marius paulsen Skrevet August 18, 2012 Share Skrevet August 18, 2012 har et problem med en skranglelyd som kommer ifra dasjbordet i bilen. lyden finnes bare når bilen går på tomgang eller når man setter igang . på høyere turtall er det ingen lyd. greier ikke å finne noen ulyd i motorommet. noen ideer før jeg blir gal?? :whoa: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet August 18, 2012 Share Skrevet August 18, 2012 Fire syl diesel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet August 18, 2012 Forfatter Share Skrevet August 18, 2012 ja 318d 136 hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet August 19, 2012 Share Skrevet August 19, 2012 Ta å sjekk motordekselet (plastikk deksel som er over motoren) Det hender at noen slurver litt ved f.eks olje bytte at de ikke fester denne riktig. Bare å dra den opp i forrkant (to.stk propper) og skyv den bakover. Det er de bakerste noen slurver med. For å sjekke det så bare ta tak i dekselet og prøv å vri litt på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet August 19, 2012 Forfatter Share Skrevet August 19, 2012 Takk for tipset men tror ikke det er det som er feilen. Lyden har vart over flere oljeskift og er der fremdeles om jeg kjører uten motordeksel. Det er forøvrig byttet motor på garanti om det kan ha noe å si. Det skjedde før jeg kjøpte bilen. Og lyden var der når jeg kjøpte bilen for ca 2 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet August 19, 2012 Forfatter Share Skrevet August 19, 2012 Fire syl diesel? hadde du noe info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet August 19, 2012 Share Skrevet August 19, 2012 glemt igjen et skrujern under panseret en plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet August 19, 2012 Forfatter Share Skrevet August 19, 2012 Helt sikker på det:) Så en bruktbiltest en gang av e90/91 og der var en av tingene som ble bemerket at mange klaget på ulyder i dashbord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet August 19, 2012 Share Skrevet August 19, 2012 har ingen lyder i mitt.Hadde det en gang etter jeg hadde hatt motordekselet av,sprang fort fram å riklet dekselet på plass,og lyden ble borte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet August 25, 2012 Forfatter Share Skrevet August 25, 2012 men nå er det ikke motordekslet da. har lyttet og lett og lyden høres ut som den er på førersiden . må vel bare begynne å demontere dasjbordet tenker jeg eller motorommet?? ikke lett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 25, 2012 Share Skrevet August 25, 2012 Jeg opplevde også en slik lyd i vår tidligere E61 520dAT LCI. Her viste det seg at det var en wire i bakkant av motoren (jeg husker ikke hvilken wire det var, derav så "diffust" svar) og denne ble byttet på garanti. Hvorvidt det var en svakhet på disse motorene vites ikke, men det kan jo være verdt å ta turen innom din forhandler slik at du får forhørt deg vedr. dette. Og/eller at de vet hvilken wire det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet August 26, 2012 Forfatter Share Skrevet August 26, 2012 hmm får prøve å sjekke det ut.får demontere litt plast;) har 30 mil til nermeste bmw verksted og jeg fikk egentlig følelsen av at kompetansen ikke var den beste når jeg var på service sist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 26, 2012 Share Skrevet August 26, 2012 Jeg opplevde at Autopass-brikken min lagde en slik lyd i forrige bilen. Tok noen år før jeg fant utav det. Lite sannsynlig forsåvidt, men verdt å sjekke (om du har). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet August 26, 2012 Forfatter Share Skrevet August 26, 2012 takk for tips men det har jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå