Gå til innhold

Julianv's 330ci Manuell ok, CSL+Felger neste

Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, julian har alltid gatt maks uflaks med bilene sine. Først havarerte motor, og når det først var skiftet motor så røk automatkassen noen mnd senere :D

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er uheldig :( Men gode biler dette da, til tross. Bare jeg som har fått alle feil som kan fåes. Mangler kun subframe-disaster, men ifølge verkstedet som tok traversforinger så det bra ut der bak :)

Onsdag blir den store "Kode-dagen". Kjenner jeg er litt spent.

Må koble opp litt brytere, ryggelys og så kode om styreenheten via NCSexpert. Litt kinkig å kode om disse siden ledningsnettet til automatkassen skal delvis brukes såvidt jeg har forstått. Så må slette alle feilkoder, koble fra ledn nett til automat, buzze ut hjernene og kode om, for så å klippe 3 ledninger og montere resten av automat-ledningsnettet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får frysninger når folk nevner subframe-disaster... Men er ganske glad at min ble produsert sent 01, etter at de skal ha forbedret det :D Heller ikke noe tegn til problemer hos meg heller.

Satser på at alt går som smurt med kodinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha du også ja. Det har jeg ikke råd til nå :lol:

Heldig du! Min er 06/00 produsert.. 

Ja krysser fingrene for det :) Litt lei av at bilen ruser seg 2000rpm hver gang jeg clutcher. Iallefall når man ligger på 4500 og plutselig hopper den opp til 6500 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde alle 330i var forsterka jeg :P

Min og er visst veldig utsatt for subframe disaster, men etter hva jeg har sett ser alt bra ut ennå :)

Virker som det er omtrent like mye jobb å forsterke uansett om det har sprukket opp allerede eller om man tar det før det sprekker, så jeg gidder nok ikke gjøre noe før det evnt sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gansks sikker på at det bare er modeller etter midten av 01 som ble forsterka. Men forsterkina fra fabrikken fikser ikke problemet, senker bare sjangsen ganske mye :P

Jeg forsterker nok min om jeg skal ha noe mer kraft og LSD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Skjedd lite her i gården pga mye overtid i det siste. Bilen bare funker :)

Men fra neste uke blir det framgang igjen! Avventer litt med omkoding og det styret. Fikser alt som skal til i første omgang, så må jeg skifte oljefilterhus-pakning pga den har begynt å lekke i det siste. Prøve å fikse til rattstammen så den ikke knirker så voldsomt.

Også er dekk bestilt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...