Gå til innhold

Julianv's 330ci Manuell ok, CSL+Felger neste


Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

Går fint det, bare å spørre :)

Jeg hadde sikkert 4 småbestillinger hos GS sist uken før jeg begynte. Var alltid noe nytt jeg kom på. haha.

Husk låseklips, fjær, foringer og bolter til clutchpedal. Også må du huske bolter til trykkplate samt svinghjul. Giroverføringer, girolje, nye bolter til girkasse osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, er mye småting som er jævla kjedelig å ikke ha bytta.

 

Lurer på om jeg klarer å bruke pedalsett fra e36, en kompis av meg mener dette skal passe da han målte opp boltehull osv.

 

Har vertfall komplett pedal sett med sylindere osv fra e36(fikk det) så jeg får prøve.

 

Bilen er ikke i bruk nå uansett så.

 

Hvor mye av pedalene bytta du? Kan man bare sette på en ekstra clutch pedal på opprinnelig pedalboks og bytte ut selve plata på bremsepedalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liten kjedelig update som vanlig:

Skiftet:

- Hjullager h.f

- Styrestag v.f

- Bærearm v.f

- Begge bakre bærearmsforinger framme

- To nye oransje blinklykter

- Reparert eksos (knekte bolter)

- Begge innsugsbelger

 

Og imorgen skal trallen på verksted for skifte av traversforinger bak :)

Dette orket jeg rett og slett ikke å ta selv. Fikk en finfin pris og sånn jeg ser det er det verdt de få lappene det koster kontra å stå å banne å steike i mangfoldige timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rett :)

Bilen kan nå kalles teknisk strøken. Alt som det har vært slakk i samt alt jeg trodde kom til å bli slakk i, i nærmeste framtid er nå skiftet.

 

Skal jaggu bli godt å kun gjøre ting man har lyst til igjen framover. Lykteglass med nye pakninger er neste på listen sammen med clutchbryter og omkoding.

 

Dekk er også snart i bestilling så jeg får begynne å pusse opp felgene tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forbruket bryr meg ganske lite.. :D sku bare ønske jeg hadde større tank! Kommer knappe 30mil på full tank.. :P

Men forbruket forbedrer seg sakte men sikkert virker det som. Må jo kjøre inn kompressor og alt :)

På mine to E46 M3 jeg hadde med Ess550 kit gikk forbruket neeed faktisk :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se for meg at du savner den ja. Var herligere med kompressor enn jeg hadde trodd, spesielt TwinScrew. Digger lyden, så er den ganske usynlig hvis man blir stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...