbotrykk på den alpinaen:O?

B10 Biturbo kom originalt med justererbart turbotrykk, sykt kult på en familiebil fra 80 tallet ;)

Men må nok ha det ut igjen da jeg kjøpte en litt for kraftig pære.Halve instr. Lyser mye bedre enn resten

Er greit å få "rydda" opp litt i gåene pærer, gjorde dette selv i fjor. Årsaken til at du har sterker lys på den ene siden er nok at det mangler ei pære på andre siden av speedometer, lyset fra den ene pæra som virker er riktig nok sterkt nok til at du kan få litt svakt lys i de andre "klokkene". Hadde akkurat det samme på min, sterk lys i den ene siden og hvis jeg banker lett i dasjbordet så kom lyset i andre siden også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B10 Biturbo kom originalt med justererbart turbotrykk, sykt kult på en familiebil fra 80 tallet ;)

Er greit å få "rydda" opp litt i gåene pærer, gjorde dette selv i fjor. Årsaken til at du har sterker lys på den ene siden er nok at det mangler ei pære på andre siden av speedometer, lyset fra den ene pæra som virker er riktig nok sterkt nok til at du kan få litt svakt lys i de andre "klokkene". Hadde akkurat det samme på min, sterk lys i den ene siden og hvis jeg banker lett i dasjbordet så kom lyset i andre siden også ;)

Ja det var deilig å få litt lys igjen.

Men årsaken til at jeg har litt bedre lys på den ene siden tror jeg at jeg ved en feil kjøpte en som var større lystyrke på en den 3w som skal være der.

Uansett lett og fikse og billig.

Har du peil på hvordan man bytter disse i klimapanelet på bilene våre Fredrik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var deilig å få litt lys igjen.

Men årsaken til at jeg har litt bedre lys på den ene siden tror jeg at jeg ved en feil kjøpte en som var større lystyrke på en den 3w som skal være der.

Uansett lett og fikse og billig.

Har du peil på hvordan man bytter disse i klimapanelet på bilene våre Fredrik?

Åja, hvis du kjøpte pære med sterkere Watt så har du nok årsaken der ja :) Tror du rett og slett må ut med hele panelet for å komme til, men her er jeg jaggu ikke helt sikker men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut av det Fredrik.

Idag ble pærene byttet med lik styrke så nå lyser alt som det skal.

Fant samtidig ut at jeg mangler noen lys i midten med ventilasjonen.

Satt på i en annen e34 idag og så at han hadde lys der.Så da må vi jo fikse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut av det Fredrik.

Idag ble pærene byttet med lik styrke så nå lyser alt som det skal.

Fant samtidig ut at jeg mangler noen lys i midten med ventilasjonen.

Satt på i en annen e34 idag og så at han hadde lys der.Så da må vi jo fikse det.

Hold meg oppdatert på vifte lysene, må til å bytte mine selv, har hørt du må ut med dashbordet..

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold meg oppdatert på vifte lysene, må til å bytte mine selv, har hørt du må ut med dashbordet..

sent from my microwave using tapatalk

Ja jeg skal oppdatere,men at du må ha ut dashen,det tror jeg neppe,tror jeg har funnet en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ,holder fortsatt på med litt diverse opplysning innvendig i bilen.

Igår satt jeg på i en annen e34(En syyyyyyk rå m5 turbo,den historien kommer senere),da så jeg at han hadde lys der du stiller ventilasjonen i midten av dashen.

Da tenkte jeg at dette måtte jeg og ha.Men dette var lette sagt enn gjort Men googling og litt lesning så fikk jeg ut midt delen.

Så da ble det lys der og.

Litt bilder av jobben:

Spiller ute for å komme til:

Delen ute

Pære byttet:

Så til et bilde av instrumentbrettet med riktige pærer og det ble bra.

Men:

Jeg er langt fra ferdig med denne jobben.Da jeg hadde tatt ut det meste så jeg der lå en løs "motor"inni dashbordet..Hva pokker tenkte jeg....?

Men fant ut at dette er en av disse motorene til varmeapparatet.Den ene siden blåser der kun varmluft og jeg fant et stag som jeg dro i og da ble det varmt kaldt og omvendt.Denne motoren skulle inn på det staget og dette er en h.....es jobb!!

Jeg har nå demontert det meste på passasjersiden og fortsetter imorgen.Et kaos ut av ville helsike.

Full update da og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ,holder fortsatt på med litt diverse opplysning innvendig i bilen.

Igår satt jeg på i en annen e34(En syyyyyyk rå m5 turbo,den historien kommer senere),da så jeg at han hadde lys der du stiller ventilasjonen i midten av dashen.

Da tenkte jeg at dette måtte jeg og ha.Men dette var lette sagt enn gjort Men googling og litt lesning så fikk jeg ut midt delen.

Så da ble det lys der og.

Litt bilder av jobben:

{style_image_url}/attachicon.gif 20131025_171508.jpg

Spiller ute for å komme til:

{style_image_url}/attachicon.gif 20131025_171519.jpg

Delen ute

{style_image_url}/attachicon.gif 20131025_172155.jpg

Pære byttet:

{style_image_url}/attachicon.gif 20131025_172539.jpg

Så til et bilde av instrumentbrettet med riktige pærer og det ble bra.

{style_image_url}/attachicon.gif 20131025_174447.jpg

Men:

Jeg er langt fra ferdig med denne jobben.Da jeg hadde tatt ut det meste så jeg der lå en løs "motor"inni dashbordet..Hva pokker tenkte jeg....?

Men fant ut at dette er en av disse motorene til varmeapparatet.Den ene siden blåser der kun varmluft og jeg fant et stag som jeg dro i og da ble det varmt kaldt og omvendt.Denne motoren skulle inn på det staget og dette er en h.....es jobb!!

Jeg har nå demontert det meste på passasjersiden og fortsetter imorgen.Et kaos ut av ville helsike.

Full update da og.

Vil bli som deg sveigis, når jeg blir voksen og har barn :P du glemte bildene tho :P

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser denne bilen din, så kribler det noe helt sykt i fingrene etter å kjøpe en E34 som står hjemme i bygda (svart, nesten ikke noe utstyr ser det ut som, og den har stått ute i flere år...), men vet at jeg ikke har råd til det  ](*,) Men du har virkelig den fineste E34en jeg noen gang har sett, den er helt fantastisk å se på, virkelig en fantastisk jobb du har gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser denne bilen din, så kribler det noe helt sykt i fingrene etter å kjøpe en E34 som står hjemme i bygda (svart, nesten ikke noe utstyr ser det ut som, og den har stått ute i flere år...), men vet at jeg ikke har råd til det  ](*,) Men du har virkelig den fineste E34en jeg noen gang har sett, den er helt fantastisk å se på, virkelig en fantastisk jobb du har gjort!

He he Tusen takk for rosende kommentare,det varmer skikkelig og gir inspirasjon videre.

Ja som jeg har skrevet før ,så har jeg gjort masse med den for å få den som den er nå.Er jo litt småplukk i lakken her og der,men bilen blir brukt hele tiden og hele året.Og noe lakkering er uaktuelt enda.Men med litt vask og voks så tror jeg den overlever en stund til.

Ja du må bare få deg en e34 ,veldig gøy bil og god å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...