Gå til innhold

Hva tror folk om slik løftebukk?


SigurdE36
 Share

Anbefalte innlegg

du ser jo her at det er plugger du setter i gulvet så skrur du bare boltene i di

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=36451433

Det vises der ja, så ikke nøye nok på den i utgangspunktet!

Men man bør uansett sette i bolter når den ikke er montert, så ikke hullet fylles med skitt og sarv i løpet av litt tid.

Man bør selvsagt også være sikker på at garasjegulvet er sikkert for slik belastning, ellers må man sørge for å forsterke en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
Liker min bukk jeg.. 4stykk rørbukker..

https://www.google.no/search?q=rørbukk&oe=UTF-8&hl=no&client=safari&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=5s_ZUfeWEqja4QSHxoDICw&biw=1024&bih=672&sei=6M_ZUdKKIoeH4ATiwYAY#biv=i%7C0%3Bd%7CVbMyeAU2ZcwGMM%3A

i tilfelle folk ikke trykker på linken din å går glipp av noe morsomt:

er moderatore og administrator klar over at når man googler rørbukker så er billedet af stripperen det første billed der popper up, kunne man ikke fjerne det billede, det giver nok en del unødvendig trafik til siden.

http://vwnettet.dk/topic/159182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det noe kjøp?

Jeg funderer selv på denne, og såvidt jeg kan se er den tilnærmet identisk med Biltema sin.

Jeg kjøpte denne i fjor sommer, og er veldig fornøyd. Genial til skifting av hjul og skruing, sjeldent en trenger å stå under bilen egentlig, jeg er 190cm og står på knærne under bilen med denne. Eneste negative er at om du har lav bil så kan bukken være litt for høy når den er slått ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne i fjor sommer, og er veldig fornøyd. Genial til skifting av hjul og skruing, sjeldent en trenger å stå under bilen egentlig, jeg er 190cm og står på knærne under bilen med denne. Eneste negative er at om du har lav bil så kan bukken være litt for høy når den er slått ned.

Høres bra ut. For min del blir det hjulskift og lett skruing, noe den burde holde plenty til.

Jeg har hatt 1-serien på Biltema sin tilsvarende bukk, og det gikk akkurat, men nå er bilen hakket lavere så får lage noen ramper av noe slag om det skulle bli et problem.

Det som da gjenstår er å lage til en plass å ha den. Har en bod i bakkant av garasjen, så tenkte å heve gulvet her ca. 20-25cm for og så trille denne under når den ikke er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som folk sa når det var snakk om disse Maxjax løftebukkene, en MÅ jo ikke stå under bilen. En må jo vurdere utifra hva en har tenkt å bruke det til selv. Personlig tror jeg at en saksebukk kunne passet fint til mitt bruk, selv om en helst ønsker seg vanlig løftebukk selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. hvor mange cm over gulvet er den når den er slått ned?

Vurderer å kjøpe en slik selv.

Målte i dag, den er 11cm, men så har du gummiklossen på 4cm i tillegg, men trenger jo seff ikke å bruke de høye som følger med da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...