a100abt Skrevet September 29, 2012 Share Skrevet September 29, 2012 Hva med røykgasstesten da? Den er vel relativt hard for biler med dpf, i motsetning til turbodiesel uten dpf som har en grense på 3.5 om jeg husker riktig... Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 29, 2012 Share Skrevet September 29, 2012 :S røykgasstest er avgasstesten på en diesel. Og igjen, denne består bilene vi fjerner dpf på og programmerer hensiktsmessig, uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet September 29, 2012 Share Skrevet September 29, 2012 :Srøykgasstest er avgasstesten på en diesel. Og igjen, denne består bilene vi fjerner dpf på og programmerer hensiktsmessig, uten problemer. Ja, men dog 2 vidt forskjellige tester, da røyktesten måler antall sotpartikler. Hvilke nivå klarer dere å få motorene ned mot da? Mener å huske dpf biler skal ha røykverdi omtrent på null, og det er ganske så tøft å klare... Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 29, 2012 Share Skrevet September 29, 2012 naturligvis, det vet alle som har kontrollert bilene. Tall på våre oppsett gis ikke ut offentlig, det er på ingen måte allemennheten har behov for å vite. Det blir litt det samme som alle mailene jeg får om hvilket ladetrykk, hvilke SOI verider, hvilen mengde, osv vi kjører på våre oppsett. Dette er naturligvis ikke informasjon vi går ut med for morro skyld. Men bilen består dagens test, uten problemer, det er iallfall erfaringene vi har, og vi har tatt mange slike biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogis Skrevet September 29, 2012 Share Skrevet September 29, 2012 Riktig alt dette som TRF-Racing sier, dette er sånn som enkelte har derevvet med i mangen år å det er fortsatt ikke noen som har klaget på å stryke PKK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking 86 Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 (endret) Sikkert dumt spm men, fått opp lampe på tett dpf i min E61 04 mod 525d. Vurderer å fjerne dpf, Ser det sitter en boks helt oppe ved turbo med lamda osv på også er det en under bilen lurer da på hvilken av disse jeg må finne erstatningsrør til.? Eller eventuelt ny dpf da. sjekket bildelsbasen.se og da er det faktisk billigere for sprett ny fra Tyskland. Endret Januar 8, 2015 av Viking 86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tubular Skrevet Januar 19, 2021 Share Skrevet Januar 19, 2021 Får ingen feilmelding om at DPF må skiftes nei. Det man får opp er Drivetrain Error og redusert ytelse. Og jeg har hatt min X3 inne hos Bavaria og skiftet 3 av 4 stk sensorer uten at dette hjalp. Dette etter at de hadde utført feilsøking i flere omganger. Men ingen som informerte meg om at dette nok var relatert til DPF. Til slutt var det ingen motorkraft i bilen og svart eksos. Har motorforsikring men den dekker ikke DPF fikk jeg beskjed om. Ny DPF 24000,-. Hvor ligger feilen i denne saken tro??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Januar 19, 2021 Share Skrevet Januar 19, 2021 2 timer siden, Tubular skrev: Får ingen feilmelding om at DPF må skiftes nei. Det man får opp er Drivetrain Error og redusert ytelse. Og jeg har hatt min X3 inne hos Bavaria og skiftet 3 av 4 stk sensorer uten at dette hjalp. Dette etter at de hadde utført feilsøking i flere omganger. Men ingen som informerte meg om at dette nok var relatert til DPF. Til slutt var det ingen motorkraft i bilen og svart eksos. Har motorforsikring men den dekker ikke DPF fikk jeg beskjed om. Ny DPF 24000,-. Hvor ligger feilen i denne saken tro??? Kanskje @TRF eller @Otis har peiling her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 19, 2021 Share Skrevet Januar 19, 2021 Det er vel tett dpf da? Ikke sikkert bmw gir deg "dpf må skiftes" beskjed. Men de som jobber med bilen burde kanskje lagt merke til dette. Blir bare spekulasjoner når man ikke kjenner til hele saken og tidslinjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå