sveigis Skrevet November 3 Forfatter Skrevet November 3 25 minutter siden, oledra skrev: Gjør skikkelig arbeid med alt du Jan. Virkelig eksempel til etterfølgelse.😀 Vel ..Jeg prøver sånn noenlunde og er ikke alltid jeg lykkes men 😩😅. Mange takk .🙏🙌
sveigis Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Jeg kjører på her og sånn at jeg kan oppdatere her litt og. Har hatt fjusk på bilen ,sånn typisk tenningsfjusk . Man kjører og plutselig så lugger den og fortsetter liksom . Noe drivstoffsbasert er det neppe . Uansett så jeg ville jeg se litt på dette og litt demontering : Sjekket pluggledninger sånn og kunne ikke se noe ,men ikke målt noe som burde gjøres . Så av med fordelerlokk og lurer på om jeg fant synderen. Den delen i midten stod fast mer eller mindre : Så fant frem wd 40 og trykket og masserte og etterhvert poppet den og virket bedre enn den var . Så pusset jeg kontaktpunktene til pluggene vasket og rengjorde . En testtur ble tatt og var ikke noe nå . Selve rotor er ny så må vel få kjøpt meg et nytt lokk og . Måle pluggledninger er vel og en ide 😊 Den skal nå etterhvert løftes endel hakk utseendemessig for det er lenge siden . Høyre forskjerm skal ny på sikt og . Så må prøve og få brukt denne så mye som mulig fremover .😊
Haug530D Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 36 minutter siden, sveigis skrev: Jeg kjører på her og sånn at jeg kan oppdatere her litt og. Har hatt fjusk på bilen ,sånn typisk tenningsfjusk . Man kjører og plutselig så lugger den og fortsetter liksom . Noe drivstoffsbasert er det neppe . Uansett så jeg ville jeg se litt på dette og litt demontering : Sjekket pluggledninger sånn og kunne ikke se noe ,men ikke målt noe som burde gjøres . Så av med fordelerlokk og lurer på om jeg fant synderen. Den delen i midten stod fast mer eller mindre : Så fant frem wd 40 og trykket og masserte og etterhvert poppet den og virket bedre enn den var . Så pusset jeg kontaktpunktene til pluggene vasket og rengjorde . En testtur ble tatt og var ikke noe nå . Selve rotor er ny så må vel få kjøpt meg et nytt lokk og . Måle pluggledninger er vel og en ide 😊 Den skal nå etterhvert løftes endel hakk utseendemessig for det er lenge siden . Høyre forskjerm skal ny på sikt og . Så må prøve og få brukt denne så mye som mulig fremover .😊 Lenge siden jeg har holdt på med tennings justering og slikt på bil med fordeler men husker det enda og har fortsatt en tenningslampe liggende som ble brukt mye før 🙂 Det var jo stort sett bare motorer med en coil og fordeler når jeg gikk billinja 🙂 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 28 minutter siden, Haug530D skrev: Lenge siden jeg har holdt på med tennings justering og slikt på bil med fordeler men husker det enda og har fortsatt en tenningslampe liggende som ble brukt mye før 🙂 Det var jo stort sett bare motorer med en coil og fordeler når jeg gikk billinja 🙂 Ja men på disse tror jeg ikke det er noe justering sånn jeg har forstått det men 😊 Tenningslampe var vanlig før og et must med biler med stift og justerbar fordeler . Hadde tenningslampe når jeg hadde ascona B og Manta B . O.4 stiftåpning ,av med vakuum til fordeler og justere til man fant merke gjerne en tanke over .Husker det som det skulle vært igår 😅. Men jeg tror at jeg skal gå bak og sjekke om kabler til batteri står fast . Mener jeg husker at noe var løst der tidligere med mindre min datter ikke har fikset det .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå