Gå til innhold

Min X5 4,8iS [Solgt]


 Share

Anbefalte innlegg

Nei, tenker ikke nevneverdig over forbruket. Bil er dyrt uansett. Iallefall om man skal ha noe med litt større motor.

Fin bil å kjøre ja, men er jo flott med ny bil som du har også da! Fordeler med begge deler.

Jeg har ved et par anledninger heller kjøpt en eldre bil med litt power, fremfor å velge nytt.

Kjøpte E46 M3 istedet for mer moderat motorisert E92.

Kjøpte M3 CSL istedet for noe dyrere E92 M3. (Som jeg ikke har noe begjær for.)

Kjøpte den jeg har nå istedet for "kjedelig" diesel E70.

Avogtil er det bedre med toppmodellen av forrige, kontra en vanlig modell av nåværende har vært min vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liker den X5en du har der veldig godt. Og et utrolig tøft motorvalg :) Og du har ikke akkurat hatt noen kjipe biler før nei, likte spesielt lyden i E46 M3en :)

Jeg så på en del motor sterke E60'er først men fant ut at det ville være gøy å prøve noe nytt med bra utstyr og full 5års garanti. At det ble 520d er vel ikke så rart med den avgiftskåte staten som styrer det der...

Men får se, kan fort hende den byttes ut med en nyere 530/535d engang :) Savner litt mer drag/krefter. Men den er et godt kompromiss enn så lenge. Kjører bare i kø uansett hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er absolutt fordeler ved å velge nytt også. Helt nytt har jeg aldri hatt, men D3n var ´08 og D4en ´10. Begge hadde fortsatt nybilgaranti, og bare det kan jo spare deg for ganske mange bekymringer.

Køkjøring og generell A til B-kjøring blir det naturlig nok mye av. Husker jeg følte det litt "bortkastet" med M3 sånn i hverdagen. Særlig med CSLen. Ikke at det var noe problem, men unødvendig liksom. Føles riktigere i den jeg har nå, selvom jeg selvfølgelig ikke trenger 4,8-liters V8 til køkjøring... Den har iallefall automat. :-s

Har vasket og polert litt idag - noen bilder...

f6eb3e85awmu2vpbr8jg.jpg

c2ekdsy5hh1tl9ldxc01.jpg

xw6asgt3ru0738w0zfae.jpg

g259yy1z2gnrtioakvr6.jpg

r38l3wsit6nyy0o8948d.jpg

Prøvde forresten nye Toyota GT86 idag - ikke fryktelig pen å se på, men desto morsommere å kjøre!

bon1mv5gru6zpg8kv2i2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er cruise bilen sin det! :)

Du har ikke vurdert å byttet ut di chrome nyrene dine? Syns det ble en voldsom kræsj med den ellers fine blå fargen på bilen :)

Næ - tror ikke det blir noe nyrebytte altså.

De er ikke chrome, titan kaller de det vel. Matte, ikke blanke. Samme med rillene øverst på panseret.

Mener du det hadde vært penere med sorte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er cruise bilen sin det! :)

Du har ikke vurdert å byttet ut di chrome nyrene dine? Syns det ble en voldsom kræsj med den ellers fine blå fargen på bilen :)

Næ - tror ikke det blir noe nyrebytte altså.

De er ikke chrome, titan kaller de det vel. Matte, ikke blanke. Samme med rillene øverst på panseret.

Mener du det hadde vært penere med sorte?

Det hadde blitt mye penere ja :) Trenger ikke nødvendigvis være hel sorte :)

Koster ikke all verden heller, kjekt å ha litt å bytte i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er vinterfelgene levert til dekkforhandler for å få på seg vinterdekk.

Valget falt på originaldimensjon, 275 og 315. Relativt uvanlig vinterdekkdimensjon, så ikke så veldig mange produkter å velge i. Nesten ingen egentlig. Det vanligste når det gjelder store vinterdekk er 275 og 295.

Ville ha noen vinterdekk som funger her til lands, samtidig som min erfaring er at Q-merkede dekk slites veldig fort, og er veldig "tyggis" å kjøre med. Særlig på tørr og våt vei.

Det ble disse H-merkede Toyo-dekkene, hovedsaklig utviklet for det kanadiske markedet.

http://www.toyotires.ca/tire/pattern/observe-gsi5

Så da gjenstår det å se hvordan de funker på det hvite element.

Bilder kommer når de kommer på i oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...