Gå til innhold

Noen som kjenner til denne E34 M5'en fra Finn.no?

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nydelig bil, likte ikke dekkstrekken bak men smaken er som baken, er den så bra som anonsen sier så er vel ikke prisen så gal

Skrevet

Denne har vel gått ned ganske mye i pris nå?? Som Tom K sier, er den så bra som i annonsen, så er ikke prisen så ille. Etter hva ryktene i området sier, så skal den bilen der være i relativt bra stand, og være verd prisen den står til nå. Skal selvfølgelig ikke si det sikkert, men regner med det er noe i de ryktene, siden de har kommet fra flere hold :)

Skrevet

Den var strøken, artig at det er en Nurburgring variant også :) Litt for mye senk og ikke helt min type felger (Når ble M5 Kasterstjerne ikke pent nok) :wink:

Skrevet

Godt å høre! Etter hva eier informerer om utenom annonsen, så virker det som et bra eksemplar! Ikke vinterkjørt siden den ble importert i -94, og alt av kvitteringer medfølger siden da. Krysser fingrene :D

Enig i at det er litt veeel mye dekkstrekk, men det går jo heldigvis ann å gjøre noe med ;)

Skrevet
Den var strøken, artig at det er en Nurburgring variant også :) Litt for mye senk og ikke helt min type felger (Når ble M5 Kasterstjerne ikke pent nok) :wink:

Det er alle M5 Touringer.

Edit: Viser seg at det finnes noen få Touringer uten.

Skrevet

Jeg har prøvekjørt denne bilen.

Den er i god stand. noe slitt lakk, og rufsete tomgang.

Inni er det flere paneler som begynner å bli slitt, f.eks lommen på passasjer døren..

Går godt, og er mye påkostet. jeg ville ikke gitt mer enn maks 190 000 for den. er du hard, så får du den for det, fordi den har ligget lenge nå.

Skrevet

Det er alle M5 Touringer...

Skjønner ikke hvorfor du kommenterer på ting du ikke har greie på.

What is the Nürburgring Package?

Though the Adaptive M Suspension was fitted to all 3.8-liter M5s, those produced before May of 1994 could be upgraded with the optional Nürburgring Package, named after the famous road course (and BMW proving ground) in north-west Germany. The package consisted of the following items:

-ZF Servotronic vehicle-speed sensitive power steering (also offered as an individual option)

-Thicker rear anti-roll bars (19mm on sedans, 20mm on Tourings)

-Wider 9x17-inch alloy wheels with 255/40ZR17 rear tires (already standard on the M5 Touring)

-A control switch for the Adaptive M Suspension, allowing the EDC shocks to be locked in to their firmest position.

This package was discontinued with the introduction of the six-speed E34 M5 in May of 1994, which featured the thicker rear anti-roll bars, staggered wheels (now in 18-inch form) and switchable shocks as standard equipment. However, the Servotronic steering assist remained an individual option.

Skrevet

Som trådstarter kanskje ser valgte jeg heller E39 m5 da denne er en helt annen bil, kvalitetsmessig, utseendemessig osv.

Det var etter jeg hadde prøvd denne E34`N :-)

Skrevet
Som trådstarter kanskje ser valgte jeg heller E39 m5 da denne er en helt annen bil, kvalitetsmessig, utseendemessig osv.

Det var etter jeg hadde prøvd denne E34`N :-)

Det er fortsatt ganske drøy prisforskjell fra E34 til E39 M5. Så det skulle egentlig bare mangle at den er bedre å kjøre. :)

Skrevet

ja, den er jo 10 år nyere og en helt ny plattform.

Men jeg mener at dersom man er på utkikk etter denne typen bil, så har man kanskje muligheten (økonomisk) til å "gå opp ett steg", men jeg kjenner ikke trådstarter og aner ikke om han har mulighet til det..

Skrevet

Jeg var også ganske sikker på at Nurbrugring var en "spesial" utgave av E34 M5 Touring, akkurat som E34 M5 Cecotto (selv om disse er veldig sjeldene). Bra at Evenol fikk belyst dette og vist at Crzywiz tok feil her :)

ja, den er jo 10 år nyere og en helt ny plattform.

Men jeg mener at dersom man er på utkikk etter denne typen bil, så har man kanskje muligheten (økonomisk) til å "gå opp ett steg", men jeg kjenner ikke trådstarter og aner ikke om han har mulighet til det..

Men selv om det en 10 år nyere bil og alt det der så synes jeg det ikke forsvarer den mye høyere prisen for en E39 M5, det er ikke alle som har økonomisk mulighet til å "gå opp ett steg"

Denne Nurburgring utgaven er også mer spesiell enn en standard E39 M5 og vil også være mer ettertraktet i framtiden enn E39 M5 da det vil bli ett yndet sammlerobiekt :) Men selvsagt så er jo E39 M5 ett fantastisk stykke bil, noe alle M5er er uansett generasjon. Det poitive med E39en er også at alle de ombygde M5ene på markedet drar ned prien på de orginale også :wink:

Skrevet

vel, med snart 250 000KM på telleren så spørs det hvor ettertraktet den blir i fremtiden :)

Men for all del, en meget flott bil, bare ikke det JEG var ute etter da jeg skulle ha M power bil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...