Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Litt skruing .Upd


Anbefalte innlegg

Skrevet
25 minutter siden, oledra skrev:

Gjør skikkelig arbeid med alt du Jan. Virkelig eksempel til etterfølgelse.😀

Vel ..Jeg prøver sånn noenlunde og er ikke alltid jeg lykkes men 😩😅.

Mange takk .🙏🙌

Skrevet

Jeg kjører på her og sånn at jeg kan oppdatere her litt og.

Har hatt fjusk på bilen ,sånn typisk tenningsfjusk .

Man kjører og plutselig så lugger den og fortsetter liksom .

Noe drivstoffsbasert er det neppe .

Uansett så jeg ville jeg se litt på dette og litt demontering :

IMG_6797.thumb.jpeg.b957a47e302853ef4531797c7d240325.jpeg

Sjekket pluggledninger sånn og kunne ikke se noe ,men ikke målt noe som burde gjøres .

Så av med fordelerlokk og lurer på om jeg fant synderen.

Den delen i midten stod fast mer eller mindre :

IMG_6798.thumb.jpeg.c67c875df95bd1c1877f79e4ab9b1e95.jpeg

Så fant frem wd 40 og trykket og masserte og etterhvert poppet den og virket bedre enn den var .

Så pusset jeg kontaktpunktene til pluggene vasket og rengjorde .

En testtur ble tatt og var ikke noe nå .

Selve rotor er ny så må vel få kjøpt meg et nytt lokk og .

Måle pluggledninger er vel og en ide 😊

Den skal nå etterhvert løftes endel hakk utseendemessig for det er lenge siden .

Høyre forskjerm skal ny på sikt og .

Så må prøve og få brukt denne så mye som mulig fremover .😊

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Litt skruing .Upd
Skrevet
36 minutter siden, sveigis skrev:

Jeg kjører på her og sånn at jeg kan oppdatere her litt og.

Har hatt fjusk på bilen ,sånn typisk tenningsfjusk .

Man kjører og plutselig så lugger den og fortsetter liksom .

Noe drivstoffsbasert er det neppe .

Uansett så jeg ville jeg se litt på dette og litt demontering :

IMG_6797.thumb.jpeg.b957a47e302853ef4531797c7d240325.jpeg

Sjekket pluggledninger sånn og kunne ikke se noe ,men ikke målt noe som burde gjøres .

Så av med fordelerlokk og lurer på om jeg fant synderen.

Den delen i midten stod fast mer eller mindre :

IMG_6798.thumb.jpeg.c67c875df95bd1c1877f79e4ab9b1e95.jpeg

Så fant frem wd 40 og trykket og masserte og etterhvert poppet den og virket bedre enn den var .

Så pusset jeg kontaktpunktene til pluggene vasket og rengjorde .

En testtur ble tatt og var ikke noe nå .

Selve rotor er ny så må vel få kjøpt meg et nytt lokk og .

Måle pluggledninger er vel og en ide 😊

Den skal nå etterhvert løftes endel hakk utseendemessig for det er lenge siden .

Høyre forskjerm skal ny på sikt og .

Så må prøve og få brukt denne så mye som mulig fremover .😊

Lenge siden jeg har holdt på med tennings justering og slikt på bil med fordeler men husker det enda og har fortsatt en tenningslampe liggende som ble brukt mye før 🙂

Det var jo stort sett bare motorer med en coil og fordeler når jeg gikk billinja 🙂

 

Skrevet
28 minutter siden, Haug530D skrev:

Lenge siden jeg har holdt på med tennings justering og slikt på bil med fordeler men husker det enda og har fortsatt en tenningslampe liggende som ble brukt mye før 🙂

Det var jo stort sett bare motorer med en coil og fordeler når jeg gikk billinja 🙂

 

Ja men på disse tror jeg ikke det er noe justering sånn jeg har forstått det men 😊

Tenningslampe var vanlig før og et must med biler med stift og justerbar fordeler .

Hadde tenningslampe når jeg hadde ascona B og Manta B .

O.4 stiftåpning ,av med vakuum til fordeler og justere til man fant merke gjerne en tanke over .Husker det som det skulle vært igår 😅.

Men jeg tror at jeg skal gå bak og sjekke om kabler til batteri står fast .

Mener jeg husker at noe var løst der tidligere med mindre min datter ikke har fikset det .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...