Gå til innhold

M550dX

q1337
 Share

Anbefalte innlegg

Vi kan jo bytte bil da kan du holde inne gassen nesten dobbelt så lenge og moroa varer jo desto lenger :) :)

Men har du lyden? :devil:

Da kan du jo låne min E34 520IA :P Her kan du holde klampen i bånn så lenge du orker :wink: Eneste som skjer er at turtallet øker og noe mer skjer igrunnen ikke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo bytte bil da kan du holde inne gassen nesten dobbelt så lenge og moroa varer jo desto lenger :) :)

Men har du lyden? :devil:

Da kan du jo låne min E34 520IA :P Her kan du holde klampen i bånn så lenge du orker :wink: Eneste som skjer er at turtallet øker og noe mer skjer igrunnen ikke :lol:

Hehe, jo takk for det ;) Men nå var vel grunnen til at det ble en M550d at jeg ønsker noe som oppnår hastighet ganske raskt ;) Det er bare ikke noe gunstig for verken førerkort eller lommebok i Norge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo takk for det ;) Men nå var vel grunnen til at det ble en M550d at jeg ønsker noe som oppnår hastighet ganske raskt ;) Det er bare ikke noe gunstig for verken førerkort eller lommebok i Norge ;)

Hehe, ja da er ikke 520en min noe for deg :lol: Vil anbefale deg å ta turen ned på Autobahn å la bilen få strekke ut der, helt fantastisk opplevelse å kjøre nedover der. Vi var nedover i sommer og det er helt rått å kunne få kjøre i 200 Km/t helt lovlig, kappkjøring med andre biler helt lovlig og teste toppfarta så mye du bare orker. Min 325d (skremt opp til 265 hester) var helt rå nedover veiene der, med disse motorene så er det jo over 170 km/t moroa starter og det tiltross for respektable 0 til 100 tider også :) Din bil må jo på toppen av det hele være heftig nedover der, kan trygt si at de meste på fire hjul ikke ville hatt en sjanse mot en M550d.

Men for å se litt alvoret i det også, men kjører kanskje ikke fra seg lappen på Autobahn men det er en annen risiko der også. Risikoen for rett og slett å kjøre seg ihjel :( En kollega fra gamlejobben hadde heldigvis såpass selvinnsikt at han unnlot å kjøpe seg M5, for med en sånn bil så hadde han ikke bare mistet lappen men han hadde også kjørt seg ihjel :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Du har rett i det! Har selv kjørt nedover der tidligere med mindre spreke biler, men har fint hatt 250 der nede flere ganger :) Man venner seg utrolig raskt til hastighetene.. Jeg synes vel først og fremst det er artig med svinger jeg da, men det er klart det er deilig å kjenne farten på kroppen også ;) Hadde vært moro å fjernet fartssperren på bilen og sett hva den hadde klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott bil!

Ta deg gjerne en tur til Frognerseteren den 6. oktober. Hadde vært moro å sett litt nærmere på bilen din der. Pleier å være en hyggelig avrunding på treffsesongen :)

Takk for det du :) Hvis jeg er i området, og været er fint, så skal jeg forsøke å ta turen :) Hadde vært moro å både sett biler, samt stiftet nye bekjentskap! Har kjørt forbi der oppe tidligere, hvor det har stått flust av BMW´r på den store plassen før man kjører opp til Tryvann, midt i det krysset der, så det har kanskje vært dere som har holdt på? :)

Det har nok vært Øst-avdelingen som har hatt mønstring da ja. Man brukte denne plassen eller plassen på Tryvann tidligere til vårmønstring også. Nå foregår det på Valle Hovin. Men det har blitt tradisjon å avholde et treff på høsten også, og da bruker man denne plassen. Hvis været blir OK, så dukker det nok opp en del folk og biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting: Når man skal jekke opp disse bilene, kreves det noen form for "knott" som skal passe inn i de plastlokkene som er under der? Har ikke lest instruksjonsmanualen, så derfor spør jeg de av dere som har F10/F11 ;)

Anbefaler å bruke en gummikloss mellom jekken og plastklossen som ikke er myk. Disse runde man får kjøpt på biltema har en tendens til å sprekke opp og plutselig risikerer du å knekke plastklossen på bilen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Takk for innspill! Så ut som om man kunne få kjøpt noe som passet inn i det nedsenkede området i midten på klossen, da ville jo jekken i det minste ha sittet godt fast i bilen, slik at den ikke velter.. Det skjedde nemlig på Q7´n.. Greit å vite når man skal skifte sko.. Blir vel å bytte iløpet av uken muligens, da det blir en del turer på fjellet fremover :) Selv med xDrive, så trenger man noe som skal stoppe bilen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner den følelsen. Min forrige bil en audi A4 ramlet av jekken og fikk hull i plasten under døra. Hadde hatt den i 2 uker da dette skjedde hadde lyst til legge meg på bakken og grine. Heretter bruker jeg bare garasjejekk og ikke de som følger med bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Det er mildt sagt en ganske hjelpesløs følelse.. Man står der som et levende spørsmålstegn og lurte på hva i helvete som skjedde.. De spinkle små sakene som følger med bilene er jo livsfarlige, de bør vel strengt tatt kun benyttes i nødstilfeller.. Det som virkelig forbauser meg er at de ikke kan få gjort slik som rallybilene har? Et knappetrykk, og fire "føtter" kommer ned under bilen.. Dette ville jo gjort det så vanvittig mye enklere og tryggere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil! Særlig valg av interiør!

Men sånn generelt synes jeg at M550d er ganske overpriset når vi sammenligner prisen opp til en M5. På FINN ligger det en 2012 M5 til kr 1.790' og en M550d (riktig nok en F11) til kr 1.475' - en prisforskjell på kr 315'. Nå er jo 300' veldig mye penger, men har man først råd til 1,5 mill for en bil bør man vel kanskje også ha råd til 1,8 mill :roll:

Men naturligvis må man jo alltid sette en grense :)

Poenget er bare at en SÅ heftig diesel fort kan bli litt overdimensjonert (både motor- og prismessig) i forhold til f.eks en 535d... Dette uttalte også BMW Norge når 550d kom at markedet i Norge kom til å bli begrenset fordi prisen (pga norske avgifter) gjør at denne bilen konkurrerer i samme segmentet som M5, og da kom nok M5 til å bli foretrukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil! Særlig valg av interiør!

Men sånn generelt synes jeg at M550d er ganske overpriset når vi sammenligner prisen opp til en M5. På FINN ligger det en 2012 M5 til kr 1.790' og en M550d (riktig nok en F11) til kr 1.475' - en prisforskjell på kr 315'. Nå er jo 300' veldig mye penger, men har man først råd til 1,5 mill for en bil bør man vel kanskje også ha råd til 1,8 mill :roll:

Men naturligvis må man jo alltid sette en grense :)

Poenget er bare at en SÅ heftig diesel fort kan bli litt overdimensjonert (både motor- og prismessig) i forhold til f.eks en 535d... Dette uttalte også BMW Norge når 550d kom at markedet i Norge kom til å bli begrenset fordi prisen (pga norske avgifter) gjør at denne bilen konkurrerer i samme segmentet som M5, og da kom nok M5 til å bli foretrukket.

Takk for det :) Var artig å prøve et litt annerledes interiør, blitt lei av hel-svart interiør så da var det på tide med noe nytt :)

Jeg ser absolutt hva du mener, M5 var uaktuelt her fra dag 1, dette kom ikke nødvendigvis av pris, men rett og slett fordi det er en bil som ikke egner seg i Norge. M550´n har xDrive, den er diesel - som igjen gir et langt lavere forbruk (hvis man skal bry seg noe om det), og den har et oppsett som gjør den litt mer egnet for norsk vei enn hva en M5 gjør. Siden bilen kommer til å bli brukt desidert mest om vinteren og mye på fjellet, er det uten tvil nødvendig for oss å ha xDrive. Hvis man skal se på ytelse og pris, så er vel egentlig M550´n godt priset i Norge kontra biler med liknende ytelser. Hvis du skal spec´e opp en 535d xDrive med alt det utstyret som er i vår, så vil ikke prisene bli så altfor ulike! Det følger med en del standardutstyr på M550´n som er dyrt på 535d :) Det virker jo likevel som om det er solgt en del av de, begynner å se noen ute på veiene nå. Men jeg ser hva du mener, hardcore entusiastene vil velge M5 om man først er i det prissjiktet. Men en M550 begynner på rundt 1,2 - mens en M5 begynner på 1,8. Så det er jo gode 600 000 i prisforskjell i startpris, begge trenger rundt 400 000 i ekstrautstyr, så de vil nok fortsatt variere ganske mye i kjøpspris nye fra forhandler i Norge. Men i et land som Norge, så er det jo intet mindre enn nydelig å ha grep uansett vær eller føre ;) Bye bye M5 7 av 10 dager... hehe :rompe: (satt på spissen ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...